کیف‌ پول یورویی (Yoroi) چیست؟ معرفی و آموزش کامل کیف‌ پول یورویی

فهرست این مقاله
کیف پول یورویی (Yoroi) چیست؟
کیف‌پول Yoroi یک  افزونه‌ی مرورگر منبع‌باز برای شبکه‌ی Cardano & Ergo است. کاربران برای ارسال، دریافت، ذخیره، تفویض اختیار و مدیریت دارایی‌های شبکه‌ی Cardano می‌توانند از این کیف‌پول استفاده کنند. این کیف‌پول از دستگاه‌های سخت‌افزاری مانند Ledger یا Trezor نیز پشتیبانی می‌کند. کیف‌ پول یورویی غیر از افزونه‌های مرورگر (Chrome، brave و Firefox)،  برای کاربران موبایل iOS و اندروید در دسترس است. در این مقاله، نحوه‌ی نصب و استفاده از کیف‌پول Yoroi برای مرورگر گوگل کروم را توضیح خواهیم داد.
آموزش نصب کیف‌ پول Yoroi

برای نصب کیف‌ پول به وب‌سایت رسمی Yoroi مراجعه کنید. دکمه‌ی دانلود کیف‌پول را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
با کلیک روی دکمه‌ی دانلود، گزینه‌های دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل‌ها و مرورگرهای مختلف نمایش داده خواهد شد. در این آموزش، ما کیف‌ پول یورویی را برای افزونه‌ی مرورگر Google Chrome دانلود خواهیم کرد.
بعد از انتخاب کروم، به صفحه‌ی دیگری هدایت خواهید شد. 

روی دکمه‌ی Add to Chrome که کلیک کنید، مرورگر از شما اجازه خواهد خواست تا برنامه را به پلاگین‌های مرورگر اضافه کند. تأیید کنید تا پلاگین روی مرورگر نصب شود. 
سپس نمادی شبیه به تصویر زیر در مرورگرتان به نمایش در می‌آید.
 
آموزش راه‌اندازی کیف‌ پول Yoroi
برای راه‌اندازی کیف‌پول، روی آیکون برنامه کلیک کنید. در مرحله‌ی اول باید زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و درنهایت روش‌های مختلف راه‌اندازی کیف‌پول Yoroi به شما پیشنهاد خواهد شد. این روش‌ها عبارت هستند از:

اتصال به کیف‌پول سخت‌افزاری؛
ایجاد کیف‌پول؛
بازیابی کیف‌پول.

ایجاد کیف‌ پول یورویی
با استفاده از Create Wallet، می‌توانید یک کیف‌پول Yoroi جدید برای برقراری ارتباط با شبکه‌ی Cardano ایجاد کنید. همان‌طورکه قبلاً توضیح داده شد، کیف‌پول Yoroi از Cardano و Ergo پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاردانو یا Ergo را انتخاب کنید. در این مطلب آموزشی با گزینه‌ی کاردانو را برای ایجاد کیف‌ پول یورویی انتخاب می‌کنیم.
در مرحله‌ی بعد گزینه‌ی Create Wallet را انتخاب کنید.
 
برنامه از شما ثبت نام کیف‌پول و رمز عبور را خواهد خواست.. هر زمانی که کاربران قصد استفاده از کیف‌پول را داشته باشند، باید رمز عبور راه‌اندازی را وارد کنند.
 
بعد از گذراندن مراحل قبل، صفحه‌ای مشابه با تصویر ریز را مشاهده خواهید کرد:

اتصال کیف‌ پول یورویی به کیف‌ پول سخت‌ افزاری
کیف‌پول Yoroi از Ledger و Trezor پشتیبانی می‌کند. این برنامه به کاربرانی که دارایی‌های خود را در دستگاه سخت‌افزاری خود نگه می‌دارند، اجازه می‌دهد تا به کیف‌پول متصل شده و خرید و فروش خود را انجام دهند. 

آموزش بازیابی کیف‌ پول Yoroi
درصورتی‌که عبارت پشتیبانی خود را ذخیره کرده‌ باشد، در هر زمانی می‌توانید به‌راحتی کیف‌پول و دارایی خود را بازیابی کنید. Yoroi به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از عبارت پشتیبانی، به‌درستی کیف‌پول خود را بازیابی کنید. این فرآیند ساده است. گزینه‌ی Restore wallet و سپس شبکه‌ (Cardano یا Ergo) را انتخاب کنید.
اینجا برنامه از شما در مورد تعداد کلمات عبارت بازیابی‌تان سوال خواهد کرد؛ ۱۵ یا ۲۴؟ نام کیف‌پول، رمز عبور و عبارت بازیابی را وارد کنید تا کیف‌پول شما بازیابی شود.
 
انجام تراکنش‌ های رمز ارز در کیف‌ پول یورویی
کاربران می‌توانند جزئیات فعالیت‌های حساب خود را از تب Transaction بررسی کنند.
 
ارسال رمز ارز
گزینه‌ی Send به کاربران امکان می‌دهد دارایی مدنظر خود را به سایر کاربران کیف‌پول Cardano ارسال کنند. 
برای ارسال، فقط باید آدرس کیف‌پول مدنظر و مقدار ارز را مشخص کنید. درنهایت، درخواست ارسال رمز ارز را با ارائه‌ی رمز عبور خود تأیید کنید.

دریافت رمز ارز
تب Receive آدرس کیف‌پول شما را نشان می‌دهد که می‌توانید آن را برای دریافت دارایی با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. برای حفظ حریم خصوصی، کیف‌پول به‌طور خودکار آدرس‌های جدیدی را پس از استفاده از آدرس موجود ایجاد می‌کند.
برای دریافت آدرس دریافتی یا عمومی خود، به تب Receive بروید. می‌توانید آدرس کیف‌پول را از اینجا کپی کنید. در صورت تمایل، می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی Generate New Address، آدرس جدیدی ایجاد کنید، آدرس خود را به اشتراک بگذارید و رمزارز درخواستی‌تان را در حساب خود دریافت کنید.

رأی‌ دادن در کیف‌ پول یوریی
گزینه‌ی رأی‌دادن فقط برای کاربرانی است که حداقل ۵۰۰ کوین ADA در کیف‌پول خود داشته باشند.
استیک‌ کردن دارایی در کیف‌ پول Yoroi
کیف‌پول Yoroi این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا دارایی ADA خود را با استفاده از کیف‌پول در استخرهای سهام استیک کنند. شما می‌توانید لیست تمام سهام استخرها را از برگه‌ی Delegation مشاهده کنید.
 
لازم به ذکر است که اکثر کیف‌پول‌های Cardano طرح‌های استیکینگ چندان جذابی ندارند و شما می‌توانید تمام دارایی خود را تنها در یک استخر استیک کنید. 
با این حال، اگر به انجام این کار تمایل دارید، استخر Staking را انتخاب کنید و روی دکمه‌ی Delegation در مقابل آن کلیک کنید. رمز عبور خود را وارد کرده و فرآیند delegation را تأیید کنید. بعد از ثبت موافقت درخواست، می‌توانید دارایی به استخر سپرده‌ را از بخش داشبورد مشاهده کنید.

خرید رمز ارز کاردانو در کیف‌ پول Yoroi
شما می‌توانید از طریق برنامه‌ی کیف‌پول یوریی و Changelly، رمز ارز کاردانو را خریداری کنید. برای مشاهده‌ی دکمه‌ی خرید ،ADA روی آیکون مشخص شده مشابه تصویر زیر کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد، برنامه از شما آدرس دریافت‌کننده را خواهد خواست. 

می‌توانید آدرس کیف‌پول خود را وارد کنید. در مرحله‌ی بعد، می‌توانید ارز، کشور و مبلغی که می‌خواهید از آن‌ها توکن کاردانو خریداری کنید، انتخاب نمایید.
 
کاربران ممکن است نیاز به انجام فرایند تأیید KYC داشته باشند و باید چند اطلاعات اجباری مانند ایمیل، شماره تلفن، جزئیات صورت‌حساب و مدارک هویتی تأیید شده توسط دولت را در اختیار کیف‌پول قرار دهند.
خلاصه‌ی مطلب
در این مطلب، ما سعی کردیم نحوه‌ی استفاده و کار با کیف یورویی را به شما عزیزان آموزش دهیم. همان‌طورکه  گفته شد، کیف‌پول Yoroi برای ذخیره‌ی توکن کاردانو و ERGO ایدئال است و علاوه بر افزونه‌ی مرورگر، دارای نسخه‌ی موبایل برای اندروید و iOS نیز است. اگر تجربه‌ی استفاده از این والت را دارید، از این طریق نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
سؤالات متداول
۱- کیف‌ پول Yoroi چیست؟
کیف‌پول Yoroi برای نگهداری کاردانو ساخته شده است. Yoroi یک کیف‌پول غیر کاستدی است که می‌توان برای مدیریت توکن‌های ADA استفاده کرد.
۲- بهترین کیف‌پول برای کاردانو چیست؟
کیف‌پول Yoroi بهترین کیف‌پول برای Cardano است؛ زیرا توسط توسعه‌دهندگان Cardano ساخته شده است. 
۳- چگونه آدرس کیف‌پول Yoroi خود را پیدا کنم؟
برای پیداکردن آدرس کیف‌پول Yoroi خود، کافی است روی گزینه‌ی receive کلیک کنید. 
۴- آیا Yoroi یک کیف‌پول سخت است؟
کیف‌پول Yoroi فقط یک کیف‌پول وب و موبایل است؛ نه یک کیف‌پول سخت‌افزاری.
۵- آیا کیف‌ پول یورویی فقط برای کاردانو مناسب است؟
Yoroi فقط برای نگهداری Cardano استفاده نمی‌شود بلکه برای ذخیره‌ی توکن ERGO نیز مناسب است.
۶- آیا Yoroi اپلیکیشن دارد؟
بله! کیف‌پول Yoroi هم برای دستگاه‌های اندرویدی و هم برای دستگاه‌های IOS اپلیکیشن دارد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید