15 سایت برتر استیکینگ رمز ارز در دنیا

استیکینگ در ارزهای دیجیتال، مخصوص شبکه‌های اثبات سهام است؛ مانند ایجاد یک حساب بانکی در سیستم مالی سنتی که به وجه موجود در آن، بعد از مدت‌زمان مشخصی سود تعلق می‌گیرد. زمانی که کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را برای مدت معینی با هدف حفظ امنیت شبکه استیک می‌کنند، در ازای انجام این کار از شبکه پاداش دریافت می‌کنند؛ زیرا با استیک‌کردن، شبکه قادر به انجام و پردازش تراکنش‌های بیش‌تری است و خود را در برابر حملات تقویت می‌کند. به همین دلیل، استیکینگ در بین علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک روش ایدئال برای کسب درآمد پسیو تبدیل شده است. با توجه به اهمیت این روش برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، در ادامه به معرفی بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
در میان انواع پلتفرم‌های استیکینگ، تعداد زیادی صرافی رمز ارز هم قرار دارد که امکان کسب درآمد پسیو را از طریق ارزهای دیجیتال برای کاربران خود فراهم می‌کند. این صرافی‌ها درمقایسه با یک پلتفرم اختصاصی استیکینگ، نیازی به KYC ندارند و به‌‌راحتی می‌توانید به تبادل و ترید رمزارزها مشغول شوید. برای آشنایی با بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا، در ادامه همراه ما باشید.
فهرست این مقاله
بهترین سایت‌های استیکینگ رمز ارز در دنیا
1- صرافی کوکوین (Kucoin)

دلیل انتخاب: مناسب برای کاربران ایرانی.
صرافی کوکوین به‌عنوان صرافی مستقر در سنگاپور، اولین پلتفرم معاملاتی‌ای بود که در سال 2019 استیکینگ نرم (soft staking) را معرفی کرد. درحال‌حاضر، کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها را در KuCoin به اشتراک بگذارند؛ ازجمله دارایی‌هایی که در دیگر پلتفرم‌های معتبر پیدا نخواهید کرد. کوکوین از این رمزارزها برای استیکینگ پشتیبانی می‌کند: Algorand (ALGO) ، Aion (AION)، Cosmos (ATOM)، EOS (EOS)، Tron (TRX)، Internet of Services (IOST) ، Neblio (NEBL)، DeepOnion (ONION)، (NRG) Energi، NULS (NULS)، TomoChain (TOMO)، Loom Network (LOOM)، (LOKI) Loki ، V Systems (VSYS)، WAN (Wanchain)، Tezos (XTZ) و PIVX (PIVX).
پاداش‌هایی که با استیکینگ در صرافی کوکوین به کاربران تعلق می‌گیرد، بسیار متنوع است. روش‌های کسب پاداش از درآمد تبلیغات، پس‌انداز یا استیکینگ که همگی بخشی از KuCoin Earn هستند، متغیر است. سود ثابت برای اتریوم 2.0، سالانه تقریباً 4.7‌درصد است.
امکانات:

مناسب برای کاربران ایرانی؛
امکان کسب پاداش و سود از طریق روش‌های مختلف علاوه‌بر استیکینگ.

مشخصات کلیدی:

سال تأسیس: 2013؛
نرخ پاداش: 5 الی 10‌درصد؛
انتخاب گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال واجد شرایط برای کسب درآمد بهره را ارائه می‌دهد؛
کسب سود از استیک‌کردن استیبل کوین‌های محبوب مانند تتر (USDT) و USD Coin (USDC)؛
امکان استیکینگ بیش از پنجاه رمزارز؛
قابلیت استیکینگ اتریوم.

2- صرافی اوککس (okx)

دلیل انتخاب: مناسب برای کاربران ایرانی.
صرافی اوککس به‌دلیل ارائه ابزارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال و جفت‌ارز‌های معاملاتی متنوع، به‌عنوان یک صرافی پیشرو در سراسر جهان شناخته می‌شود. با استفاده از Visa، Mastercard یا سایر روش‌های پرداخت، می‌توانید بیش از سی ارز محلی را در عرض چند دقیقه به BTC، ETH، USDT و یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. در این صرافی، می‌توانید با انواع جفت ارزهای دیجیتال، ابزارهای معاملاتی مشتقه و انواع سفارش‌ها مانند لیمیت اوردر، استاپ اوردر، سفارش iceberg و یا سفارش بازار، به‌شکل کارآمدتری انواع ارزهای دیجیتال را معامله کنید.
علاوه‌بر این، ابزارهای مالی پیشرفته برای وام‌دادن یا استقراض بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که هم‌زمان با سرمایه‌گذاری بلندمدت، سبد ارزهای دیجیتال خود را متنوع کنید.
امکانات:

دوره‎های زمانی مختلف برای استیکینگ؛
مناسب برای کاربران ایرانی؛
پشتیبانی از رمزارزهای مختلف برای استیکینگ مانند BTC، ETH، ZBC، LAT و MINA.

مشخصات:

امکان استیکینگ به‌صورت منعطف (Flexible)؛
دوره استیکینگ: 15 الی 120 روز؛
APY: از 5 الی 80‌درصد؛
پرداخت سود تنها دو روز بعد از ثبت‌نام در پلتفرم.

3- صرافی کوینکس (Coinex)

دلیل انتخاب: مناسب برای کاربران ایرانی.
کوینکس یکی دیگر از صرافی‌های معتبر است که امکان استیکینگ و کسب سود از طریق ارزهای دیجیتال مبتنی بر اجماع اثبات سهام را برای کاربران فراهم کرده است. شناخته‌شده‌ترین رمز ارزی که ممکن است روی آن سرمایه‌گذاری کنید، اتریوم (ETH) است اما این صرافی از دیگر رمزارزها نیز برای استیکینگ پشتیبانی می‌کند. این ارزها عبارتنداز:

کاردانو (ADA)؛
سولانا (SOL)؛
لونا (LUNA)؛
Avalanche(AVAX)؛
پولکادات (DOT).

برای استیک‌کردن در صرافی کوینکس، ابتدا باید دارایی خود را به کیف‌پول اسپات و سپس آن را به کیف‌پول فایننس انتقال دهید. محاسبه سود از روز دوم انجام می‌شود؛ یعنی در روز اول که ارز به کیف‌پول فایننس انتقال داده می‌شود، هیچ سودی به کاربر تعلق نمی‌گیرد.
4- تراست ولت (Trustwallet)

دلیل انتخاب: مناسب برای کاربران ایرانی.
تراست ولت یکی از انواع کیف‌پول‌های رمز ارز است که امکان استیکینگ رمزارزها را نیز به خود اضافه کرده است. براساس آنچه که در وب‌سایت رسمی این ولت گفته شده است، امکان دریافت بیش از 11‌درصد سود سالانه از طریق این پلتفرم برای کاربران وجود دارد. درحال‌حاضر، تراست ولت از ارزهای زیر برای استیکینگ پشتیبانی می‌کند:

بایننس کوین (BNB)؛
(TRX) TRX TRON؛
(XTZ) XTZ Tezos؛
(ATOM) ATOM COSMOS؛
(LUNA) LUNA Terra؛
(VET) VET VeChain؛
(CLO) CLO Callisto؛
اسمز OSMO (OSMO)؛
کاوا (KAVA)؛
(TOMO) TOMO TomoChain؛
(IOTX) IOTX IoTeX؛
(ALGO) ALGO Algorand.

باتوجه به کوین یا توکنی که انتخاب می‌کنید و همچنین اعتبارسنجی‌هایی که ارائه می‌شوند، پاداش‌های استیکینگ متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، پاداش استیکینگAlgorand از 4.88 تا 6‌درصد APR (نرخ ‌درصدی سالیانه) است.
5- صرافی هات بیت (Hotbit)

دلیل انتخاب: مناسب برای کاربران ایرانی.
هات بیت یکی از صرافی‌هایی است که برای استیکینگ ارزهای دیجیتال، وعده پرداخت سود از 2 الی 100‌درصد به‌‌صورت سالانه می‌دهد. این صرافی فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرده است و به‌دلیل پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، حجم معاملاتی که از طریق آن انجام می‌شود، بسیار زیاد است. همین موضوع باعث می‌شود تا پاداشی هم که برای استیکینگ به کاربران پرداخت می‌شود، بالا باشد.
مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2018؛
APY: متغیر در طی یک سال.

6- صرافی بای بیت (Bybit)

دلیل انتخاب: مناسب برای کاربران ایرانی.
بای بیت یک پلتفرم مشتقات ارزهای دیجیتال است که انواع ابزارهای پیچیده معاملاتی را ارائه می‌دهد. صرافی bybit به‌عنوان یکی از بهترین و امن‌ترین صرافی‌های رمز ارز شناخته می‌شود که تعهد داده است هیچ زمان از دسترس خارج نشود. درواقع، صرافی تمام اقدامات حیاتی برای جلوگیری از خرابی سرور را انجام دهد. این مشکلی است که بسیاری از صرافی‌ها باید با آن دست و پنجه نرم کنند، به‌خصوص زمانی که بسیاری از کاربران می‌خواهند به طور هم‌زمان معامله کنند.  Bybitادعا می‌کند که می‌تواند صدهزار TPS (تراکنش در ثانیه) را پردازش کند که بسیار سریع‌تر از سایر صرافی‌ها است.
بای‌بیت به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ کریپتو، به کاربران این امکان را می‌دهد که رمز ارز خود را با حداقل ریسک به اشتراک بگذارند. این صرافی برای استیبل کوین‌هایی، مانند USDT و USDC، تا 5‌درصد پاداش می‌دهد. کاربران می‌توانند بین سپرده‌های انعطاف‌پذیر یا سپرده‌های ثابت سی یا شصت روزه یکی را انتخاب کنند.
امکانات:

کم‌ریسک‌ترین صرافی برای استیکینگ رمزارزها؛
دوره‎های زمانی مختلف برای استیکینگ؛
مناسب برای کاربران ایرانی.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2018؛
انواع استیکینگ: منعطف (Flexible)، قفل‌شده (Locked) و دیفای (Defi)؛
دوره استیکینگ: حداکثر سی یا شصت روز؛
APY: برای استیبل کوین‌ها تا 5‌درصد.

7- صرافی بایننس (Binance)

دلیل انتخاب: به‌طورکلی، بهترین برای استیکینگ کریپتو
بایننس در مجموع بهترین پلتفرم برای استیکینگ ارزهای دیجیتال است. پلتفرم بایننس که در سال 2017 راه‌اندازی شد، درحال‌حاضر از نظر حجم معاملات، پیشروترین صرافی دارایی دیجیتال در جهان است. درحال‌حاضر، این صرافی امکان انجام بیش از 65 میلیارد دلار در روز را برای تمامی کاربران در سراسر جهان فراهم کرده است. پلتفرم استیکینگ رمز ارز بایننس، Binance Earn نام دارد.
امکانات:

صدها پروژه برای کسب درآمد؛
کارمزد صفر؛
نرخ بهره بالا.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2017؛
انواع استیکینگ: منعطف (Flexible)، قفل‌شده (Locked) و دیفای (Defi)؛
کارمزد استیکینگ: صفر؛
دوره استیکینگ: حداکثر نود روز؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: اکثر ارزهای PoS؛
APY: متغیر؛
زمان پرداخت سود: روزانه.

8- کیف پول زنگو (ZenGo)

دلیل انتخاب: ایمن‌ترین کیف پول Web3 برای استیکینگ کریپتو.
ZenGo اولین کیف‌پول Web3 است که امنیت آن توسط بیومتریک رمزگذاری شده تأمین می‌شود. درحالی‌که این فناوری سال‌هاست توسط مؤسسات میلیارد دلاری استفاده می‌شود، ZenGo اولین کیف‌پولی است که این ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را به‌عنوان کیف‌پول رمزنگاری ارائه می‌کند. فرایند احراز هویت دو عاملی ZenGo تضمین می‌کند که 1) هیچ کس جز شما نمی‌تواند دارایی شما را کنترل کند. 2) از کیف‌پول شما بک‌آپ گرفته می‌شود؛ بنابراین، حتی اگر تلفن خود را گم کنید، می‌توانید دارایی خود را از طریق یک فرایند تأیید هویت دو مرحله‌ای ساده بازیابی کنید. در صورتی که سؤال یا مشکلی با کیف‌پول خود داشتید، می‌توانید به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. درحال‌حاضر، کیف‌پول ZenGo از بیش از هفتاد دارایی ازجمله بیت‌کوین، اتریوم و تزوس پشتیبانی می‌کند.
امکانات:

امن‌ترین کیف‌پول در Web3؛
بدون نیاز به KYC؛
پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته درون‌برنامه‌ای و لایو؛
پشتیبانی از بیش از هفتاد نوع رمزارز؛
APY: تا 8‌درصد برای رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم و استیبل کوین‌ها.

مشخصات کلیدی:

قیمت: رایگان؛
قابل استفاده: در سراسر جهان؛
انواع استیکینگ: منعطف (Flexible)، قفل‌شده (Locked) و دیفای (Defi)؛
کارمزد taking: صفر؛
دوره استیکینگ: ندارد؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: Tezos، مستقیماً از طریق برنامه، Ethereum و هر توکن ETH با استفاده از WalletConnect؛
APY: متغیر؛
زمان پرداخت سود: چند بار در روز.

9- کیف پول MyCointainer

دلیل انتخاب: پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز برای استیکینگ.
MyCointainer به شما این امکان را می‌دهد که تمام رمزارزهای خود را در یک کیف‌پول ذخیره کنید و با حداقل تلاش، درآمد پسیو کسب کنید. این پلتفرم راه‌‌های متعددی برای کسب رمز ارز ازجمله سپرده‌گذاری، مسترنود، ایردراپ، کش‌بک و.. ارائه می‌دهد. در میان بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا، MyCointainer یکی از پلتفمرهایی است که نرخ بالایی از ARY را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.
امکانات:

پلتفرمی با کاربری آسان برای تمامی افراد؛
پشتیبانی از بیش از هزار رمزارز؛
دارای بهترین APY در بازار؛
یک پلتفرم دارای مجوز با امکان سپرده‌گذاری ارز فیات؛
درآمد غیرفعال از طریق سپرده‌گذاری یا استیک‌کردن رمز ارز.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2018؛
انواع استیکینگ: منعطف (Flexible) و قفل‌شده (Locked)؛
کارمزد استیکینگ: به دارایی بستگی دارد. برای برخی از دارایی‌ها، نرخ کارمزد صفر است؛
دوره استیکینگ: ندارد؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: بیش از صد رمزارز (شامل SOL، ADA، USDT و DOT)؛
APY : متغیر با حداکثر 101درصد APY؛
زمان پرداخت سود: روزانه.

10- صرافی کوین بیس (CoinBase)

دلیل انتخاب: بهترین پلتفرم استیکینگ رمز ارز برای مبتدیان.
Coinbase یکی دیگر از نام‌های محبوب در صحنه خرید و فروش کریپتو است که به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا شناخته می‌شود. Coinbase که در سال 2012 راه‌اندازی شد، صرافی برتر بیت‌کوین در ایالات متحده است. این پلتفرم به‌عنوان یک شرکت سهامی عام در طبقه معاملات نزدک فهرست شده است. این پلتفرم به‌دلیل رویکرد مبتدی‌محور خود به خرید و فروش رمز ارز معروف است و از همین مدل برای استیکینگ ارزهای دیجیتال نیز استفاده می‌کند. کوین‌بیس به سرمایه‌گذاران رمزارز اجازه می‌دهد تا به‌راحتی از دارایی‌های دیجیتال منتخب، درآمد پسیو داشته باشند.
امکانات:

پلتفرمی با کاربری آسان برای مبتدیان؛
نامی قابل اعتماد در صنعت ارزهای دیجیتال؛
با سرمایه‌گذاری حداقل یک دلار می‌توانید استیکینگ در ارزهای دیجیتال را آغاز کنید؛
قانون‌گذاری‌شده توسط FCA و FinCEN.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2012؛
انواع استیکینگ: دیفای (DeFi)؛
کارمزد استیکینگ: 25‌درصد کمیسیون؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: ETH، ALGO، XTZ، ATOM، DAI و USDC؛
APY : متغیر با حداکثر 5درصد APY؛
زمان پرداخت سود: روزانه و هفتگی.

11- صرافی کریپتو (Crypto)

دلیل انتخاب: بهترین پلتفرم استیکینگ رمز ارز برای بازگشت وجه (Cashbacks).
Crypto.com که در سنگاپور مستقر است و یکی از برترین پلتفرم‌های رمز ارز محسوب می‌شود، یک استخر برای استیکینگ رمز ارز دارد که کاربران به‌راحتی می‌توانند از پروژه‌های پرطرف‌دار ازجمله بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، آنتولوژی، توکن بومی آن‌کرونوس و بیش از چهل پروژه دیگر  برای استیکینگ در این پلتفرم استفاده کنند.
امکانات:

مجموعه گسترده‌ای از دارایی‌های متنوع؛
پاداش بازگشت وجه برای خرج‌کردن رمز ارز؛
پلتفرمی با نقدینگی زیاد.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2016؛
انواع استیکینگ: منعطف (Flexible) و قفل‌شده (Locked)؛
کارمزد استیکینگ: 2.99‌درصد؛
دوره استیکینگ: حداکثر نود روز؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: پشتیبانی از بیش از چهل ارز؛
APY : 14.5درصد؛
زمان پرداخت سود: هفتگی.

12- صرافی کراکن (Kraken)

دلیل انتخاب شده: بهترین صرافی برای استیکینگ رمز ارز و فیات.
صرافی Kraken مستقر در ایالات متحده، یکی دیگر از بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا است. این صرافی علاوه‌بر رابط کاربری جذاب و ساده‌ای که دارد، از طیف گسترده‌ای از رمزارزها نیز پشتیبانی می‌کند.
امکانات:

استیکینگ برون‌زنجیره‌ای؛
کاربری آسان و قابل استفاده برای همگان.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2011؛
انواع استیکینگ: منعطف (Flexible) و قفل‌شده (Locked)؛
کارمزد استیکینگ: متغیر؛
دوره استیکینگ: حداکثر نود روز؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: پشتیبانی از دوازده رمزارز مبتنی بر اثبات سهام؛
APY : متغیر؛
زمان پرداخت سود: دو بار در هفته.

13- پلتفرم لیدو (Lido)

دلیل انتخاب شده: پلتفرم اشتراک رمز ارز برای Multiple Yield Generation..
لیدو یک ارائه‌دهنده خدمات مالی متمرکز برای استیکینگ رمز ارز است. Lido Finance که در ابتدا برای استیک اتریوم راه‌اندازی شد، به کانونی برای چندین قرارداد هوشمند لایه یک و یکی از پلتفرم‌های رمزنگاری محبوب در این بخش تبدیل شده است. این پلتفرم که به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا نیز شناخته می‌شود، خدمات استیکینگ را تنها برای چهار رمزارز مبتنی بر پروتکل اثبات سهام، ارائه می‌دهد: ETH، Terra، Solana و شبکه Kusama.
برای استیکینگ در این پلتفرم، هیچ حداقلی تعیین نشده است. یعنی شما می‌توانید هر تعداد توکنی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. سرمایه‌گذاران در Lido می‌توانند به‌راحتی از توکن‌های به دست‌آمده خود، برای تأمین نقدینگی یا به‌عنوان وثیقه برای وام‌گرفتن استفاده کنند.
امکانات:

دارای APYهای مناسب؛
عدم وجود محدودیت برای حدقل مقدار استیکینگ؛
دسترسی به 29 پلتفرم dApp.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2020؛
انواع استیکینگ: نقدینگی؛
کارمزد استیکینگ: 10‌درصد؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: پشتیبانی از چهار رمز ارز؛
APY : متغیر؛
زمان پرداخت سود: روزانه.

14- eToro

دلیل انتخاب: بهترین پلتفرم استیکینگ رمز ارز با ابزارهای معاملاتی کپی.
استیکینگ eToro برای اعضای باشگاه‌های eToro رایگان است. اعضای منتخب باشگاه eToro می‌توانند از دارایی دیجیتال خود سود کسب کنند. میزان درآمد از این طریق متفاوت است؛ زیرا به طرح عضویت بستگی دارد. eToro تنها از سه دارایی دیجیتال اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و ترون (TRX)  برای استیکینگ رمز ارز پشتیبانی می‌کند. اعضای برنز 75‌درصد از کل بازدهی ماه را به دست می‌آورند درحالی‌که اعضای نقره، طلا و پلاتین 85‌درصد بازدهی و الماس، پلاتین + 90‌درصد از پاداش کلی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. استیکینگ اتریوم APY متغیر بین 5 تا 6.25‌درصد دارد.
امکانات:

نرخ yield بالا؛
پلتفرم استیکینگ قابل اعتماد؛
کاربری آسان؛
دارای ابزارهای متنوع برای معاملات.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2020؛
انواع استیکینگ: قفل‌شده (Locked)؛
کارمزد استیکینگ: متغیر؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: پشتیبانی از سه رمزارز مبتنی بر اثبات سهام؛
APY : متغیر؛
زمان پرداخت سود: ماهانه.

15- صرافی جمینی (Gemini)

دلیل انتخاب: پلتفرم استیکینگ با کارمزد ترید صفر.
صرافی Gemini یکی دیگر از بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا است که خدمات پیشرفته‌ای در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این پلتفرم، دوره قفل یا کارمزد استیکینگ وجود ندارد. با این ‌حال، پاداش استیکینگ رمز ارز حداکثر 8.05‌درصد APY خواهد بود. صرافی Gemini، یکی از بهترین صرافی‌های رمز ارز است؛ زیرا برای انتقال و برداشت رمز ارز، کارمزدی از کاربران خود دریافت نمی‌کند. همچنین، هیچ کارمزد پنهانی در هنگام استیکینگ ارزهای دیجیتال در Gemini وجود ندارد.
امکانات:

کارمزد صفر؛
امکان ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها؛
قانون‌گذاری شده توسط NYSDFS؛
دسترسی آسان به توکن‌های قفل‌شده.

مشخصات کلیدی:

تأسیس: 2014؛
کارمزد استیکینگ: صفر؛
رمزارزهای پشتیبانی‌شده: پشتیبانی از بیش از چهل رمزارز مبتنی بر اثبات سهام؛
APY : متغیر؛
زمان پرداخت سود: ماهانه.

انواع پلتفرم های استیکینگ ارزهای دیجیتال
برای استیکینگ ارزهای دیجیتال و کسب درآمد پسیو از این طریق، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به چند مورد رایج‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
صرافی رمز ارز

صرافی‌ها ساده‌ترین روش برای ورود علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال، به استیکینگ و کسب درآمد از این طریق هستند. در این مدل شما مقداری که می‌خواهید در صرافی استیک می‌کنید؛ سپس، صرافی از طرف شما یک نود اعتبارسنج پیدا می‌کند. مبادله واسطه‌ای بین طرف ذی‌نفع و طرف تأیید‌کننده است. درحال‌حاضر، بسیاری از صرافی‌ها در ازای ارائه خدمت استیکینگ به کاربران خود، از آن‌ها کمیسیون و کارمزد دریافت می‌کنند.
به‌خاطر داشته باشید؛ هنگامی‌که از یک صرافی استفاده می‌کنید، امنیت دارایی خود را به ‌طور کامل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. بنابراین، صرافی‌هایی را برای استیکینگ انتخاب کنید که به آن‌ها اعتماد دارید اما اگر روحیه ریسک‌پذیری ندارید، بهتر است که این روش را برای کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال انتخاب نکنید.
کیف پول و استخرهای استیکینگ

استخر استیکینگ متشکل از سرمایه‌گذاران مختلف است. درواقع، آن‌ها دور هم جمع می‌شوند و سهام خود را با هم ترکیب می‌کنند. ایجاد این مدل از استیکینگ به هماهنگی و تخصص زیادی نیاز دارد. به ‌همین ‌دلیل است که بسیاری از استخرهای استیکینگ سازمان‌های خصوصی با موانع ورود بالا هستند. با اجرای چنین سخت‌گیری‌هایی است که استخر از آسیب‌های احتمالی در آینده ایمن باقی می‌ماند.
دیفای (DeFi)

DeFi برای تسهیل ترید انواع محصولات مالی از یک بلاک‌چین معین استفاده می‌کند. مدل استیکینگ DeFi بدون اینکه از آن‌ها بخواهد با سازمان‌هایی که انگیزه‌هایشان مبهم است و ممکن است تا حدی فاسد باشند همکاری کنند، درآمدی غیرفعال برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. با توجه به این موضوع که در مدل دیفای، هیچ‌گونه واسطه‌ای وجود ندارد، هزینه استفاده از خدمات هم بسیار ارزان‌تر است.
مقایسه بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا

ارائه‌دهندۀ خدمات
مدل فعالیت
کارمزد
رمزارزهای پشتیبانی‌شده

Binance
صرافی و دیفای
بدون کارمزد
5 دیفای و 77 دارایی اسکینگ قفل‌شده

Bitpanda
صرافی
بدون کارمزد
ده رمزارز شامل ADA، TRX، SOL، DOT، ATOM، NEAR، GRT

Coinbase
صرافی
25‌درصد
ETH، ADA، ATOM، XTZ، ALGO، DAI، و غیره

CEX.io
صرافی
بدون کارمزد
AVAX،ADA، ATOM، DOT، SOL، XTZ، و غیره

eToro
صرافی
10 الی 25‌درصد
ETH، ADA، TRX

Kraken
صرافی
بدون کارمزد
BTC، ETH2، ADA، DOT، SOL، ATOM، XTZ، و موارد دیگر

LiteBit
صرافی
بدون کارمزد
چهار رمز ارز شامل ADA،BNB، MATIC و RDD

Uphold
صرافی
بدون کارمزد
ETH، DOT، ADA، SOL، ATOM، XTZ، KSM و KAVA

MyCointainer
SaaS
7،90 یورو در ماه + 1‌درصد – 2‌درصد
81 رمزارز شامل ETH2، ADA، DOT و SOL

Figment
SaaS
بیش‌تر از 12‌درصد
34 رمزارز شامل ETH2، ADA، DOT و SOL

Staked.us
SaaS و دیفای
10درصد
32 رمزارز شامل ETH2، ADA، DOT و SOL

Lido
دیفای
10درصد
ETH2 و SOL

 
نحوه انتخاب از بین بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا
قبل از عجله برای استیکینگ دارایی خود، باید برای انتخاب بهترین پلتفرم برای کسب سود مناسب هم زمان بگذارید. با انتخاب اشتباه ممکن است پاداش و دارایی استیک شده خود را با هم از دست بدهید. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب یک پلتفرم استیکینگ باید در نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم:

وقتی صحبت از پلتفرم‌های جدید DeFi به میان می‌آید، هرگز حرف بنیان‌گذار یا تیم را برای هر پروتکلی که می‌خواهند معرفی کنند، نپذیرید؛ به‌خصوص اگر فردی غیر فنی هستید. به Reddit و Twitter بروید و ببینید دیگران در مورد پروتکل چه می‌گویند. معمولاً صحبت‌کردن با افراد برنامه‌نویس در چنین شرایطی کمک‌کننده خواهد بود؛ زیرا شما را از نواقص احتمالی پروژه مطلع می‌کنند.
زیاد درگیر پاداش سالانه یا APYها نشوید. عوامل بسیار مهم دیگری مانند شهرت و قدمت پلتفرم وجود دارد که باید در نظر گرفت.
تا جایی که ممکن است، به جای به خطرانداختن دارایی خود در پلتفرم‌هایی که ظاهر فیشینگ دارند، از پلتفرم‌های معتبری مانند Maker، Cool Wallet و… استفاده کنید.
از نقد و بررسی‌های قابل‌اعتماد مانند CoinMarketCap برای بررسی اطلاعات یک پلتفرم مبتنی بر PoS استفاده کنید.
قبل از استیکینگ، شرایط و ضوابط یا قوانین حاکم بر فرایند استیکینگ را بخوانید. مواردی مانند اینکه آیا کیف‌پول باید 24 ساعته به اینترنت وصل باشد یا خیر، حداقل مبلغ استیکینگ و ازجمله عوامل دیگر را مورد توجه قرار دهید.

کدام صرافی بیش‌ترین پاداش برای استیکینگ را پرداخت می‌کند؟

بایننس:19‌درصد برای BTC، 25.12‌درصد برای dYdX، 6.49‌درصد برای AAVE، 5.23‌درصد برای BNB.
کوین بیس:5‌درصد برای ETH، 5‌درصد برای ATOM، 4.63‌درصد برای XTZ و 0.45‌درصد برای XTZ.
کراکن: 7-4‌درصد برای ETH، 12درصد برای DOT، 4-6‌درصد برای ADA، 12‌درصد برای ATOM و بیش‌تر.
بیت بیت (ByBit): 20‌درصد برای UST، 5درصد برای LUNA، 5درصد برای SHIB، 3‌درصد برای MATIC و 2‌درصد برای SOL، AVAX و FTM.

کدام کیف‌پول سخت‌افرازی، بیش‌ترین پاداش برای استیکینگ را پرداخت می‌کند؟

لجر نانو: 6‌درصد برای XTZ، 7‌درصد برای TRX، 8-10‌درصد برای ATOM، 5-6‌درصد برای ALGO و 10‌درصد برای DOT (بازده تخمینی است و هزینه‌ها یا کمیسیون‌های اعتبارسنجی را شامل نمی‌شود).
کیف‌پول Trezor از استیکینگ مستقیم در رابط کاربری خود پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، برای کسب درآمد از این مدل می‌توانید به کیف‌پول‌های دیگر مانند Exodus متصل شوید. بازده برای ATOM 98درصد، برای ADA 4.91‌درصد، برای XTZ 5.46‌درصد است.

خلاصه
در این مطلب، به معرفی بهترین سایت‌های استیکینگ در دنیا، انواع پلتفرم‌های موجود و پربازده‌ترین آن‌ها پرداختیم. اگر به‌دنبال روشی تقریباً مطمئن برای کسب درآمد ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید به جای استخراج رمزارزها، این روش را انتخاب کنید اما قبل از هر چیز و انتخاب قطعی، در مورد عملکرد پلتفرم منتخب‌تان تحقیق کنید و مطمئن شوید که دارایی خود را در اختیار پلتفرمی درست قرار می‌دهید.
سوالات متداول

آیا Staking در Coinbase ایمن است؟
در صنعت ارزهای دیجیتال، صرافی کوین‌بیس بسیاری از استانداردهای امنیتی را رعایت کرده است و از همه کاربران می‌خواهد که حساب‌های خود را وریفای کنند. با این ‌حال، اگر شبکه اعتبارسنجی وظایف خود را انجام ندهد، Coinbase از دست‌دادن سرمایه شما را بدون هزینه اضافی پوشش می‌دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال بهتر است یا Staking؟
استخراج کریپتو یک فرایند گران‌قیمت است؛ زیرا معمولاً به دستگاه‌های استخراج قدرتمندی نیاز دارد که هزینه زیادی دارد. علاوه‌بر سخت‌افزار استخراج، استخراج کریپتو انرژی زیادی مصرف می‌کند. هزینه‌های برق به تنهایی می‌تواند سود کلی شما را کاهش دهد. این درحالی است که استیکینگ هزینه زیادی برای شما ندارد؛ زیرا نیازی به سرمایه‌گذاری برای پرداخت هزینه انرژی یا خرید هر نوع تجهیزاتی نیست.

بهترین پلتفرم‌ها برای استیکینگ کدام‌اند؟
بایننس، ZenGo، MyCointainer، کوین بیس، Crypto.com و کراکن.

آیا امکان استیک‌کردن در کیف پول سخت افزاری وجود دارد؟
بله، بسیاری از کیف‌پول‌های ذخیره‌سازی سرد به کاربران این امکان را می‌دهند که دارایی‌های خود را استیک کرده و از آن‌ها سود کسب کنند. لجر‌نانو، یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های موجود برای این کار است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید