معرفی 6 سناریو بدبینانه در مورد آینده بیت کوین!

هیچ کس در دنیا قادر نیست به وضوح ادعا کند که از سرنوشت بیت کوین اطلاع دارد. هیچ راه میان‌بری برای پیش بینی آینده این رمز ارز پر ابهام وجود ندارد. از طرفی مطرح کردن هر فرضیه ای، تبعات خاص خود را دارد و شاید به تعبیر خیلی از افراد احمقانه به نظر برسد. با این حال، تعدادی فرضیه برای آینده بیت کوین مطرح می‌شود که برخی مثبت و برخی دیگر منفی هستند.
در این مقاله بر ۶ سناریو بدبینانه در مورد سرنوشت بیت کوین می‌پردازیم.
سناریوی اول: قوانین، مانع از پیشرفت بیت کوین می شود
تعدادی از کشورها در حال وضع قوانینی برای مبارزه با بیت کوین هستند. تصور کنید اگر این اتفاق همه گیر شود، چه بلایی بر سر بیت کوین می‌آید. البته نکته ی مهم این است که جویندگان بیت کوین، راه خود را می‌یابند و جهان به اندازه کافی بزرگ است. از طرفی ممنوعیت بیت کوین باعث کمیاب شدن آن و رشد قیمتی آن می‌شود.
شاید یکی از سناریو بدبینانه بیت کوین آن باشد که قوانین واحدی در سراسر جهان وضع شود و همگی علیه بیت کوین قیام کنند. اگر رهبران دنیا به سیاست واحدی در خصوص رمز ارز رای بدهند، اثر مخربی بر این رمز ارز خواهد داشت.
سناریوی دوم: معضل مالیات

یکی از راه‌هایی که دولت ها جهت مبارزه با بیت کوین انجام خواهند داد، استفاده از اهرم مالیات است. در این حالت صاحبان بیت کوین شاید مجبور باشند، بخشی از سود تحقق نیافته خود از بیت کوین را در غالب مالیات به دولت بپردازند. از آنجایی که ایده مالیات بر سود تحقق نیافته سرمایه قبلا در بسیاری از کشورها مطرح شده است؛ بنابراین اجرا شدن آن چندان دور از ذهن نیست.
این موضوع آسیب زیادی به دارندگان بلند مدتی بیت کوین خواهد زد. همچنین از ورود عظیم تر سرمایه گذاران بزرگ مانند تسلا به بیت کوین جلوگیری خواهد کرد، زیرا این گونه شرکت ها مالیات سنگین تری باید پرداخت کنند و خروج آن‌ها باعث ریزش فاجعه بار بازار خواهد شد. در نهایت سایر دارندگان بیت کوین نیز ضررهای گزافی را متحمل می‌شوند.
از طرف دیگر، با گسترش بیت کوین در عرصه جهانی، تعداد دارندگان این رمز ارز افزایش می‌یابد و جامعه کریپتوکارنسی بزرگتر می‌شود. پس بدیهی است که این جامعه به مالیات اعتراض کنند. شاید برخی افراد ترجیح دهند به دلیل حفظ سرمایه خود به کشورهایی که قوانین مالیاتی ضعیف تری دارند، مهاجرت کنند.
سناریوی سوم: شبکه بیت کوین آسیب خواهد دید.

با توجه به ماهیت بیت کوین، همیشه فرضیه هک شدن مطرح است. اما خوشبختانه بیت کوین هرگز هک نشده و از ایمنی بالایی برخوردار است. شاید برایتان عجیب باشد که بیت کوین از حساب بانکی شما ایمن تر است. در واقع امنیت مهم ترین عامل حفظ بیت کوین و ماندگاری آن است. به عبارت دیگر امنیت و شبکه بیت کوین دو جزء جدایی ناپذیر هستند.
اما اگر با فرض محال امنیت شبکه آسیب ببیند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
یکی از حملات می‌تواند حمله کوانتومی باشد. حمله ای که خیلی نادر است ولی برخی احتمال وقوع آن را پیش بینی کرده اند. گرچه احتمال رخ دادن آن تقریبا صفر است ولی با پیشرفت فناوری، مسیرهای تخریب نیز توسعه می‌یابند.
برخی محاسبات پیش بینی کرده اند که امضای بیت کوین در طول سی دقیقه هک می‌شود. بنابراین اگر رایانه ای کوانتومی برای استخراج یک کلید خصوصی از کلید عمومی آن به دقیقه نزدیک شود، بلاک چین بیت کوین شکسته خواهد شد.  یکی از کامپیوترهای کوانتومی گوگل است که مدام در حال توسعه راهکارهای جدیدی برای جلوگیری از هک شدن هستند.
سناریوی چهارم:  ایجاد بازار سیاه برای بیت کوین
شاید دولت ها نتوانند، بیت کوین را حذف کنند ولی می‌توانند در خرید و فروش آن اختلال ایجاد کنند. یکی از پیامدهای دخالت دولت در بازار کوین، ایجاد بازار سیاه برای این رمز ارز است. به عبارت دیگر، یک بیت کوین در اختیار سیاستمداران و افراد دولتی و  دیگری در بازار سیاه به فروش می‌رسد. قیمت بیت کوین دومی که آزاد است بالاتر است و افراد برای بدست آوردن آن باید بیشتر هزینه کنند.
هرچند این فرضیه نامحتمل است، زیرا دولت ها می‌توانند از راهکارهای هوشمندانه تری مانند جلوگیری از برداشت سرمایه از صرافی ها استفاده کنند.
سناریوی پنجم: ایجاد رقبای جدید برای بیت کوین؛ صندوق بین المللی پول

یکی از فرضیات، ورود صندوق بین المللی پول به دنیای رمز ارز و ایجاد رمز ارزی جدید است. گرچه ایده ی جدید و چالش برانگیزی نیست ولی باید به این نکته توجه داشت که رمز ارز معرفی شده تا چه حد در کشور مورد نظر مهم است. اگر ارز جدید واحد پول جهانی سبد ارزهای ملی شود چه بلایی سر بیت کوین می‌آید؟
جای نگرانی نیست! زیرا هر کشوری فقط در صورت توافق برای محدود کردن چاپ پولی خود به ۲ درصد در سال، مجاز است که به سبد ملحق شود.  در این هنگام، ویژگی کمیابی بیت کوین برجسته می‌شود.
این همان مسئله ای است که صندوق بین المللی پول به آن فکر می‌کند. در واقع صندوق می‌تواند این کمبود را ایجاد کند. این سناریو می‌تواند نسبتاً محتمل باشد.
صندوق بین المللی پول می‌داند اگر کوینی بسازد که در آینده نایاب شود، موفق شده است. پس اقدام می‌کند!
این فرضیه، یکی از محتمل ترین سناریوها است که می‌تواند رقیب بیت کوین باشد و صدها میلیارد دلار ارزش بازار را از بین ببرد، و تعدادی زیادی از دارندگان بیت کوین را ورشکست کند.
سناریوی ششم: خیانت بیت کوین

آخرین سناریویی که می‌توان به اشاره کرد، خیانت بیت کوین است.
شاید زمانی که شما مقاله را بخوانید، تعداد زیادی از افراد در کل دنیا، با سیستم مالی قبلی خود راحت باشند ولی به مرور بیت کوین جای خود را پیدا خواهد کرد و تعداد زیادی از افراد با بیت کوین زندگی خود را بگذرانند.
امروزه تنها ۱۳ درصد از افراد در کشورهای دموکراتیک و لیبرال با یک سیستم ارزی ذخیره‌ای یا پایدار زندگی می‌کنند. و باقی افراد که بخش اعظم جمعیت کره زمین هستند با این جریان بیگانه هستند. این بخش اعظم می‌تواند به بیت کوین جهت بدهد. این افراد نیاز به ارزهایی دارند که دچار سفته بازی نشده و امنیت پایداری داشته باشد.
ممکن است قوانین به شکلی تغییر یابند که ماینرها فریب داده شوند تا میزان عرضه ۲۱ میلیونی بیت کوین را تغییر دهند. در واقع ابزارها در جهت نفع رسانی به ۸۷ درصد که اکثریت جامعه هستند، حرکت کند.
این قوانین می‌تواند از ماینرها درخواست کند، تا میزان عرضه بیت کوین را اصلاح کنند. یا ماینرها توافق کنند بیت های از بین رفته را مجدد وارد شبکه کنند.
در مجموع می‌توان این را یکی از سناریو بدبینانه بیت کوین را خیانت بیت کوین، به جامعه دارندگان رمز ارز نامید که با قوانین خاص، امیال بخش بزرگی از افراد را در نظر بگیرد و به ضرر اقلیت جامعه فعالیت کند.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید