بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری

امروزه یکی از بحث‌ها و چالش‌های مجازی رمز ارز یا همان پول‌های مجازی هستند که در این مقاله تلاش می‌کنیم بهترین ارز را برای جلوگیری از نوسان‌های احتمالی به شما معرفی کنیم.
در بازار امروز، رمز ارز از جمله مهم‌ترین و جدیدترین دارایی‌ها برای معامله است که می‌توان گفت بیشتر آن‌ها شرایط ناپایداری دارند و قیمت آن‌ها به‌صورت مداوم در حال تغییر است؛ از همین رو مخاطبان و معامله‌گران فرصت شناخت آن‌ها را دارند تا بتوانند بیشترین سود را در کمترین زمان ممکن کسب کنند.
هرچند این مسئله چندان راحت نیست؛ زیرا براساس تحقیقات به‌دست‌آمده ۹۰ درصد معامله‌گران در این بازار با ضرر مواجه می‌شوند. براساس این اطلاعات، تریدرها آگاهی دارند که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ریسک زیادی همراه است. آن‌ها با بالابردن دانش خود می‌توانند ریسک سرمایه‌گذاری را کم کنند و مهارت خود را بالا ببرند. یکی از نکاتی که درنهایت به موفقیت منجر می‌شود، زمان ورود درست به بازار و خروج دقیق از آن است.
فهرست این مقاله
ترید در مقابل نوسان گیری
یکی از روش‌هایی که می‌توان آن را در نوسان گیری مؤثر دانست، روش دی تریندینگ (day tranding) است.
واژه day بنیان اساسی در این روش است؛ چراکه در این روش تمامی معاملات باید در یک روز آغاز و در پایان همان روز به اتمام برسند و به‌هیچ‌وجه پوزیشن معاملاتی نباید به روز بعد موکول شود.
در این روش ما به ترید روزانه اشاره داریم نه به سرمایه‌گذاری روزانه! ترید روزانه عبارت است از: کسب حداکثر سود از نوسانات و تغییرات بازار که بعد از اینکه از یک ارز کسب سود صورت گرفت، وارد به ارز بعدی می‌شوند. با توجه به اینکه در این روش تمامی پوزیشن‌ها در بازه زمانی محدودی قرار می‌گیرند و امکان کسب سود از نوسانات میان‌مدتی موجود است، بیشتر تریدرها از این روش برای نوسان گیری استفاده می‌کنند.
کسب سود در بازارهای کم نوسان

دی تریدرها برای نوسان گیری از بازارهای احتمالی از استراتژی‌های متنوعی استفاده می‌کنند؛ برای مثال بیشتر آن‌ها در نمودارهای خنثی، هنگام رسیدن نمودار به یک محدوده و حیطه حمایتی به یک معامله وارد می‌شوند و زمانی که نمودار وارد محل مقاومتی شد، از آن ارز خارج می‌شوند.
برخی تریدرها نیز تنها پیرو اخبار بنیان‌گذاران ارز موردنظر خود می‌مانند و طبق اخبار به‌دست‌آمده خرید و فروش را انجام می‌دهند. در این روش هنگامی که خبری مؤثر و مهم از یک رمز ارزی منتشر شود، براساس تأثیر خبر بر رمز ارز به آن ارز وارد می‌شوند و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خود را انجام می‌دهند؛ از این‌رو به شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری پی می‌برند.
عوامل مؤثر در انتخاب بهترین رمز ارز برای نوسان گیری
دو عامل قادر به تعیین این موضوع هستند: قدرت نقدشوندگی یک رمز ارز و نوسانات ارز.
نقدشوندگی یعنی میزان سهولت خرید و فروش یک ارز برای تریدرها. هرچه میزان نقدشوندگی یک رمز ارز صعودی‌تر باشد، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؛ زیرا هنگام فروش ارز با مشکلات کمی مواجه خواهید شد. یکی دیگر از عواملی که برای تشخیص بهترین رمز ارز برای نوسان گیری اهمیت دارد، بررسی میزان نوسانات ارز است. باید بدانید که نوسان گیری در بازارهای دارای نوسان، امکان‌پذیرتر از بازارهای خنثی است.
بهترین رمز ارز برای نوسان گیری

پیش از ورود به مباحث نوسان گیری، شما را با مفهوم معامله روزانه آشنا می‌کنیم که در نوسان گیری رمز ارز مؤثر است.
به‌صورت کلی می‌توان گفت به هر نوع خرید و فروش روزانه‌ ترید روزانه گفته می‌شود. بدین‌صورت که به خرید دارایی‌های متفاوت، انتظار افزایش ارزش آن در طول روز برای شما به وجود می‌آید ت شما نیز بتوانید آن‌ها را بفروشید و با تفاوت قیمت‌ها سود داشته باشید. ابتدا حائز اهمیت است که شما آگاهی کامل از بالا و پایین رفتن قیمت‌ها در ارزها داشته باشید.
سه عامل مهم و مؤثر در تعیین قیمت ارزها
نوسان، حجم ارزها و اخبار بازار در رمز ارز
یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در نوسان گیری رمز ارز مؤثر بوده، تکنیک scalping است که درواقع به‌عنوان یکی از استراتژی‌های معاملاتی در بازار شناخته می‌شود. در این تکنیک مؤثر، معامله‌گران با استفاده از تغییر قیمت ناچیز دارایی‌ها، برای به دست آوردن سود در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استفاده می‌کنند. باید بدانید میزان رمز ارز به عوامل متعددی بستگی دارد؛ مانند شرایط بازار، خرید و فروش‌ها و زمان سرمایه‌گذاری.
پیش از معرفی برترین کوین‌ها برای نوسان گیری باید به معنای برخی از عبارت‌های مهم بپردازیم.
 نوسانات
نوسان‌پذیری یعنی تغییر قیمت ارز در یک روز. ارزهای دیجیتال به‌صورت طبیعی نوسان دارند و حتی ممکن است گاهی دارای ۱۰ تا ۵۰ درصد نوسان در روز باشند. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده هرچه ارز ناپایدارتر و بی‌ثبات‌تر باشد، شانس آن برای تغییر و حرکت به‌سوی مثبت و منفی افزایش می‌یابد و از همین رو این نوع ارز، به‌عنوان بهترین رمز ارز برای نوسان گیری نامیده شده است؛ البته این تنوع به همان اندازه که می‌تواند سودآور باشد، ریسک زیادی را به همراه دارد.
تریدرها باید پول خود را روی ارزهای دیجیتالی که با شرط نوسان در قیمت بالا هستند، سرمایه‌گذاری کنند. در هر زمانی که دارایی‌ها افزایش پیدا کنند، شما سود کرده‌اید. زمانی که سرمایه‌گذاری شما دارای واکنش منفی باشد، می‌توانید برای محدودکردن ارز در معرض ریسک خود محدودیت قرار دهید که می‌توان این کار را با استفاده از لیمیت اردر انجام داد. این محدودیت می‌تواند برای مشخص‌کردن سطح سود و زیان شما مؤثر باشد.
 حجم
حجم معاملات از دیگر عوامل مهمی است که تریدرها می‌توانند آن را بررسی کنند. سطح حجم معاملات تعیین‌کننده میزان فعالیت در اطراف یک ارز است؛ برای مثال هرچه مقدار حجم معاملات صورت‌گرفته بیشتر باشد، تریدرها و افراد بیشتری آن رمز ارز را معامله و خرید و فروش می‌کنند. حجم معامله‌ها، نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در انتخاب سهم‌ها به‌عنوان بهترین رمز ارز برای نوسان گیری دارد.
به‌صورت کلی و ایده‌آل بهتر است افراد تریدر ارزهای دیجیتالی را که دارای حجم معامله بالا هستند، معامله کنند. نکته‌ای که باید بدانید این است که هرچه حجم معامله‌ای بالا باشد، نشان‌دهنده تقاضای بیشتر است و بالعکس.
اخبار بازار
بازار رمز ارز نسبت به بحث‌های پیرامون آن فضای بسیار حساسی دارد. هرگونه اخبار انتقادی و مثبت یا منفی می‌تواند ب قیمت کوتاه‌مدت و موقتی آن در بازار کریپتو تأثیرگذار باشد و آن را تغییر دهد. یکی از موضوعاتی که در انتخاب بهترین رمز ارز برای نوسان گیری باید به آن توجه داشت، اخبار و اتفاقات مهم درباره ارز موردنظر است.
برای پیش‌بینی و اطلاع از روندها، تریدرها باید همه فعالیت‌های ارزهایی که در آن معامله می‌کنند، به‌صورت جدی و پیوسته دنبال کنند. آن‌ها باید دنبال‌کننده رسانه‌های اجتماعی و اقدامات آن‌ها باشند و بنیان‌گذاران ارز خود را دنبال کنند و هر آنچه در رابطه با کوین گفته می‌شود، زیر نظر داشته باشند.
 بیت کوین (BTC)

طبق تحقیقاتی که در این سال‌ها به دست آمده، بیت کوین همیشه در صدر بوده و به‌عنوان بهترین رمز ارز برای نوسان گیری شناخته‌ شده است. به‌طورکلی نیز مردم در سراسر جهان با این ارز آشنایی دارند.
این ارز موقعیت خود را در رمزنگاری ارز حفظ کرده و یکی از قدیمی‌ترین و شایسته‌ترین ارزهای دیجیتال است که تاکنون بیشترین تقاضا را به‌صورت جهانی برای خود ثبت کرده است؛ به همین دلیل این ارز در سطح جهانی دارای بالاترین رتبه نرخ پذیرش در مقایسه با دیگر ارزهاست و برای تریدهای روزانه بسیار پیشنهاد می‌شود.
اتریوم (ETH)

 یکی از بهترین ارزها برای نوسان گیری اتریوم است. اگرچه این ارز بسیار ناپایدار است، به‌صورت روزانه توسط هزاران نفر خرید و فروش و معامله می‌شود. همچنین اتریوم پس از بیت کوین رتبه دوم ارز ا از نظر ارزش بازار دارد؛ به همین دلایل بهترین ارز برای نوسان گیری است.
یکی از نکاتی که سبب شده این ارز به‌عنوان بهترین ارز برای نوسان گیری شناخته شود، این است که یک بلاک چین نیز دارد.
با استفاده از این پلتفرم می‌توانید توکن‌های جدیدی را به وجود آورید و یکسری از برنامه‌های غیرمتمرکز و فرعی را توسعه دهید. هنگامی که از معامله اتریوم صحبت می‌کنیم، باید اخبار پیرامون این ارز را نیز دنبال کنید؛ زیرا طبق اخبار به‌دست‌آمده Eth 2.0 به‌زودی به‌صورت کامل عرضه خواهد شد.
Eth 2.0 به‌صورت کلی یکی از انواع ارتقایافته اتریوم است که در ۳ مرحله خارج می‌شود. پس از راه‌اندازی این ارز، هزینه فرایند و تراکنش کاهش می‌یابد و کارایی شبکه اتریوم موجود را بهبود می‌بخشد.
اتریوم در ۳ نوامبر دارای قیمتی حدود ۳۸۴.۰۵ دلار بود و پس از گذشت یک ماه به قیمتی حدود ۶۰۹.۱۷ دلار رسید و می‌توان گفت این ارز حدود ۵۸.۶۲ درصد دارای رشد بوده است.
ترون (TRX)

ترون یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری است. همچنین دارای سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین رشد بلاک چین بوده و قادر به ایجاد حجم زیادی از معاملات است. اگرچه این ارز در مقایسه با اتریوم ناپایداری کمتری دارد، از تغییر قیمت شدیدی برخوردار است. همچنین برای پیش‌بینی تغییرات کوتاه‌مدت این ارز می‌توانید به صفحه توییتر جاستین سان، بنیان‌گذار و نماینده TRON مراجعه کرده و درباره با این پروژه اطلاعات زیادی کسب کنید.
بایننس کوین (BNB)

پشتیبانی این رمز ارز، توسط یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزنگاری‌شده در سراسر جهان که Binance نام دارد، انجام می‌شود. تریدرها زمانی که با انتشار این ارز توسط یکی از معتبرترین صرافی‌ها مواجه شدند، به‌صورت طبیعی اعتماد آن‌ها به این رمز ارز جلب شد.
بالارفتن و رشد صعودی تقاضای بایننس کوین نیز یکی دیگر از عوامل انتخاب این ارز به‌عنوان بهترین ارز برای نوسان گیری است که اهمیت زیادی برای معامله‌گران دارد. این رمز ارز چهارمین کوین در بازار است که البته حجم انبوهی از معاملات را تولید می‌کند.
البته این ارز از نظر نوسانات از سه ارز گفته‌شده ناپایدارتر بوده، اما همچنان توسط تریدرها قابل پیش‌بینی نیست و سودآور است. همچنین ارزهای ریپل، کاردانو و لایت کوین به‌ترتیب رشدی حدود ۱۶۲.۵ درصد،۵۷.۲۹ درصد و ۶۴.۵ درصد را تجربه کرده‌اند. این اعداد و ارقام نشان‌دهنده پرچم‌داربودن این ارزها در بازار کریپتوکارنسی است و بهترین ارزها برای نوسان گیری به شمار می‌روند.
سخن پایانی
نوسان گیری و روش‌هایی مانند اسکالپ تریدینگ یا تریدهای روزانه روش‌هایی هستند که تنها برای کوتاه‌مدت می‌توانند برای شما مفید واقع شوند. همان‌طور که از اسامی آن‌ها پیداست، این روش‌ها تنها مخصوص تریدهای روزانه است و برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت پیشنهاد نمی‌شوند.
در همه این روش‌ها تریدرها به‌دنبال حداکثر استفاده از حرکات قیمتی و نوساناتی هستند که بیشترین سوددهی را داشته باشند؛ برای مثال در روش تریدهای روزانه تمام سبک‌های معاملاتی در یک روز باز و در پایان همان روز بسته می‌شوند.
درنهایت تنها شما هستید که با نهایت تحقیق، بررسی، ممارست، مهارت و کسب تجربه وارد بازار می‌شوید و تشخیص می‌دهید نوسان گیری را توسط کدام ارز انجام دهید؛ از این‌رو باید با نهایت علم در این زمینه وارد بازار شده و پس از تریدهای روزانه وارد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شوید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید