شفقنا – فاطمی امین خبر داد: احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق در کشور


ریحان نیوز – شفقنا- وزیر صمت وزارت صمت احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق در کشور را به عنوان اقدام بلندمدت آغاز کرده است.
به گزارش شفقنا از ایسنا، سیدرضا فاطمی امین جمعه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در نشست هم اندیشی با صنعتگران و فعالان اقتصادی و تولیدی شهرستان ساوه اظهار کرد: حجم بالای صنعت در کشور بویژه در ساوه که قطب صنعتی به شمار می رود، متناسب با زیرساخت های لازم نظیر مسکن رشد پیدا نکرده است.
وی افزود: امیدواریم با تخصیص زمین و منابع و تسهیلات از طریق دولت و مشارکت شرکت های تولیدی مشکل مسکن نیروی کار در جوار شهرک های صنعتی برطرف شود و کارگران با برخورداری از یک سرپناه با تلاش بیشتری به کار و تولید بپردازند.
وزیر صمت در خصوص سهم پایین شهرهایی نظیر ساوه که درآمد بالایی دارند، از ارزش افزوده گفت: در اجرای قانون ارزش افزوده نباید سهم ها به مساوات تقسیم شود. معتقدیم در شهرهای صنعتی آلایندگی ها و تبعات منفی آن گریبانگیر مردم است و تقسیم مساوی اعتبارات خیلی معقول نیست. باید از طریق افزایش منابع کمبودها برطرف و اقدامات حمایتی لحاظ شود.
وی همچنین گفت: حمایت از تولید و رفع موانع پیش رو از رویکردهای دولت است و تلاش خواهیم کرد تا با اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی مشکلات مربوط به صنایع را در سطح کلان کشور برطرف کنیم.
فاطمی امین در خصوص کمبود برق به ویژه در حوزه صنایع گفت: در ۱۰ سال گذشته باید سالانه سه هزار مگاوات نیروگاه برای تامین برق احداث می شد که متاسفانه انجام نشده و هم اکنون یک عقب ماندگی شدید در حوزه ساخت نیروگاه در کشور وجود دارد.
وی افزود: برای جبران عقب ماندگی های گذشته در ساخت نیروگاه باید دو اقدام کوتاه مدت و بلند مدت صورت گیرد که اقدام کوتاه مدت مدیریت برق برای جلوگیری از قطعی برق بود که با هماهنگی وزارت صمت و نیرو، قطعی برق منظم تر صورت گرفت.
وزیر صمت، احداث نیروگاه را یک اقدام اساسی و بلندمدت عنوان کرد و افزود: وزارت صمت احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق در کشور را به عنوان اقدام بلندمدت آغاز کرده است. به تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی با نیاز بالای مصرف برق توصیه می‌شود که نسبت به احداث نیروگاه اقدام کنند و وزارت صمت اقدامات حمایتی از آنان صورت خواهد داد.
وی افزود: براساس قانون مجلس، نرخ گاز برای تولید برق در واحدهای صنعتی و تولیدی معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌هاست.
در این جلسه برخی مدیران صنایع و فعالان اقتصادی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.∎​

دیدگاهتان را بنویسید