باشگاه خبرنگاران جوان – اختصاص ۱۶ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های پیشران استان اردبیل


ریحان نیوز –
داود شایقی گفت: از این مبلغ ۱۰ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال برای راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته و بقیه نیز برای توسعه بزرگراه‌ها، آبرسانی به شهرها و روستاها، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب و مجتمع تالار شهر اردبیل اختصاص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در پایان سال مالی گذشته ۶۵ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده که بخشی از این منابع از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان بوده است.
او با بیان اینکه این استان در جذب اعتبارات عمرانی و اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور جزو پنج استان پیشرو کشور است، گفت: در سال‌های اخیر برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقا به بزرگراه نظیر جاده اردبیل – سرچم، تونل حیران، کلور – درام و گرمی – بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع از طریق ردیف‌های ملی تخصیص یافته است.
شایقی با بیان اینکه ۱۰۳ هزار اردبیلی نیاز به مسکن دارند، افزود: در استان اردبیل ۴۳۰ هزار خانوار وجود دارد که ۳۰۰ هزار خانوار آن دارای مسکن شهری و روستایی و ۱۳۰ هزار نفر فاقد مسکن و یا سرپناه هستند که با احتساب ساکنان مناطق بافت فرسوده و ثبت نام شده‌ها در طرح‌های قبلی در حال حاضر ۱۰۳ هزار نفر در این استان نیاز به مسکن دارند.
به گفته او، در طرح نهضت ملی مسکن ساخت واحد مسکونی برای ۶۳ هزار خانوار شهری و ۱۶ هزار خانوار روستایی فراهم شده تا از تسهیلات و حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند.
شایقی با اشاره به تامین زمین برای ساخت مسکن به میزان ۸۰۰ هکتار در مناطق مختلف استان اردبیل گفت: عملیات احداث ۳۰ هزار واحد مسکن در استان شروع شده و در بافت فرسوده نیز قرار است ۱۱ هزار واحد مسکن بازسازی و مقاوم‌سازی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین ابراز امیدواری کرد عملیات ساخت بیمارستان هزار تختخوابی و بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده تا سه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
 

∎​

دیدگاهتان را بنویسید