اکونیوز – اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای بهار

ریحان نیوز –
عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر از ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای بهار برای سومین سال خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.
وی با بیان اینکه این طرح در سطحی بالغ بر ۳۶ هزار و ۹۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان اجرا می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زارها افزایش بهره‌وری در واحد سطح و تولید در اراضی آیش با کشت محصولاتی مانند گلرنگ، کاملینا، حبوبات دیم و نباتات علوفه‌ای دیم است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار ادامه داد: افزایش تولید در دیم‌زارها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذر مال، ریزمغذی‌ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه دیم قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان مورد نظر قرار گرفته است.
اکبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته است، گفت: حدود ۳۸ درصد اراضی کشاورزی شهرستان بهار دیم است که با به کارگیری شرکت‌های ترویجی، مراکز خدمات غیر دولتی و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان طرح جهش امکان افزایش تولید و بالا بردن در آمد کشاورزان میسر است.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید