قیمت مرغ امروز 26 آذر 1401 – ریحان نیوز

به گزارش ریحان نیوز،  قیمت مرغ امروز 26 آذر 1401 به 54 تا 56 هزار تومان رسید و این درحالی است که عرضه مرغ در بازار دو برابر شده ولی قیمت‌ها همچنان ثابت است.
مدیر تحقیقات و مطالعات بازار میوه وتره بار گفت: قیمت مرغ در سامانه‌های عمده فروشی به ۵۲تا ۵۳ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها به ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است.
فرزاد بلندی افزود: در چند روز اخیر با توجه به افزایش ۲ برابری عرضه مرغ در بازار و میادین این موضوع سبب استقبالی مناسب از سوی مردم شده است.
به گفته بلندی قیمت عمده فروشی مرغ در سامانه عمده ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان است و حدود ۲هزار تومان نسبت به روز پنج شنبه کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: افزایش عرضه و کاهش تقاضا به دلیل تعطیل بودن میادین در این قیمت‌ها تاثیر داشته است. مرغ در سطح خرده فروشی میدان ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان در حال فروش است.
مدیر تحقیقات و مطالعات بازار میوه وتره بار بیان کرد: امروز صبح۳۵۰ تن بار مرغ عرضه شده است.
وضعیت ناآرام مرغداران مازندران
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مازندران اعلام کرد: مرغداران استان مازندران ۱۰ هزار تومان زیر قیمت مرغ را در بازار عرضه می‌کنند و شرایط تولیدکنندگان خوب نیست.

عطاء الله حسن زاده با اشاره به ضرر تولیدکنندگان اظهار داشت: اکنون مرغداران مرغ را با ۱۰ هزار تومان زیر قیمت به بازار عرضه می‌کنند و امروز به دلیل انباشت مرغ دچار ضرر هستند.
وی با اظهار این که تنظیم بازار و پشتیبانی امور دام در شرایط کنونی باید از مرغداران حمایت کنند، گفت: اگر متولیان امر هماهنگی داشته باشند می‌توانیم شرایط بازار را کنترل و مدیریت کنیم.
وی گفت: اگر تولیدکننده نتواند به موقع جوجه ریزی داشته باشد بازار مصرف در آینده دچار مشکل و بحران خواهد شد.
حسن زاده قیمت مصوب مرغ را کیلویی ۶۳ هزار تومان ذکر کرد و گفت: اکنون مرغ با قیمت کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌‎شود و باید بسته های حمایتی اجرایی شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران یادآور شد: مسئولان و نهادهای حمایتی باید در حال حاضر وارد میدان شود و مطالبات و سرمایه در گردش مرغداران را تامین کنیم.
وی گفت: قرار بود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش، به مرغداران داده شود که تاکنون این طرح محقق نشده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 

دیدگاهتان را بنویسید