15 نقل قول‌ از دیوید اینهورن اعجوبه سرمایه گذاری

اگر هنوز با اعجوبه دنیای سرمایه‌گذاری یعنی دیوید اینهورن آشنا نشده‌اید، باید بگوییم آشنایی با فرد مهمی را از دست داده‌اید. او از جمله سرمایه‌گذاران بزرگ وال‌استریت به شمار می‌آید که فعالیت‌های او توسط افراد زیادی رصد می‌شود.
معرفی دیوید اینهورن
او سرپرست صندوق سرمایه‌گذاری Greenlight Capital است که نزدیک به ۷ میلیارد دلار دارایی دارد. جالب است بدانید که از زمان تأسیس این صندوق در سال ۱۹۹۶ میلادی شاهد سود خالص ۱۵.۴ درصدی آن بوده‌ایم.
به همین خاطر است که این فرد دانش و تجربه‌ای دارد که دانستن تنها بخش کوچکی از آن، آینده ما را در حوزه سرمایه‌گذاری دگرگون می‌کند. نکته جالبی که در رابطه با این سرمایه‌گذار وجود دارد، شرط‌بندی‌هایی علیه شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، تسلا و نتفیلکس است.
حال اگر به دنبال رازهای موفقیت او در حوزه سرمایه‌گذاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم با خواندن نقل قول‌های او مسیر خود را به‌درستی انتخاب کنید.
نقل قول‌های دیوید اینهورن که سرنوشت سرمایه‌گذاری شما را زیر و رو می‌کند

یکی از بهترین سرمایه‌گذاران جهان، ژول گرینبلت، کتابی مشهور، جذاب و خنده‌دار در رابطه با سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با ضرایب بازدهی پایین نوشته است. به بیان ساده شرکت‌های بزرگ معمولاً به عنوان شرکت‌هایی شناخته می‌شوند که بدون نیاز به سرمایه زیاد موفق به اخذ سود بالایی می‌شوند. این موضوع بدان معناست که این شرکت‌ها هم‌اکنون نیز ROE بالایی دارند.
هنگامی که مردم از من می‌پرسند که برای امرار معاش خود چه می‌کنم، پاسخ من به آن‌ها این است: «من صندوق تأمین بودجه را اداره می‌کنم.» با شنیدن این پاسخ اکثراً با نگاهی عجیب و غریب مواجه می‌شوم. به همین خاطر سریعاً اضافه می‌کنم: «من مدیر سرمایه هستم.» وقتی نگاه‌های عجیب ادامه پیدا می‌کند، من گفته‌های خود را تصحیح می‌کنم و می‌گویم که من یک سرمایه‌گذارم. همه به خوبی می‌دانند که این شغل چیست.
شما سهامی را که ۹۰ درصد افت داشته است، چه می‌نامید؟ سهامی که از قبل ۸۰ درصد افت را تجربه کرده است و حال ارزش آن به نصف میزان اولیه رسیده است.
شما مجموعه‌ای از واقعیت‌ها را در اختیار دارید و به دنبال موقعیت‌هایی هستید که تنها یک مرز داشته باشند؛ خواه مرز روان شناختی و خواه مرز آماری.
هنگامی که شغل خوبی را کنار می‌گذارید که کسب و کار خود را شروع کنید، کسب درآمد را برای مدت کوتاهی از سر خود بیرون کنید. در این حالت باید اجازه دهید نام شرکتتان را همسر شما انتخاب کند!
با وجود ریسک مالی ۹۹ درصد ماشین حساب دیگر قابلیت محاسبه آنچه را که در یک درصد باقی مانده ممکن است اتفاق بیفتد، ندارد. این موضوع دقیقاً مانند این است که ایربگ ماشین شما همیشه کار کند جز در مواقعی که تصادف می‌کنید.
نمی توان قابلیت گسترش و بزرگ شدن حباب و اینکه چه عاملی باعث به وجود آمدن آن شده است، مشخص کرد.
من یک تیم بیس بال فانتزی با برادرم داشتم. اما باید اعتراف کنم که او همه کارها را انجام می‌داد.
ماکروسافت این امکان را داشت که به فیس‌بوک برای حل یکی از بزرگترین چالش‌های خود یعنی افزایش ترافیک کاربر بدون تخریب تجربه کاربری او کمک کند. بدیهی است که ماکروسافت به ترافیک و فیس‌بوک به جستجو نیاز دارد.
ما سعی می‌کنیم قوانین زیادی را سرمایه‌گذاری در نظر نگیریم، با این حال قوانینی وجود دارد که کمک زیادی به ما می‌کنند: اگر تصمیم بگیریم که در رابطه با موضوعی اشتباه کرده‌ایم، حتی با وجود اینکه می‌دانیم چرا آن کار را انجام داده‌ایم باید از آن خارج شویم.
ما از فرایند سرمایه‌گذاری به روش سنتی استفاده می‌کنیم و تنها کمی آن را تغییر می‌دهیم. سرمایه‌گذار ارزشی سنتی می‌پرسد: «چرا این ارزان است؟» ما با شناخت دلایل اصلی ارزانی شروع می‌کنیم و اگر دلیلی برای آن پیدا نکنیم، متوجه می‌شویم که آن سهام اشتباهاً ارزش‌گذاری شده است.
سرمایه‌گذاری در بازی پوکر و سرمایه‌گذاری در سهام، حداقل به شیوه‌ای که من آن‌ها را انجام می‌دهم، به مهارت‌های یکسانی نیاز دارند.
در صنعتی که فداکاری را به عنوان نمادی از تعهد جشن می‌گیرند، شاید به این موضوع توجه نکنید که همه به‌موقع برای شام به خانه می‌رسند یا خیر. با این حال این فرهنگ از‌جمله مواردی است که من به ایجاد و حفظ آن افتخار می‌کنم.
گاهی اوقات فردی به شما حرفی می‌زند هم بسیار منطقی به نظر می‌آید و تنها منطقی به نظر می‌رسد! با‌این‌حال برخی اوقات این سخنان واقعاً منطقی نیستند.
من بیشتر دوران دبیرستان خود را صرف شرکت در گروه‌های مناظره و مباحثه کردم. بخشی از یک تیم بودن به من حوزه تحلیل انتقادی و سازماندهی امور کمک شایانی کرد.

این مطلب را حتما بخوانید:  داستان چارلز هاسکینسون از اتریوم تا کاردانوچطور با تخفیف کارمزد در صرافی های رمز ارز ثبت نام کنیم؟
overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}.tg th{border-color:black;border-style:solid;border-width:1px;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;font-weight:normal;overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}.tg .tg-0lax{text-align:left;vertical-align:top}]]>

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

این مطلب را حتما بخوانید:  داستان زندگی جف بزوس مردی که آمازون را ساخت به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید