شفقنا – رشد 70 درصدی سرمایه گذاری قطر در اروپا

ریحان نیوز –
شفقنا- گزارش سایت « biospace»، رشد 70 درصدی سرمایه گذاری های قطر در خارج از این کشور بویژه در بخش املاک و مستغلات اروپا و کشورهای نظیر آمریکا، انگلیس و ترکیه را نشان داد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الخلیج آنلاین، این سایت آورده است: «صندوق حاکمیت قطر پروژه های بسیاری را در برلین و لندن خریداری کرده است که نقش مهمی در ترغیب تجار قطری جهت سرمایه گذاری در این پایتخت ها ایفا کرده است.»
تجار قطری در مصاحبه با روزنامه الشرق قطر، نرخ رشد سرمایه گذاری های خارجی در بخش املاک و مستغلات را 70 درصد در سال 2022 برآورد کرده اند.
در این گزارش آمده است که سرمایه گذاری های قطر در اروپا تنها محدود به دولت نمی شود بلکه بخش خصوصی و تجار قطری نیز در یان خصوص ایفای نقش کرده اند و هتل ها و مجتمع های توریستی در شماری از کشورهای اروپایی تاسیس کرده اند.
در گزارش مذکور با اشاره به اینکه قطر به سمت سرمایه گذاری در کشورهای دیگری نظیر صربستان، کرواسی و لهستان گام برداشته، عنوان شده است که چنین رویکردی با چشم انداز 2030 قطر تطابق دارد.
قطر دارای یک شبکه سرمایه گذاری های گسترده و متنوع است که تمامی قاره های جهان را شامل می شود و همین موضوع در تنوع اقتصاد دوحه و ایجاد یک قدرت انعطاف پذیر و حضور مهم آن در میادین اقتصاد و سیاست کمک کرده است.
متن خبر در الخلیج آنلاین
∎​

دیدگاهتان را بنویسید