مشاور سابق ریپل کنترل‌کننده ارز آمریکا خواهد شد

به نظر می‌رسد جو بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد مایکل بار (Michael Barr)، یکی از مدیران سابق حوزه ارزهای دیجیتال را به‌عنوان رئیس اداره کنترل‌کننده ارزی آمریکا (OCC) منصوب کند. بار پیش‌تر عضو هیئت‌مدیره ریپل بوده است.
به گزارش کوین تلگراف و به نقل از وال‌استریت ژورنال، یکی از اعضای سابق هیئت مشاوران مدیریتی ریپل احتمالاً به ریاست این اداره خواهد رسید. کنترل‌کننده ارزی آمریکا یکی از نهادهای قانون‌گذاری پراهمیت در حوزه مالی است.
گزارش وال‌استریت ژورنال به این موضوع اشاره می‌کند که افراد مطلع، انتظار دارند که جو بایدن، مایکل بار رئیس سابق وزارت خزانه‌داری را به سمت عالی نظارت بر بانک‌های ملی منصوب کند. مقام کنترل‌کننده ارز به‌عنوان مدیر سیستم بانکداری فدرال عمل می‌کند و مدیر ارشد اداره کنترل‌کننده ارزی محسوب می‌شود. وال‌استریت ژورنال از این مقام به‌عنوان یکی از قدرتمندترین قانون‌گذاران حوزه بانکداری یاد می‌کند:
سمت کنترل‌کننده ارزی بر صدها سرپرست بانکی که در شرکت‌های مالی بزرگ آمریکا مستقر هستند، نظارت می‌کند و کسی که این سمت را عهده‌دار شود به یکی از قدرتمندترین قانون‌گذاران در حوزه بانکی تبدیل می‌شود.
تصمیم رسمی هنوز نهایی نشده و وال‌استریت ژورنال هم نتوانسته است این خبر را با اخذ توضیحاتی از مسئولان کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری یا شخص مایکل بار تأیید کند.
در صورت تأیید، مایکل بار پس از برایان بروکس (Brian Brooks) به دومین فردی تبدیل می‌شود که با داشتن تجربه در حوزه ارزهای دیجیتال به یکی از پست‌های حساس دولتی منصوب می‌شود. گفتنی است برایان بروکس از مدیران سابق صرافی کوین بیس، هفته گذشته پس از هشت ماه، از سمت خود به‌عنوان رئیس ستاد کنترل‌کننده ارز در دولت ترامپ استعفا داد.
مایکل بار در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مشاوران ریپل‌لبز (RippleLabs) منصوب شد. در آن زمان او به تقویت نوآوری در حوزه پرداخت، اشتیاق زیادی نشان می‌داد و در همین رابطه گفته بود:
سیستم پرداخت جهانی ما بسیار قدیمی شده است. فکر می‌کنم نوآوری در پرداخت می‌تواند ‌به ایجاد یک سیستم مالی ایمن‌تر، کاهش هزینه‌ها و بهبود دسترسی و کارایی مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به‌طور یکسان کمک کند.
تیم جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مهرسا برادران (Mehrsa Baradaran) استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا را برای این جایگاه در نظر گرفته است. دولت بایدن همچنین از گری گنسلر (Gary Gensler) که در حوزه ارزهای دیجیتال فرد مطلعی محسوب می‌شود، به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه برای ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار نام برده است. رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی ایالات‌متحده به‌عنوان فردی شناخته می‌شود که نسبت به تمرکززدایی و دیجیتال‌سازی مالی نسبت به رئیس پیشین، رویکرد مثبت‌تری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید