معرفی بهترین نرم افزار های استخراج بیت کوین

پس از اینکه شما سخت افزار استخراج بیت کوین و سایر ملزومات آن را آماده کردید، تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک نرم افزار استخراج بیت کوین است که می‌تواند به شما در نظارت و کنترل استخراج رمزنگاری کمک کند. بیت کوین یا نرم افزار استخراج رمز ارز برای تولید رمز ارز جدید و معرفی اجزای یک بلاک چین موجود استفاده می‌شود.
رز دیجیتال جدیدی که استخراج می‌شود، پس از تأیید اعتبار، به‌عنوان پاداش اضافه‌کردن به بلاک چین به ماینر داده می‌شود. رم افزار استخراج بیت کوین از واحد پردازش گرافیکی کامپیوتر (GPU) برای تسهیل کشف بلوک‌ها استفاده می‌کند. بخش عمده ماینینگ امروزی از طریق یک استخر استخراج انجام می‌شود که منابع را توزیع کرده و پاداش‌ها را از طریق یک شبکه پرداخت می‌کند.
امروزه تعداد زیادی نرم افزار استخراج بیت کوین موجود است و همین موضوع سبب شده تا انتخاب نرم افزار مناسب برایمان مشکل باشد؛ از این‌رو ما در اینجا نرم افزارهای استخراج بیت کوین را بررسی کرده و به معرفی برخی از بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین می‌پردازیم تا به شما کمک می‌کنیم مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.
فهرست این مقاله
بهترین نرم افزار های استخراج بیت کوین
۱- نرم افزار استخراج بیت کوین سی جی ماینر CGMiner

به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای استخراج بیت‌کوین، CGMiner به‌دلیل ساخت منبع‌باز، قابلیت اجرا روی هر رایانه و سازگاری با سخت‌افزارهای استخراج متعدد، انتخاب ما به‌عنوان بهترین نرم‌افزار است.
مزایا و معایب نرم افزار سی جی ماینر CGMiner
مزایا

متن‌باز
قابل اجرا روی مک، ویندوز و لینوکس
سازگار با ASIC، GPU و FPGA

معایب

برای کاربران پیشرفته مناسب‌تر است.
رابط خط فرمان مبهم
نصب روی کامپیوترهای ویندوز ۱۰ سخت است.

CGMiner در سال ۲۰۱۱ توسط Con Kolivas متخصص هوش مصنوعی و برنامه‌نویس استرالیایی برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین توسعه یافت. به‌دلیل ماهیت منبع‌باز، رابط کاربری ساده با کنترل‌های مستقیم و سازگاری بین پلتفرمی و سخت افزاری، به‌طور گسترده می‌توان آن را بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین در نظر گرفت.
CGMiner از یک رابط خط فرمان استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد ریگ‌های خود را از راه دور استخراج کرده و سرعت فن و سایر تنظیمات را با دستورات ساده صفحه‌کلید کنترل کنند. این نرم افزار همچنین تشخیص پیشرفته بلوک‌های جدید را ارائه می‌دهد و افزایش قدرت هش را بدون تأخیر آسان می‌کند.
اگرچه CGMiner مبتنی بر لینوکس است، سی جی ماینر با پلتفرم‌های مختلف سازگار است و می‌تواند روی رایانه‌های مک و ویندوز اجرا شود. همچنین منبع‌باز است و به زبان C نوشته شده است که تأیید کد نرم افزار را برای هرکسی آسان می‌کند. علاوه بر سازگاری بین پلتفرم‌ها، CGMiner علاوه بر ASIC با انواع سخت‌افزارهای استخراج از جمله FPGA، GPU و CPU کار می‌کند.
نبود رابط کاربری گرافیکی CGMiner ممکن است برای مبتدیان دلهره‌آور باشد و آن را به انتخاب بهتری برای کاربران پیشرفته تبدیل کند. نصب این نرم‌افزار روی رایانه‌های دارای ویندوز ۱۰ دشوار است. داشتن نرم‌افزار آنتی‌ویروس از جمله Windows Defender نیز می‌تواند نصب این نرم‌افزار را برای کاربران دشوار کند. CGMiner برای دانلود و استفاده رایگان بوده و در GitHub در دسترس است.
۲- نرم افزار استحراج بیت کوین بی جی اف ماینر BFGMiner

BFGMiner که برای استخراج FPGA و ASIC طراحی شده است، به کاربران پیشرفته فرصت می‌دهد تا بسیاری از جنبه‌های فرایند استخراج خود را با نظارت و رابط ماینینگ از راه دور تغییر دهند و این ویژگی نرم افزار بی جی اف ماینر را به‌عنوان بهترین نرم افزار برای سفارشی‌سازی تبدیل می‌کند.
مزایا و معایب نرم افزار بی جی اف ماینر BFGMiner
مزایا

چندین رمز ارز را هم‌زمان استخراج می‌کند.
قابل اجرا روی مک، ویندوز و لینوکس
سازگار با ASIC و FPGA

معایب

تنها برای کاربران پیشرفته مناسب است.

BFGMiner که در سال ۲۰۱۲ توسط توسعه‌دهنده Luke Dashjr منتشر شد و در حال حاضر پس از CGMiner به یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای ماینینگ در دسترس تبدیل شده است. این نرم افزار به کاربران اجازه می‌دهد دمای سخت‌افزار و ریگ‌ها را از راه دور مدیریت کنند و همین ویژگی آن را کاملاً در رده بهترین نرم‌افزار استخراج بیت کوین و بهترین برای سفارشی‌سازی قرار می‌دهد.
از آنجا که BFGMiner در ابتدا برای افزودن پشتیبانی از FPGA به یک استخراج‌کننده GPU محبوب در زمان توسعه ایجاد شد، این نرم افزار تنها با FPGA و ASIC سازگار است. مانند CGMiner، این نرم افزار به زبان C نوشته شده است و روی ماشین‌های لینوکس، مک و ویندوز اجرا می‌شود و حتی گزینه‌ای برای نصب بر روی Raspberry Pi ارائه می‌دهد.
یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های BFGMiner پشتیبانی آن از استخراج هم‌زمان چند رمز ارز است. با هش‌کردن هم‌زمان الگوریتم‌های استخراج مانند Scrypt و SHA256d، این نرم‌افزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا ریسک خود را با چندین رمز ارز استخراج، پوشش داده و بار دیگر توزیع کنند.
مانند CGMiner، BFGMiner از یک رابط خط فرمان با کلیدهای میانبر قابل تنظیم استفاده می‌کند؛ درحالی‌که استفاده از آن برای کاربران پیشرفته آسان است، نبود رابط کاربری گرافیکی ممکن است نرم افزار را برای مبتدیان غیرقابل نفوذ کند. همچنین دانلود و استفاده از BFGMiner  کاملاً رایگان است.
۳- نرم افزار استخراج بیت کوین مولتی ماینر MultiMiner

MultiMiner که با استفاده از موتور ماینینگ BFGMiner توسعه یافته، دارای رابط کاربری گرافیکی تمیز، ویژگی‌های شناسایی و استخراج خودکار سخت‌افزار و سازگاری با پلتفرم‌های مختلف است که همین ویژگی‌ها آن را به بهترین گزینه برای سهولت استفاده تبدیل می‌کند. این نرم افزار را نیز می‌توان بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین دانست.
مزایا و معایب نرم افزار مولتی ماینر MultiMiner
مزایا

رابط کاربر گرافیکی
ویژگی‌های استخراج خودکار
بهینه‌شده برای کامپیوترهای ویندوزی

معایب

گزینه‌های سفارشی‌سازی کمتر برای کاربران پیشرفته
نرم افزار اضافی برای Linux و MacOS مورد نیاز است.

MultiMiner در سال ۲۰۱۳ توسط توسعه‌دهنده BFGMiner Nate Wools توسعه یافت. اگرچه این نرم افزار روی موتور BFGMiner ساخته شده، این نرم افزار دارای رابط کاربری گرافیکی با کاربری آسان و ویژگی‌های استخراج سریع است که آن را به بهترین گزینه برای استفاده آسان تبدیل می‌کند.
درحالی‌که بیشتر نرم افزارهای ماینینگ به برخی مهارت‌های کدنویسی نیاز دارند، تازه‌کارها می‌توانند با MultiMiner بدون هیچ مهارت فنی شروع به کار کنند. این نرم افزار کاربران را در مراحل نصب راهنمایی می‌کند و سپس جزئیات سخت افزار، از جمله میانگین قدرت هش و استخر مرتبط را اسکن می‌کند.
مولتی ماینر از این هم فراتر می‌رود و به کاربران نشان می‌دهد دقیقاً چگونه به یک استخر متصل شوند؛ از جمله اینکه کجا اطلاعات مربوط به استخر را وارد کنند. همچنین این نرم‌افزار امکان دسترسی از راه دور به دستگاه‌های ماینینگ خود را به کاربران می‌دهد. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد استراتژی استخراج خود را انتخاب کنند و به‌طور خودکار سودآورترین یا کم‌مشکل‌ترین رمز ارز را با نمایش سود تخمینی استخراج می‌کند.
MultiMiner برای ویندوز ایجاد شده است؛ بنابراین کاربران باید نرم افزار اضافی را برای دستگاه‌های Mac و Linux نصب کنند. خوشبختانه، دستورالعمل‌های ساده‌ای برای انجام این کار وجود دارد. این نرم افزار همچنین تعویض ریگ‌های ماینینگ از جمله GPU، ASIC و FPGA را آسان می‌کند. با وجود جذابیت آن برای مبتدیان، کاربران قدرتمند می‌توانند به ویژگی‌های پیشرفته MultiMiner از جمله دسترسی مستقیم به تنظیمات API و آرگومان‌های موتور دسترسی داشته باشند. دانلود و استفاده از این نرم افزار به‌عنوان بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین نیز رایگان است.
۴- نرم افزار استخراج Awesome Miner

Awesome Miner یک نرم افزار استخراج قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند چندین ریگ ماینینگ و استخرهای ماینر را مدیریت کنند؛ درنتیجه به‌عنوان بهترین نرم افزار مدیریت متمرکز و بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین فهرست ما قرار دارد.
مزایا و معایب نرم افزار Awesome Miner
مزایا

پشتیبانی بیش از ۵۰ موتور ماینینگ
محرک‌ها و اقدامات سفارشی‌شده
دسترسی از هر رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند

معایب

بدون نرم افزار MacOS
برای کاربران تازه‌کار مناسب نیست.

Awesome Miner توسط شرکت نرم‌افزاری سوئدی IntelliBreeze در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک برنامه مدیریت استخراج رمز ارز برای ماشین‌های ویندوز توسعه داده شد. این نرم افزار از استخراج در مقیاس بزرگ با داشبوردی پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد چندین موتور و استخر استخراج را در یک عملیات مدیریت کنند. همچنین آن را به بهترین نرم افزار برای مدیریت متمرکز و بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین تبدیل می‌کند.
اَوسام ماینر تعدادی ویژگی قدرتمند را برای کمک به کاربران در به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن خرابی ارائه می‌دهد. این نرم افزار می‌تواند چندین نوع سخت افزار ماینینگ را هم‌زمان مدیریت کند (از جمله ASIC و FPGA). همچنین از بیش از ۵۰ موتور استخراج (cgminer، bfgminer، xmrig، srbminer، و غیره) پشتیبانی می‌کند و با الگوریتم‌های استخراج محبوب (SHA-256، Scrypt، X11، Ethereum و Zcash) سازگار است.
Awesome Miner همچنین اضافه‌کردن، جابه‌جایی و مدیریت چندین ماینر با یک کلیک را برای کاربران آسان می‌کند تا بتوانند در زمان کمتری فرایند استخراج را شروع کنند. همه این‌ها در داشبورد جامع Awesome Miner مدیریت می‌شوند که ویژگی‌های سخت‌افزاری مانند سرعت فن، دما و غیره را نیز نمایش می‌دهد.
ین نرم‌افزار دارای یک موتور اسکریپت C# داخلی است که استخراج‌کنندگان می‌توانند از آن برای ایجاد محرک‌ها و اقدامات سفارشی‌سازی‌شده استفاده کنند. اگرچه Awesome Miner برای ویندوز و لینوکس طراحی شده، نسخه وب این نرم افزار را می‌توان در هر رایانه یا مرورگری مشاهده کرد. Awesome Miner برای دانلود و استفاده رایگان است.
سخن پایانی
درحالی‌که نرم افزارهای جدید استخراج بیت کوین هرساله در حال توسعه هستند، تنها تعداد انگشت‌شماری به‌دلیل شهرت، ویژگی‌ها و سهولت استفاده توجه ما را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین را معرفی کرده و  CGMiner  را بهترین نرم افزار بیت کوین درمجموع نرم افزارها انتخاب کرده‌ایم؛ زیرا پلتفرم متن‌باز آن را می‌توان در هر رایانه و عملاً هر دستگاه ماینینگ استفاده کرد.
کاربران پیشرفته BFGMiner را که بهترین انتخاب ما برای سفارشی‌سازی است، به‌دلیل توانایی آن در شناسایی و راه‌اندازی رشته‌های بی‌حرکت و استخراج چندین ارز رمزنگاری شده می‌پسندند؛ درحالی‌که تازه‌کارها از رابط کاربری گرافیکی ساده و در عین حال آسان MultiMiner  (GUI) و ویژگی‌های تشخیص سخت‌افزار و استخراج خودکار لذت خواهند برد.
درنهایت ما Awesome Miner را به‌عنوان بهترین مدیریت متمرکز انتخاب می‌کنیم؛ زیرا با الگوریتم‌های استخراج محبوب سازگار است و به کاربران امکان می‌دهد چندین ریگ و استخر استخراج‌کننده را از یک داشبورد جامع مدیریت کنند.
پرسش‌های متداول
۱- بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین کدام‌اند؟
CGMiner بهترین نرم افزار منبع باز کلی با سازگاری بین پلتفرم/ سخت افزار
BFGMiner بهترین برای سفارشی‌سازی پشتیبانی از ساعت پویا و ارزهای دیجیتال متعدد
MultiMiner بهترین برای سهولت استفاده از رابط کاربری گرافیکی، تشخیص خودکار سخت‌افزار و ویژگی‌های استخراج
Awesome Miner بهترین مدیریت متمرکز، مدیریت چندین دکل و استخر با یک داشبورد
۲- بهترین نرم افزار منبع باز برای استخراج بیت کوین کدام است؟
به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای استخراج بیت‌کوین، CGMiner به‌دلیل ساخت منبع‌باز، قابلیت اجرا روی هر رایانه و سازگاری با سخت‌افزارهای استخراج متعدد، انتخاب ما به‌عنوان بهترین نرم‌افزار است.
۳- بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین و مدیریت غیرمتمرکز کدام است؟
Awesome Miner یک نرم افزار استخراج قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند چندین ریگ ماینینگ و استخرهای ماینر را مدیریت کنند؛ درنتیجه به‌عنوان بهترین نرم افزار مدیریت متمرکز و بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین فهرست ما قرار دارد.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید