صدا و سیما – گردهمایی نمایندگان شرکت های ایرانی در نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان


ریحان نیوز –
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در ابتدای این مراسم آقای غلامعباس ارباب خالص، سفیر ایران در ترکمنستان، از اهمیت این دوره از نمایشگاه برای دولت ترکمنستان گفت. ارباب خالص افزود: در مراسم گشایش این دوره از نمایشگاه به جز رییس جمهور بقیه اعضای هیئت دولت و همچنین اعضای مجلس ترکمنستان حضور داشتند.

 
سفیر کشورمان در ترکمتستان ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد روابط تجاری ایران و ترکمتستان که از سال گذشته آغاز شده، با اهمیتی طرفین به گسترش روابط تجاری با یکدیگر قائل هستند با سرعت بیشتری پیگیری و ادانه داشته باشد.در ادامه مراسم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بود گفت: با ظرفیتها و امکاناتی که ایران بویژه در حوزه های ریلی، جاده ای و دریایی دارد میتواند کمک بسیاری به رونق اقتصادی ترکمنستان بکند.صولت مرتضوی افزود: با توجه به ظرفیتها و توانمندیهایی که ایران دارد بخش خصوصی و فعالان حوزه تولید و بازرگانی میتوانند بدون تاثیرپذیری از تحریمها به رونق اقتصاد کشور کمک کنند.

در ادامه تعدادی از شرکت کنندگان در نمایشگاه سوالات و موضوعات خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سفیر کشورمان در ترکمنستان در میان گذاشتند.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید