فرارو – نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت در حال جمع آوری امضا هستند/ نفع واردات خودرو باید به مردم برسد نه خودروسازان


فرارو- «واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که نفع آن به مردم برسد نه آنکه دوباره خودروسازان یا کسانی که با آن‌ها ارتباط دارند نفع اصلی را ببرند؛ لذا با این فرمان که پیش می‌رویم اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر آنکه عرضه بیشتر از تقاضا باشد یا حداقل با تقاضا هم خوانی داشته باشد.»
نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره احتمال استیضاح وزیر صمت به به فرارو گفت: «چند روز گذشته محور‌های استیضاحی برای فاطمی امین ثبت شده است. تعدادی از نمایندگان نیز آن را امضا کرده و در حال جمع آوری امضا هستند.»
جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در ارتباط با نابسامانی بازار خودرو عنوان کرد: «با آزادسازی واردات خودرو قرار بود قیمت این محصول کاهش پیدا کند، اما با آیین نامه‌ی بدی که دولت در حوزه‌ی واردات  تنظیم کرد، افزایش قیمت در بازار رخ داد.»
او افزود: «از همان ابتدا مشخص بود این نوع آیین نامه قطعا کمکی به حل مشکل نخواهد کرد و باعث افزایش قیمت خواهد شد که این اتفاق نیز افتاد. تا زمانی که عرضه و تقاضا با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند این مشکل پا بر جا خواهد ماند و اتفاق خوب و مبارکی در حوزه‌ی خودرو نخواهد افتاد.»
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس درباره اقدامات این کمیسیون برای کنترل قیمت خودرو در بازار گفت: «کمیسون امور داخلی کشور و شورا‌ها با توجه به آنکه بحث خودرو می تواند به مشکل و معضلی امنیتی تبدیل شود و نارضایتی‌های بسیاری را ایجاد کند چند جلسه با مسئولان مربوطه داشته است. اعضای کمیسیون پیگیر مشکلات افزایش قیمت بوده و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم.»
نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره احتمال استیضاح وزیر صمت نیز گفت: «چند روز گذشته محور‌های استیضاحی برای فاطمی امین ثبت شده است. تعدادی از نمایندگان نیز آن را امضا کرده و در حال جمع آوری امضا هستند.»
او در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر مشکل بازار خودرو را حل می‌کند نیز گفت: «آن چیزی که مشکل است بحث تفکری است که در صنعت خودروی ما حاکم شده است. با آمدن و رفتن افراد اگر این تفکر اصلاح شود، استیضاح می‌تواند به تغییر بیانجامد؛ اما اگر این تفکر اصلاح نشود بعید می‌دانم مشکل خاصی حل شود.»
نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره راه حل کنترل قیمت خودرو در بازار نیز گفت: «به نظر می‌رسد که مجموعه وزارت صمت و دولت باید به سمت واردات خودرو پیش بروند. در حال حاضر بیش از این توان تولید خودرو را نداریم و در خوش بینانه‌ترین حالت می‌توانیم به سقف یک میلیون تولید در سال برسیم، اما نیازی که داریم بیشتر از این میزان است. واردات خودرو نیز باید به گونه‌ای باشد که نفع آن به مردم برسد نه آنکه دوباره خودروسازان یا کسانی که با آن‌ها ارتباط دارند نفع اصلی را ببرند؛ لذا با این فرمان که پیش می‌رویم اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر آنکه عرضه بیشتر از تقاضا باشد یا حداقل با تقاضا هم خوانی داشته باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید