به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، محمدرضا پاکروان، مشاور امور فرهنگی بینالمللی و عضو کمیته راهبردی دانشگاههای مجازی جهان اسلام صبح امروز در نشست مد و پوشاک اظهار کرد: اصفهان ظرفیتهای زیادی دارد و باید با برنامهریزی و به کارگیری نخبگان قدمهایی بردارد، بیش از ۳۵ سال است که در عرصه بینالملل فعالیت میکنم، کشورهای خارجی عاشق لباسهای ایرانی هستند؛ اما باید با برنامهریزی دقیق و تیم کارشناسی کار را حرفهای پیش ببریم تا حرفی برای گفتن در عرصه بینالملل داشته باشیم. وی افزود: در اتاق ریسکشناسی آمریکا سالانه هزار دانشمند جمع شده و برای کشورهایی از جمله ایران برنامهریزی میکنند که چه شوکهایی به ایران وارد کنند و از جمله آن، شوکهای فرهنگی است که مد و پوشاک را هم شامل میشود؛ بنابراین چون رقبای قوی داریم و میلیاردها هزینه میکنند که افکار عمومی و جوانها را به سمتی که میخواهند جهت دهند، باید بیشتر دقت و برنامهریزی کنیم. شکافهای حوزه پوشاک توسط نخبگان پر شود پاکروان با بیان اینکه در آینده نزدیک مسائل سختافزاری از بین میروند؛ گفت: شکافی در زمینه فرهنگ ایجاد شده که باید توسط نخبگان پوشاک پر شود و در این راستا از فناوریهای نوین و فضای مجازی که مایه قدرت است، استفاده شود. مشاور امور فرهنگی بینالمللی و عضو کمیته راهبردی دانشگاههای مجازی جهان اسلام اضافه کرد: ۵۷ کشور جهان در این نمایشگاه عضو هستند و بیش از ۳۰ میلیون دانشجوی مجازی هم دارد؛ اگر به ما طرح لباسی را بدهند حداقل ۳۰ میلیون نفر آن را میبینند. یک سوم بازار نساجی ایران دست خارجیهاست سیدعلی امامی، دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: هیچ کدام از صنایع ما برنامه استراتژیکی برای استان ندارد؛ ۷۰ درصد نساجی کشور در استان اصفهان است، سهم استان اصفهان از تولید پوشاک ۱.۹ درصد است و ارزش افزودهاش به استانهای دیگر میرود؛ برای جلوگیری از این اتفاق شهرک پوشاکی طراحی کردیم که شامل سالنهای مد و پوشاک میشود. وی با بیان اینکه در شهرک پوشاک بنا داریم از اساتید و سرمایه انسانی خودمان استفاده کنیم و تولید مدرن پوشاک را راهاندازی کنیم، بیان کرد: در ایران برند پوشاک نداریم، ولی تولیدکننده بزرگ پوشاک داریم و بزرگترین برند پوشاک هم در اصفهان در حال ظهور است. امامی اضافه کرد: با اتحادیه پوشاک توافق کردیم تا نشان تضمین کیفیت محلی را در کشور داشته باشیم و تولیدکنندهای که این برچسب را دارد این نشان را دریافت میکند. دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان ابراز کرد: حجم بازار نساجی ایران ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار است و از این بازار نزدیک یک سومش دست خارجیها است. به گزارش فارس، در این مراسم، از اولین نشان تضمین کیفیت محلی رونمایی شد. انتهای پیام/۶۳۱۲۴/آ/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید