نحوه بستن پوزیشن در کوکوین؛ آموزش تصویری و مرحله به مرحله

برای بستن پوزیشن  معاملات فیوچرز کوکوین، بعد از ورود به صرافی کوکوین و به بخش معاملات فیوچرز کوکوین بروید. پس از ورود به صفحه فیوچرز کوکوین، در قسمت پایین صفحه به بخش پوزیشن‌ها وارد شوید. در قسمت راست این بخش باکس پوزیشن‌های بسته را همراه با گزینه‌های مارکت و محدود مشاهده خواهید کرد. برای بستن پوزیشن در کوکوین می‌توانید از میان یکی از گزینه‌های مارکت یا محدود انتخاب کنید و به‌کمک فروش دارایی پوزیشن خود را ببندید. در ادامه نحوه بستن پوزیشن در کوکوین را مرحله به مرحله بیان کرده‌ایم.
آموزش نحوه بستن پوزیشن در کوکوین
برای بستن پوزیشن در کوکوین ابتدا از آدرس futures.KuCoin.com به‌صورت مستقیم وارد پنل فیوچرز صرافی شوید. همچنین می‌توانید مانند روال عادی، ابتدا از طریق بخش Log in صرافی و واردکردن اطلاعات حساب خود، به پنل کاربری کوکوین بروید و سپس در مرحله بعدی وارد بخش فیوچرز صرافی شوید. برای این کار از منوی بالا سمت راست صفحه، منوی کشویی را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Futures Account کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه، در مرحله بعدی به صفحه حساب فیوچرز کوکوین هدایت می‌شوید. همان‌طور که در شکل زیر نیز مشخص است، در این صفحه مجموع ارزش دارایی‌های فیوچرز شما نمایش داده می‌شود. در قسمت بالا سمت چپ همین صفحه، روی گزینه Trade کلیک کنید تا به صفحه معاملات فیوچرز صرافی هدایت شوید.

پس از آنکه مانند شکل زیر وارد صفحه معاملات فیوچرز کوکوین شدید، به قسمت پایین صفحه بروید. در بخش زیرین و قسمت چپ نمودار شمعی موجود در این صفحه، به یک toggle menu دسترسی دارید. در انتهای چپ این منو، روی پوزیشن‌های (x)، کلیک کنید. همان‌طور که مشخص است، به‌جای حرف x یک عدد خواهید دید. اگر در حساب خود یک پوزیشن باز داشته باشید، این عدد هر چیزی غیر از صفر خواهد بود.

در سمت راست ردیف پوزیشن‌ها، یک باکس کوچکی قرار دارد که در آن عبارت Close Position یا همان بستن پوزیشن نوشته شده است. اگر قصد دارید دارایی خود را در همان زمان و براساس قیمت لحظه‌ای بازار بفروشید، از گزینه Market موجود در این بخش استفاده کنید.
چنانچه می‌خواهید دارایی شما ارزان‌تر از یک سطح مشخص فروخته نشود، می‌توانید از گزینه Limit سفارش فروش خود را برای فروش در یک قیمت معین تنظیم کنید. به یاد داشته باشید برای Market Close باید کارمزد بیشتری به صرافی پرداخت کنید.
البته باید توجه کرد اگر قیمت تعیین‌شده در سفارش لیمیت شما در بازار کریپتو محقق نشود، صرافی کوکوین امکان فروش دارایی شما را نخواهد داشت؛ به همین دلیل برخی کاربران بر این باورند که برای بستن یک پوزیشن گزینه مارکت انتخاب بهتری است.

در صورت انتخاب گزینه Market

در مرحله بعدی اگر می‌خواهید تمام دارایی‌های موجود در پوزیشن خود را از طریق گزینه مارکت بفروشید، لازم است گزینه 100 درصد را انتخاب کنید، اما اگر قصد دارید تنها بخشی از آن را به فروش برسانید، می‌توانید به‌صورت دستی مقادیر مورد نظر را در باکس وارد کرده یا یکی از گزینه‌های موجود یعنی 25، 50 و 75 درصد را انتخاب کنید.
پس از تعیین مقادیر مورد نظر، روی گزینه Confirm کلیک کنید. مدت کوتاهی پس از آن نیز در قسمت راست صفحه، پیام تأیید معامله به شما نمایش داده می‌شود.

در صورت انتخاب گزینه Limit

اگر برای بستن پوزیشن کوکوین گزینه Limit را انتخاب کرده باشید، مانند بخش قبلی باید درصدی از دارایی‌های خود که قصد فروش آن‌ها را دارید، مشخص کنید، اما از آنجا که در اینجا از گزینه فروش محدود استفاده می‌کنید، لازم است قیمت مدنظر خود را در باکس مربوط وارد کنید.
اگر قیمت واردشده کمتر از قیمت فعلی در بازار باشد، سفارش شما بلافاصله فروخته می‌شود، اما اگر قیمت بالاتری را وارد کرده باشید، نهایی‌شدن سفارش شما ممکن است برای مدتی طول بکشد یا حتی هرگز تکمیل نشود؛ برای مثال فرض کنید رمز ارز اتریوم در حال حاضر با قیمت 3541 دلار در بازار معامله می‌شود.
کاربری در سفارش محدود فروش، قیمت را کمی بالاتر از قیمت بازار در سطح 3542 دلار انتخاب می‌کند و منتظر می‌ماند سفارش تکمیل شود. درصورت اجرا و تکمیل‌شدن سفارش، اعلان مربوط به آن در سمت راست بالای صفحه معاملات حساب کاربری شما نمایش داده خواهد شد.
پس از پایان مراحل بالا، با انتخاب گزینه Assets موجود در قسمت بالا سمت راست صفحه، به صفحه دارایی‌های خود بروید. در این صفحه می‌توانید مقادیر موجود در حساب خود را در واحد استیل کوین که برای بیشتر افراد به‌صورت استیل کوین USDT (تتر) است، بازبینی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید