معرفی 12 تا از بهترین های کیف پول کاردانو

کاردانو یکی از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند رمز ارز است که در سال ۲۰۱۵ ایجادشده است. کاردانو درواقع جهت پشتیبانی از رمز ارز ادا (ADA) طراحی گردیده و امکان انتقال مستقیم رمز ارزها در بین کاربران را فراهم می‌سازد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به انواع کیف پول کاردانو بی‌اندازیم.
همچنین این پلتفرم جهت استفاده از اپلیکیشن‌های مالی در میان افراد و مؤسسات بین‌المللی نیز کاربرد دارد. از طرفی کاردانو پلتفرمی کاملاً غیرمتمرکز است که از نظارت و کنترل هر نوع سازمان یا ارگانی جلوگیری می‌کند.
در حقیقت پروتکل مبتنی بر بلاک چین کاردانو قادر است تا در پروژه‌های پیچیده‌ای همچون برنامه‌های فضایی و همچنین برنامه‌های مالی و بانکی نیز مورداستفاده قرار بگیرد.
جدا از این موارد، همان‌طور که اطلاع دارید، جهت ذخیره رمز ارزهای گوناگون بایستی از کیف پول‌های رمز ارز استفاده کنید. کاردانو و رمز ارز آن آدا (Ada) نیز از این قائله مستثنا نیست. ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم تا به معرفی برترین کیف پول کاردانو بپردازیم. ولی پیش از آن بد نیست تاکمی در مورد شبکه کاردانو و ناپایداری‌های آن صحبت کنیم.
سرفصل‌های این مقاله
شرایط ناپایدار شبکه کاردانو
شبکه کاردانو هم اکنون به‌سرعت درحال‌توسعه است و این نکته در برخی موارد کاربران تازه‌کار این شبکه را به دردسر می‌اندازد. مثلاً چندی قبل به‌روزرسانی شلی (Shelly) در کاردانو پیاده‌سازی شد که باعث شد در بسیاری از کیف پول‌ها، افراد زیادی جلوی بخش موجودی خود عدد صفر را ببینند و در مورد از دست رفتن دارایی‌های خود نگران شوند، درحالی‌که دارایی‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده بود و فقط کافی بود که کاربران چند مرحله ساده را انجام دهند تا دوباره موجودی خود را مشاهده کنند.
همچنین از جمله مشکلاتی که اخیراً از سوی کاربران کاردانو گزارش‌شده است، بازیابی نشدن موجودی این رمز ارز در برخی از کیف پول‌های دیجیتال است.
درواقع زمانی که شما با استفاده از کلمه بازیابی، کیف پول خود را بازیابی می‌کنید، باید تمامی نشانی‌ها، تراکنش‌ها و موجودی‌های ارزهای دیجیتالی که در کیف پول قبلی داشتید، در کیف پول جدید خود نیز (در صورت پشتیبانی از این رمز ارز) نمایش داده شود.
ولی در موارد معدودی، گزارش‌شده است که همگام‌سازی موجودی کاردانو در کیف پول‌های دیجیتال گوناگون، با مشکلاتی روبرو است. به نظر می‌رسد که این ایرادات مربوط به بروزرسانی اخیر کاردانو باشد که به‌مرورزمان با ارائه بروزرسانی جدید از سوی تمامی کیف پول‌های کاردانو رفع خواهد شد.
در نتیجه، در زمان به‌روزرسانی شبکه، اگر موجودی شما نمایش داده نشد یا امکان انتقال دارایی خود را نداشتید، خونسردی خود را حفظ کرده و نگران نباشید.
تا وقتی که کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود را در اختیار داشته باشید و آن را برای دیگران به اشتراک نگذارید، هیچگونه خطری دارایی شمارا تهدید نخواهد کرد.
چالش‌های شبکه کاردانو باعث شده است تا بسیاری از کاربران دارایی‌های خود را در صرافی‌ها ذخیره کنند که باوجود خطر، دیگر پس از به‌روزرسانی نیازی به اقدامی از سوی آنها نیست.
نکات ضروری در زمان انتخاب کیف پول کاردانو
ایمنی
امنیت کیف پول انتخابی شما بسیار مهم است. اگر کیف پولی که انتخاب می‌کنید امن باشد، از تمامی لحاظ خیالتان از امن بودن سرمایه‌تان راحت است. اگر برای این کار اقدام کنید قطعاً به نفع خودتان است.
همان‌طور که گفتیم به دلیل گسترش در حوزه ارزهای دیجیتال، افراد سوءاستفاده کننده بیشتر شده‌اند و این موضوع سبب شده است تا امنیت کیف پول‌ها پایین بیاید.
پیشنهاد ما به شما این است که در زمان انتخاب کیف پول دیجیتال مد نظر خود حتماً امنیت آن را بسنجید. یکی از راه‌هایی که به شما در جهت این موضوع کمک می‌کند، مطالعه مطالب گوناگون در مورد کیف پول مد نظر شما است.
دسترسی
برخی از کیف پول‌ها کاربران را محدود می‌کنند. یکی از دلایل این محدودیت‌ها رایگان نبودن کیف پول است. برخی از کیف پول‌ها رایگان نیستند و برای استفاده برخی از خدمات آنها بایستی نسخه کامل آن کیف پول را خریداری کنید. البته لازم به توجه است که این نوع کیف پول‌ها نیمه رایگان هستند.
این بدین معنا است که همان‌طور که اشاره داشتیم برخی از خدمات آنها رایگان هستند و شما می‌توانید از آن‌ها به‌راحتی استفاده کنید؛ ولی برخی دیگر به این شکل نیستند. البته توجه داشته باشید که هم اکنون کیف پول‌های کمی به این شکل هستند.
در صورت تمایل می‌توانید از کیف پول‌های کاملاً رایگان و معتبر استفاده کنید؛ تنها بایستی در نظر داشته باشید که کیف پول مدنظر شما با رمز ارزی که انتخاب کرده‌اید همخوانی داشته باشد یا به بیانی ساده‌تر کیف پول انتخابی شما از رمز ارزی که انتخاب کرده‌اید پشتیبانی کند.
معتبر بودن
زمانی که کیف پول انتخابی‌تان معتبر باشد، قطعاً هم امنیت دارد و هم خیالتان راحت است. در نتیجه اعتبار یک کیف پول نیز مهم است.
زمانی که کیف پول انتخابی شما معتبر باشد، در صورت بروز مشکل می‌توانید با پشتیبانی آن در ارتباط باشید و مشکل خود را حل کنید.
اگر کیف پول خود را از مکان‌هایی جز مکان‌های رسمی دانلود کرده‌اید، حتماً آن را پاک‌کنید و سپس از یک مکان معتبر دانلود کنید.
نکاتی برای ذخیره امن کاردانو
جهت ذخیره‌سازی ایمن و بی‌دردسر رمز ارز کاردانو خود ضروری است تا نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

بک آپ گرفتن از کیف پول

از کیف پول خود نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کنید تا در صورت وقوع هرگونه مشکل بتوانید مجدداً به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. بیشتر کیف پول‌های دیجیتال به‌عنوان نسخه پشتیبان مجموعه‌ای بیست و چهار بخشی از کلمات را به کاربران می‌دهند و کاربران بایستی آنها را در جایی ایمن ذخیره کنند.

آفلاین بمانید

(به خاطر داشته باشید که ذخیره آفلاین رمز ارزها، هرگونه خطر هک و سرقت دارایی‌ها را رفع کرده و این روش از کلیه کیف پول‌های متصل به اینترنت، امنیت بیشتری خواهد داشت.)

استفاده از کیف پول های سخت افزاری

اگر قصد دارید مقادیر زیادی رمز ارز را نگهداری کنید، پیشنهاد ما این است که از کیف پول‌های دیجیتال سخت‌افزاری استفاده کنید.

از قابلیت‌های امنیتی استفاده کنید

(ببینید که آیا کیف پول انتخابی شما از قابلیت احراز هویت دوعاملی (۲FA) و راهکارهایی مثل تعیین پین کد جهت امنیت بیشتر پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ سعی داشته باشید که از کلیه گزینه‌های امنیتی موجود در کیف پول انتخابی خود، جهت ذخیره ایمن دارایی‌های دیجیتالتان استفاده کنید(

جوانب احتیاط را رعایت کنید

(سعی داشته باشید تا همواره موارد امنیتی استاندارد را در ذخیره کاردانو رعایت کنید. مثلاً از گذرواژه‌های قدرتمند استفاده کنید. همچنین هیچ‌گاه گذرواژه یا کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دیگران نگذارید)

آنتی ویروس نصب کنید

بر روی سیستم خود آنتی‌ویروس نصب کنید و تنها از کیف پول‌های سرویس‌دهندگان مورد اعتماد استفاده کنید.

مراقب کیف پول‌های کلاه‌برداری باشید

(اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر پیدایش کیف پول‌های کلاهبرداری کاردانو منتشرشده است. اطمینان حاصل کنید که تنها از کیف پول‌های امن و مورد اطمینان استفاده می‌کنید.)
برترین کیف پول‌های کاردانو
کیف پول‌ های سخت‌افزاری
۱. کیف پول سخت‌ افزاری  Ledger Nano S
این کیف پول نسخه قدیمی کیف پول لجر نانو اس است. در ابتدا کمپانی فرانسوی لجر ابتدا این کیف پول را تولید نمود و سپس سراغ کیف پول بعدی یعنی نانو ایکس رفت.
احتمالاً نام این کیف پول را از اطرافیان خود که در ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند زیاد شنیده‌اید. شما قادر هستید تا در این کیف پول دیجیتال، رمز ارز کاردانو خود را ذخیره کنید.
از طرفی پیشنهاد ما این است که بعد از راه‌اندازی کیف پول خود، حتماً عبارات بازیابی خود را یادداشت کرده تا در صورت مفقودی کیف پول یا خرابی آن، بتوانید دارایی ذخیره شده در آن را بازیابی کنید.
چندی قبل این کیف پول یک بروزرسانی را نیز منتشر کرد که در آن به طرفداران رمز ارز کاردانو اعلام کرد که هم‌اکنون می‌توانید رمز ارزهای خود را در این کیف پول ذخیره کنید.
این موضوع برای برخی‌ها باعث خوشحالی شد و برای برخی دیگر هم باعث ناراحتی. در واقع ناراحتی این افراد از قیمت بالای کاردانو بود. کاردانو قیمت به نسبت بالایی دارد و این موضوع باعث شده تا عده‌ای قادر نباشند تا از این رمز ارز جهت سرمایه‌گذاری استفاده کنند.
در آخر نیز جهت اینکه بتوانید از این کیف پول نسخه پشتیبان تهیه کنید، بایستی تا در زمان راه‌اندازی آن، تعدادی جملاتی که برای شما نمایش داده می‌شود را به دقت یادداشت کنید.
سپس بایستی از یادداشت خود چند نسخه تهیه کرده و آن‌ها را در مکان‌های ایمن و معتبری نگه‌داری کنید. حال می‌توانید با خیال راحت از کیف پول خود بهره ببرید.
۲. کیف پول سخت‌افزاری  Ledger Nano X
احتمالاً تا به ‌حال نام این کیف پول را زیاد شنیده باشید و لجر نانو ایکس یکی از جدیدترین کیف پول‌های کمپانی لجر می‌باشد. شما می‌توانید با خیال راحت تمامی رمز ارزهایتان را در این کیف پول ذخیره کنید.
همان‌طور که درگذشته گفتیم، کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. کیف پول لجر نانو اس جزء کیف پول های جدید بحساب می آید.
در این کیف پول یک صفحه‌نمایش لمسی تعبیه شده است که بوسیله آن می‌توانید اطلاعات کیف پول خود را مشاهده کنید.
یکی از مشکلات بزرگ کیف پول‌های سخت‌افزاری مخصوصاً این کیف پول این است که قیمت بسیار بالایی دارند. این موضوع سبب می‌شود تا هرکسی نتواند از این کیف پول استفاده کند.
تقریباً هم اکنون قیمت این کیف پول چیزی بین سه الی چهار میلیون است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً عبارت بازیابی (Seed) خود را در مکانی ایمن ذخیره کنید؛ چراکه در صورت نادیده گرفتن این نکته، امکان اینکه سرمایه‌ شما از دست برود بسیار زیاد است.
۳. کیف پول سخت‌ افزاری  Trezor T
کیف پول سخت‌افزاری ترزور نیز همانند لجر دارای نسخه‌های گوناگون می‌باشد. تنها نسخه‌ای که از رمز ارز کاردانو پشتیبانی می‌کند ترزور مدل تی یا Trezor T می‌باشد. پس برای ذخیره‌سازی رمز ارز کاردانو باید کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی را خریداری کنید.
این کیف پول جز رمز ارز کاردانو از چندین ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند پس خیال نکنید تنها می‌توانید کاردانو را ذخیره کنید.
امنیت این کیف پول نیز همانند دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری بالا است و شما می‌توانید به‌راحتی و بدون ایجاد هرگونه مشکل از این کیف پول استفاده کنید. خوشبختانه این کیف پول طوری طراحی‌شده است که تمامی افراد با هر سطحی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
تقریباً می‌توان گفت این کیف پول شبیه به یک ریموت کنترل است و شما می‌توانید به‌راحتی آن را حمل کنید که البته لازم به ذکر است که این کار کاملاً اشتباه است.
۴. کیف پول Ellipal
الی پل یک کیف پول سخت‌افزاری بسیار جذاب و در حال عرضه است و نسخه جدید ۲٫۱ اکنون از کاردانو یا توکن آدا پشتیبانی می‌کند.
کیف پول سخت‌افزاری الیپل کاملاً از همه اتصالات فیزیکی و شبکه جدا شده است به این دلیل از کابل یو اس بی یا بلوتوث استفاده نمی‌کند.
در عوض، از طریق کدهای QR ایمن و قابل‌ تأیید با برنامه الی پل در دستگاه تلفن همراه هوشمند شما کار می‌کند.
کیف پول‌ های نرم‌ افزاری
۱. کیف پول نرم‌ افزاری گواردا (Guarda Wallet)
کیف پول چند ارزی گواردا در سال ۲۰۱۷ رسماً معرفی شد. طبق ادعای تیم توسعه‌دهنده گواردا، کلیدهای خصوصی و عمومی کاربران به‌هیچ‌عنوان روی سرورهای این شرکت ذخیره نشده و فقط در اختیار صاحب کیف پول قرار خواهد گرفت. همچنین قابلیت استفاده از کیف پول گواردا بر روی کلیه دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها، مزیت اصلی این کیف پول است. از طرفی این ولت دیجیتال جدا از کاردانو از صدها رمز ارز دیگر نیز به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند.
نقاط قوت

سهولت کاربری
پشتیبانی از طیف گسترده ای از رمز ارزها
دارای نسخه مخصوص گوشی تلفن همراه، دسکتاپ، تحت وب و افزونه کروم
قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری

نقاط ضعف

پشتیبانی از رمز ارز آدا که به‌تازگی در آن صورت ‌گرفته است.
قرار گرفتن در معرض ریسک‌ها و باگ‌های جزئی
کاربران این کیف پول تاکنون باگ‌های زیادی از آن گزارش کرده‌اند و در نتیجه نسبت به دیگر گزینه‌ها، بایستی با احتیاط بیشتری از آن استفاده کرد.

۲. کیف پول اتمیک (Atomic)
کیف پول اتمیک یکی از کیف پول‌هایی است که به‌جز رمز ارز کاردانو شما می‌توانید ارزهای دیگری را هم ذخیره کنید. معمولاً این کیف پول هر هفته لیست رمز ارزهای خود را به‌روزرسانی می‌کند و شما می‌توانید رمز ارزهای خود را در آن بیابید و سپس ذخیره کنید.
یکی از مواردی که شما باید در هنگام ساخت این کیف پول در نظر بگیرید، یادداشت نمودن عبارت بازیابی است. عبارت بازیابی را حتماً یادداشت کنید تا در زمان بروز مشکل بتوانید حسابتان را بازگردانی کنید؛ در غیر این صورت متأسفانه باید بگوییم که سرمایه‌تان از دست خواهد رفت.
این کیف پول به‌صورت مستقیم به صرافی‌های Changelly و ShapeShift متصل است.
۳. کیف پول ددالوس (Daedalus)
این کیف مخصوص سیستم‌عامل رایانه‌ای است. شما می‌توانید این کیف پول را در سیستم‌عامل‌هایی که گفته شد نصب و سپس استفاده کنید. شما می‌توانید در این کیف پول تنها به ذخیره رمز ارز کاردانو بپردازید.
توسعه‌دهندگان این کیف پول گفته‌اند که خیالتان از امنیت این کیف پول راحت باشد زیرا تضمین داده‌اند که کلیدهای خصوصی شما در سرورهای آن‌ها ذخیره نمی‌شود و تنها این کار بر روی سیستم خود شما اتفاق می‌افتد.
متأسفانه این کیف پول، از ویژگی تأیید دومرحله‌ای استفاده نمی‌کند و شما نمی‌توانید برای این کیف پول تأیید دومرحله‌ای فعال کنید. ولی پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از کیف پول دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید به‌سرعت دارایی های خود را بازیابی کنید.
سیستم‌عامل پشتیبانی‌کننده: ویندوز، مک و لینوکس
۴. کیف پول نرم‌ افزاری اکسودوس (Exodus)
اکسودوس یک کیف پول چند ارزی با رابط کاربری بسیار عالی و محبوب است که بطور تقریبی برای تمامی پلتفرم‌های اصلی مثل اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس ارائه‌شده است. امکان اتصال این کیف پول به کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor) نیز وجود دارد.
رابط کاربری این ولت رمز ارز بسیار ساده است و همین موضوع باعث کاربرپسندی آن شده است. در نتیجه اگر در دنیای ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید، در استفاده از این کیف پول، مشکل چندانی نخواهید داشت.
اگرچه کد نرم‌افزاری اکسودوس منبع باز نیست، ولی طبق ادعای تیم توسعه‌دهنده این کیف پول، کلیدهای خصوصی کاربران اکسودوس در رایانه یا موبایل کاربر تولیدشده و در هیچ سروری آپلود نمی‌شوند.
از جمله نقاط ضعف ولت اکسودوس می‌توان به اعمال محدودیت‌های دسترسی به کاربرانی با آی پی ایران اشاره کرد. این کمپانی آمریکایی با تبعیت از قوانین و تحریم‌های ایالات‌متحده از سرویس‌دهی به کاربران ایرانی امتناع می‌ورزد.
با این‌ وجود، اکسودوس امکان مسدود کردن دارایی‌ها را نداشته و بوسیله نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی قابل‌اعتماد، به ‌راحتی می‌توان این کیف پول دیجیتال را نصب و از امکانات آن استفاده کرد.
نقاط قوت

رابط کاربری کاربرپسند و ساده
پشتیبانی از طیف گسترده ای از رمز ارزها
قابلیت استفاده بر روی گوشی تلفن همراه و رایانه شخصی
تیم پشتیبانی قدرتمند

نقاط ضعف

عدم قابلیت تنظیم دستی میزان کارمزد برای اتریوم و دیگر آلت کوین‌ها
امتناع از ارائه سرویس‌ به کاربران ایرانی

۵. کیف پول اینفینیتو (Infinito Wallet)
این کیف پول یکی از ولت‌هایی است که شما می‌توانید رمز ارز کاردانو را در آن ذخیره کنید. متأسفانه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این کیف پول این است که ویژگی تأیید دومرحله‌ای را ندارد.
این موضوع سبب می‌شود تا برخی از کاربران کمی در استفاده از این کیف پول سست شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید سرمایه‌تان در مکان امنی ذخیره شود حتماً از کیف پولی استفاده کنید که تأیید دومرحله‌ای دارد.
خوشبختانه کلید خصوصی کیف پول شما به‌محض ایجاد آن در گوشی تلفن همراه شما، بطور خودکار ساخته شده و این کار بر روی سرورهای کیف پول انجام نمی‌گیرد. از طرفی شما می‌توانید در این کیف پول به جز رمز ارز کاردانو اقدام به ذخیره‌ سایر رمز ارزها مثل بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش و … نیز کنید.
سیستم‌ عامل پشتیبانی‌کننده: اندروید و IOS
۶. کیف پول بیت فورکس (Bitforx Wallet)
یکی از مزایا این کیف پول داشتن تأیید دومرحله‌ای است. شما می‌توانید با فعال نمودن تأیید دومرحله‌ای، امنیت حساب کیف پول خود را بالا ببرید. شاید در برخی از کیف پول‌ها مشاهده کرده باشید که می‌توانید در خود کیف پول رمز ارزهای موردنظرتان را خرید فروش کنید. متأسفانه این ولت رمز ارز چنین امکانی نداشته و شما قادر نیستید تا از داخل این کیف پول، رمز ارزهای خود را خریداری کنید.
همان‌طور که اشاره کردیم، شما می‌توانید از کیف پول بیت فورکس درگوشی موبایل خود نیز استفاده کنید. اما خوشبختانه این کیف پول یک نسخه وب نیز دارد که شما می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید.
سیستم‌ عامل پشتیبانی‌کننده: اندروید، IOS
۷. کیف پول تحت وب یوروی (Yoroi)
این ولت رمز ارز یک کیف پول آنلاین یا تحت وب بشمار می رود و جزو کیف پول‌های سبک محسوب می‌شود؛ چراکه برای به اجرا درآمدن به دانلود تمامی بلاک چین رمز ارز خود نیازی ندارید. این یعنی به‌راحتی و به‌محض شروع به کار می‌توانید تراکنش های خود را شروع کنید.
کیف پول Yoroi کیف پول رسمی رمز ارز بشمار می رود. از طرفی به صورت یک پلاگین یا افزونه بر روی مرورگر کروم ایجاد می‌شود. همچنین گفته می‌شود مدیریت این کیف پول بر عهده نماینده رسمی کاردانو است.
جدا از این موارد، این ولت رمز ارز در زمان نصب عبارت بازیابی به شما می‌دهد که متشکل از پانزده کلمه است و این عبارت بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه جهت بازیابی و ایجاد نسخه پشتیبان به این کلمات نیاز خواهید داشت.
در واقع در صورت گم کردن یا فراموش کردن آن‌ها دسترسی شما به کیف پول و دارایی های دیجیتال خود عملاً غیرممکن خواهد شد.
۸. کیف پول آبرا (Abra)
این کیف پول جزء یکی از کیف پول‌هایی است که شما می‌توانید رمز ارز کاردانو را در آن ذخیره کنید. در کنار ذخیره رمز ارز کاردانو شما می‌توانید بیست رمز ارز دیگر را نیز ذخیره‌سازی کنید. این رمز ارزها عبارت‌اند از: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، زی کش، مونرو، دش و….
همان‌طور که در ابتدای این قسمت آوردیم، شما می‌توانید از این کیف پول درگوشی هوشمند خود با سیستم‌عامل اندروید و ای او اس استفاده کنید. متأسفانه این نسخه از کیف پول برای سیستم‌عامل ویندوز و مک و یا لینوکس وجود ندارد.
یکی از مزایا این کیف پول این است که کارمزد بسیارکمی دارد. اگر از این کیف پول استفاده کنید، کارمزدهای پرداختی شما نسبت به دیگر کیف پول‌ها کمتر است. شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول انتقال‌های بانکی را انجام دهید البته این موضوع تنها در آمریکا و فیلیپین امکان‌پذیر است.
سیستم‌عامل پشتیبانی‌کننده: اندروید و IOS
نتیجه‌ گیری
رمز ارز کاردانو که میزبانی توکن ADA را عهده دار است، شبکه ای مبتنی بر بلاک چین است که با انتخاب آن می‌توانید به چند هدف دست پیدا کنید. در واقع رمز ارز آدا را می‌توانید جهت انتقال به دیگران به‌کار بگیرید.
همچنین می‌توانید از شبکه کاردانو جهت ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده کنید. از طرفی این امکان وجود دارد تا شبکه کاردانو را به‌عنوان پیش‌نیاز قراردادهای هوشمند خود نیز انتخاب کنید.
به بیانی ساده‌تر، کاردانو قادر است تا همزمان ویژگی‌های ایاس، اتریوم و دیگر پلتفرم‌های مربوط به قراردادهای هوشمند را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
در این مطلب سعی داشتیم تا برترین کیف پول‌های کاردانو را معرفی کردیم تا کاربرانی که قصد ذخیره و نگهداری این رمز ارز رادارند، بهترین انتخاب را داشته باشند.
سؤالات متداول
بهترین کیف پول کاردانو کدام است؟
در این مطلب بهترین کیف پول‌های کاردانو را معرفی کردیم تا هر کاربر بسته به سلیقه و نیاز خود، انتخاب مطلوب خود را انجام دهد.
چطور می‌ توان در کیف پول کوینومی، ارز کاردانو را اضافه کرد؟
به‌جای کوینومی می‌توان از دیگر کیف پول‌های رمز ارز مثل اتمیک استفاده کرد.
کدام کیف پول‌ های اندروید از استیکینگ کاردانو پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول‌هایی مثل ددالوس یا اکسودوس امکان استیک این رمز ارز را برای کاربران فراهم ساخته‌اند.
آیا کیف پول تراست معتبر است؟
بله. این کیف پول از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. ولی حتماً بایستی نسخه اصلی این اپلیکیشن را از پلی استور گوگل یا اپ استور دانلود کنید و از منابع دیگر نرم‌افزار را نصب نکنید.
آیا کیف پول تراست برای ذخیره کاردانو مناسب است؟
بله؛ این کیف برای ذخیره کاردانو بسیار مناسب و ایمن است.
کیف پول اتمیک ولت به چه شکل سود استیکینگ کاردانو را پرداخت می‌ کند؟
بایستی در بخش stacking این کیف پول، رمز ارز کاردانو را انتخاب کرده و به‌صورت خودکار، سود استیکینگ به‌ حساب شما واریز خواهد شد.
آیا کیف پول ViaWallet امکان ذخیره رمز ارز کاردانو را دارد؟
خیر. این کیف پول رمز ارز از کاردانو پشتیبانی نمی‌کند.
آیا امکان ذخیره کاردانو بر روی کیف پول سخت‌ افزاری کول ولت اس (Cool Wallet S) وجود دارد؟
خیر. این کیف پول رمز ارز از رمز ارزهای مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، ریپل و توکن های ERC-20 پشتیبانی می‌کند و کاردانو در میان این رمز ارزها نیست.
آیا امکان ذخیره کاردانو بر روی کیف پول لجر نانو اس وجود دارد؟
کاربران بایستی از طریق اپلیکیشن لجر لایو (Ledger Live) و از طریق بخش منیجر (Manager)، بایستی رمز ارز کاردانو را جستجو کرد و این رمز ارز را به این اپلیکیشن اضافه کرد.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید