رمز ارز هوبی توکن چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای هوبی توکن

نمودار هوبی توکن

پیش از آنکه رمز ارز هوبی توکن را معرفی و بررسی کنیم بهتر است مختصرا صرافی هوبی (هیوبی) را بشناسیم. صرافی هوبی (Huobi) یک صرافی چینی است و اما توکن هوبی یا هیوبی با نماد اختصاری HT رمز ارز اختصاصی صرافی هوبی است. درواقع کاربران صرافی هوبی (Huobi) می‌توانند با استفاده از توکن اختصاصی صرافی یعنی هوبی، کارمزد کمتری را بپردازند و درواقع تخفیف کارمزد صرافی را بگیرند.
شاید شما هم یاد توکن BNB در صرافی بایننس افتاده باشید که اصلا اشتباه نکرده‌اید، این دو توکن شباهت بسیاری به هم دارند و حتی نمودار قیمتی آنها در بسیاری از مواقع به روند یکسانی دارد.
معرفی بنیان گذاران رمز ارز هوبی توکن Huobi Token
آقای لئون لی (Leon Li) هم صرافی و هم توکن اختصاصی صرافی یعنی هوبی توکن را تاسیس کرد. صرافی رمز ارز هوبی در سال ۲۰۱۳ توسط Leon Li در کشور چین تاسیس شد، بعدها در پی مشکلات پیش آمده از سمت دولت چین برای فعالیت‌های ارزهای دیجیتال، این شرکت به سنگاپور منتقل شد.
در سال ۲۰۱۸ نیز لئون لی (Leon Li) توکن هوبی را خلق کرد.
تاریخچه رمز ارز هوبی توکن
در آغاز کار و در اوایل ماه فوریه سال ۲۰۱۸ قیمت این رمز ارز ۱.۲۰۱۵ دلار بود، پس از طی مدت زمانی کوتاه در تاریخ ۱۸ فوریه قیمت این توکن به بالای ۲ دلار رسید. طولی نکشید که تمام رشد قیمتی که داشت را از دست داد و دوباره به محدوده یک دلار برگشت و پس از نوسانات قیمتی که در همان محدوده داشت، توانست خود را در ۵ ژوئن به قیمت ۵.۹۶ دلار هم برساند.
پس از آن تا ماه فوریه ۲۰۱۹ قیمت این رمز ارز یک سیر نزولی را طی کرد و خود را به زیر یک دلار رساند (۰.۹۳۰ دلار) سپس با تجربه یک رشد قیمتی خوب توانست باز هم قیمت خود را تا ماه آگوست همان سال (۲۰۱۹) به ۵ دلار برساند. این نوسانات تا ژانویه ۲۰۲۱ ادامه داشت و سپس یک صعود عالی تا ۲۵ دلار و اما باز هم افت قیمت و بعد از آن یک صعود بهتر تا ۳۹ دلار در ماه می سال ۲۰۲۱ را برای خود ثبت کرد که البته بعد از مدت کوتاهی قیمت خود را از دست داد. در حال حاضر این توکن در محدوده‌ی ۱۵ دلار در نوسان است.
ویژگی های رمز ارز هوبی توکن
– توکن هوبی مبتنی بر استاندارد ERC-20 اتریوم ساخته شده است. پیش از این نیز به این موضوع اشاره کردیم که توکن هوبی یک توکن صرافی است و بیشتر برای گرفتن تخفیف در معاملات درون صرافی هوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
– رمز ارز هوبی توکن با قرار گرفتن در رتبه‌ی ۵۴ بازار ارزهای دیجیتال از نظر بزرگی بازار، ۰.۱ از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است. ارزش بازار این توکن در حال حاضر به ۵۲/۲ میلیارد دلار رسیده است، این توکن در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۱۵.۰۵ دلار در حال معامله شدن است.
– تعداد کل توکن‌های هوبی قرار است ۵۰۰ میلیون واحد باشد که در حال حاضر ۱۶۶.۱ میلیون واحد آن در مبادلات در گردش است.
– توکن هیوبی به دلیل آنکه به صورت کامل توسط صرافی نظارت و کنترل می‌شود به عنوان یک توکن متمرکز شناخته می‌شود.
– همچنین این توکن از الگوریتم اثبات سهام برای تایید تراکش‌ها استفاده می‌کند.
مزایا و معایب هوبی توکن
مزایا

با توجه به سطح VIP شما در صرافی که متاثر از دارایی مقدار توکن هوبی در ۳۰ روز گذشته است، معاملات شما با تخفیف همراه خواهند بود.
داشتن حق رای برای لیست کردن رمزارز مورد نظر در صرافی هوبی یکی دیگر از مزایا برای این توکن به شمار می‌آید.
انجام معامله بر روی بیش از ۱۰۰ جفت ارز
دریافت سود سهام از صرافی هوبی گلوبال
صرافی همیشه از نظر میزان نقدینگی موجود در صرافی تامین است.
پشتیبانی عالی که امکان ارتباط از طریق ایمیل، تلفن، شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران فراهم می‌کند.

معایب

علی‌رغم مزایای صرافی و توکن هوبی، بخش عمده فعالیت آن در آسیا است.
برخی از امنیت صرافی هوبی گلوبال گله دارند چراکه چند بار سابقه‌ی هک شدن داشته است.
خرید برخی از ارزهای دیجیتال در این صرافی با قیمت بالایی انجام می‌شود.
از لحاط کاربرد محدودیت دارد، که تقریبا فقط برای تخفیف معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای رمز ارز هوبی توکن
بیشترین کاربرد رمز ارز هوبی توکن، استفاده از آن برای پرداخت کارمزد معاملات در صرافی هوبی گلوبال است. درواقع اگر شما در حساب کاربری خود در صرافی هوبی گلوبال، توکن هوبی داشته باشید (البته حداقل باید برای ۳۰ روز آن را داشته باشید.)، معامله شما شامل تخفیف صرافی می‌شود. این عمده‌ترین کاربرد توکن هوبی یا هیوبی توکن است. ناگفته نماند میزان دارایی هوبی توکن شما بر میزان تخفیف کارمزد موثر است، در نتیجه برای هر کاربر ممکن است درصدی متفاوت از تخفیف کارمزد رقم بخورد.
علاوه بر آن در صرافی هوبی گلوبال امکان رای دادن به وسیله توکن هوبی را خواهید داشت. این رای‌گیری برای انتخاب رمزارزهایی است که قرار است در صرافی هوبی گلوبال لیست شوند. در انتها باید این مورد را نیز اضافه کنیم که افرادی که به رمزارز انتخابی رای داده باشند، امکان خرید رمز ارز هیوبی توکن را با تخفیف بسیار ویژه خواهند داشت.
از دیگر کاربردهای توکن هوبی می‌توان به معامله گری با این توکن اشاره کرد، درواقع امکان خرید فروش این رمزارز مانند هر رمز ارز دیگر در صرافی‌هایی که آن را لیست کرده‌اند وجود دارد. (در ادامه صرافی‌هایی که امکان خرید این توکن را برای کاربران فراهم کرده‌اند آمده است.) شما می‌توانید به عنوان معامله گر یا تریدر در قیمت مناسب این توکن را معامله کنید و از بالا و پایین رفتن و نوسانات که همیشه در بازار وجود دارند سود کنید.
کیف پول هایی که هوبی توکن را ساپورت می‌کنند
رمز ارز هوبی یک توکن ERC-20 است و درواقع بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، در نتیجه تمام کیف پول‌هایی که ERC-20 را پشتیبانی می‌کنند می‌توانند به عنوان گزینه‌ای برای کیف پول انتخابی باشند.
کیف پول رسمی توکن هوبی (Huobi Wallet)
این کیف پول نرم افزاری با اینکه کیف پول رسمی توکن هوبی است، از دیگر ارزهای دیجیتال نیز که بر اساس ERC-20 ساخته شده‌اند پشتیبانی می‌کند. این کیف پول همچنین برنامه‌های غیرمتمرکز ترون و توکن‌های آن را نیز ساپورت می‌کند.
Ledger Nano S
کیف پول سخت افزاری لجر به دلیل امنیت بالایی که ایجاد می‌کند طرفداران زیادی دارد و از توکن هوبی هم پشتیبانی می‌کند.
My Ether Wallet
کیف پول MY Ether Wallet همان‌طور که از نام آن مشخص است، مخصوص رمزارزهایی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند. توکن هوبی یکی از رمزارزهایی است که بر اساس ERC-20 و بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، در نتیجه این کیف پول از رمز ارز هوبی توکن نیز پشتیبانی می‌کند.
ترزور (Trezor)
ترزور کیف پول سخت افزاری دیگری است که در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال شناخته‌شده است و از توکن هوبی نیز پشتیبانی می‌کند.
کوینومی (Coinomi)
یکی از کیف پول‌های پرطرفدار که از هیوبی توکن هم پشتیبانی می‌کند کیف پول نرم افزاری کوینومی است. این کیف پول امنیت بالایی دارد و بسیار مورد پسند کاربران است. کاربران می‌توانند این کیف پول را در نسخه‌های IOS، اندروید، ویندوز، مک و لینوکس تهیه کنند.
اکسودوس (Exodus)
کیف پول نرم افزاری دیگری که برای ذخیره‌سازی توکن هیوبی می‌توان از آن استفاده کرد، کیف پول اکسودوس است که رابط کاربری بسیار خوبی دارد. کیف پول اکسودوس نیز در نسخه‌های اندروید، IOS، ویندوز، مک و لینوکس طراحی و به جهانیان عرضه شد.
خرید رمز ارز هوبی توکن Huobi Token
Point Card سیستمی در صرافی Huobi Global Pro است که کاربران می‌توانند با تهیه و شارژ آن از خدمات تخفیف در کارمزد معاملات خود بهره‌مند شوند.
برای خرید توکن هیوبی مانند هر رمزارز دیگر می‌توانید به یکی از صرافی‌هایی که این رمزارز را لیست کرده‌اند مراجعه کنید (لیست صرافی‌هایی که از رمز ارز هوبی توکن پشتیبانی می‌کنند در ادامه آمده است) و با استفاده از رمزارز مورد نیاز برای خرید توکن هیوبی، اقدام به خرید آن کنید.
با توجه به پلتفرم صرافی که قصد خرید توکن از آن را دارید می‌توانید به راحتی قیمت مورد نظر و حجم خود را تعیین کنید و این توکن را خریداری کنید.
البته که بهترین صرافی که امکان خرید ارز دیجتال هوبی را به شما می‌هد خود صرافی هوبی گلوبال است، شما در این صرافی می‌توانید توکن هوبی را با استفاده از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال خریداری کنید.
فراموش نکنید که پس از خرید رمزارز آن را به کیف پول انتقال دهید تا دارایی شما از خطرات احتمالی در امان باشد.
صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز هوبی
هوبی گلوبال (Huobi Global)
هوبی درواقع توکن صرافی هوبی گلوبال است، پس بدیهی است که بهترین جا برای خرید این توکن صرافی هوبی گلوبال باشد. کاربران این صرافی می‌توانند این رمزارز را با ارزهای زیادی از جمله تتر، بیت کوین و اتریوم در این صرافی تهیه کنند. قیمت این توکن در صرافی هوبی گلوبال در زمان نگارش این مطلب ۱۵.۲۴ دلار است.
io
کاربران صرافی Gate.io نیز می‌توانند با استفاده از استیبل کوین تتر، رمز ارز هوبی توکن را به قیمت ۱۵.۲۴ دلار تهیه کنند.
FTX
اما برای خرید رمزارز هیوبی توکن در صرافی FTX کاربران حتما به دلار آمریکا نیاز خواهند داشت. قیمت این توکن در زمان نگارش این مطلب در صرافی FTX 15.23 دلار است. یعنی کمی کمتر از صرافی مخصوص توکن هوبی گلوبال.
کوکوین (Kucoin)
صرافی کوکوین به دلیل راحتی کار با آن برای ایرانیان احتمالا معرف حضور شما هم هست، به هر حال اگر قصد خرید توکن هوبی از صرافی کوکوین را داشته باشید به رمزارز تتر نیاز خواهید داشت و باید مبلغ ۱۵.۲۶ دلار را برای خرید هر واحد این توکن در صرافی کوکوین بپردازید.
یونی سواپ (Uniswap V2)
برای خرید رمز ارز هوبی توکن در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، به رمزارز WETH نیاز خواهید داشت که مبلغ پرداختی برای خرید توکن هوبی با این رمزارز معادل ۱۵.۴۶ دلار خواهد بود.
ProBit
برای خرید توکن هوبی در صرافی پرو بیت به رمزارز KRW نیاز خواهید داشت که قیمت آن با این رمزارز معادل ۱۵.۲۷ دلار خواهد بود، اما اگر قصد خرید توکن هوبی از صرافی ProBit Global را داشته باشید می‌توانید توکن هوبی را با استفاده از رمزارز تتر و با قیمت ۱۵.۲۳ دلار خریداری کنید.
کوینکس (Coinex)
کوینکس از دیگر صرافی‌هایی است که ایرانیان زیادی برای معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه برای خرید رمز ارز هوبی توکن می‌توانید به این صرافی مراجعه کنید و با استفاده از ارزهای دیجیتال تتر و بیت کوین اقدام به خرید آن کنید. اگر این توکن را با استفاده از تتر بخرید قیمت آن ۱۵.۲۲ دلار خواهد بود، در صورتی که قیمت خرید آن بر حسب بیت کوین برابر با ۱۵.۳۲ دلار است، البته در زمان نگارش این مقاله.
HitBTC
صرافی HitBTC نیز امکان خرید توکن هوبی را با استفاده از رمز ارز بیت کوین و همچنین دلار آمریکا برای کاربران خود فراهم کرده است. قیمت این توکن برای زمانی که با استفاده از بیت کوین خریداری شود ۱۵.۲۰ و زمانی که با ارز فیات دلار آمریکا خریداری شود معادل ۱۵.۲۱ دلار است.
البته اینها تنها صرافی‌هایی نبودند که امکان خرید رمز ارز هوبی توکن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. خرید توکن هیوبی در صرافی‌های رمز ارز دیگری از جمله AscendEX (Bitmax)، LBank، Ox Protocol، BitWell، AAX، BitZ، WOO Network، NovaDAX، ACE، BitMart، BKEX، BiONE، CoinTiger، Bitay، BiKi، Pionex، AEX، HOO، BitForex، YunEx، MEXC، ZBG، HotBit، Bibox، Finexbox، Switcheo Network، Hotcoin Global، Dsdaq، Tokenlon، Bgogo، NUT MONEY، EXX، DragonEx، ZT، LOEx، CoinBene، BHEX (BlueHelix Exchange)، Jubi برای خریداران البته در بازار اسپات فراهم شده است.
اما اگر قصد انجام معاملات شرطی بر روی توکن هوبی را داشته باشید باید در یکی از دو صرافی FTX و یا Gate.io حساب کاربری داشته باشید. در حال حاضر قیمت این رمز ارز در صرافی FTX معادل ۱۵.۰۹ دلار و در صرافی Gate.io معادل ۱۵.۱۱ دلار است.
آینده هوبی توکن
برای اینکه بتوانید آینده‌ی یک رمزارز را پیش‌بینی کنید و یا حتی اگر قرار باشد متوجه پیش‌بینی‌ های دیگران شوید و تحلیل آنها را بررسی کنید که صحت آن را بسنجید لازم است اطلاعات و دانش شما در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و تحلیل نمودارهای قیمتی بالا باشد و یا اینکه حداقل‌هایی را بدانید.
فراموش نکنید شما برای سرمایه‌گذاری، آینده‌ی یک رمز ارز را خریداری می‌کنید، پس تشخیص و پیش‌بینی آینده رمز ارز می‌تواند سود شما را تا حدی تضمین کند. بله باید بدانید هیچ قطعیتی در بازارهای مالی وجود ندارد و ممکن است قیمت یک ارز متاثر از یک رویداد غیرقابل پیش‌بینی بالا یا پایین رود و در خلاف جهت مورد انتظار حرکت کند.
با این حال می‌توان با مدیریت سرمایه، دارایی خود را از نابودی نجات داد. برای بررسی و پیش‌بینی قیمت یک رمز ارز باید هم نمودار قیمتی آن را بررسی کرد و هم وایت پیپر، تیم مدیریت، اهداف و پروژه‌ها را، که برای این کار شما نیاز به دانش تحلیل تکنیکال و بنیادی دارید که می‌توانید با سپری کردن کلاس آموزش رمز ارز به این مهم برسید.
طرح های تشویقی صرافی هیوبی
اما در رابطه با آینده‌ی رمز ارز هوبی توکن باید گفت که شاید این توکن خیلی در میان سرمایه گذاران شناخته شده نباشد، در نتیجه آینده‌ی این توکن نیز به محبوبیت و استقبال از صرافی هیوبی بستگی دارد. پیش از این نیز بیان کردیم که توکن هوبی متعلق به صرافی رمز ارز هوبی گلوبال است، این صرافی برای جذب فعالان بازار ارزهای دیجیتال طرح‌های تشویقی را ارائه داده است. طرح‌هایی همچون تخفیف کارمزد معاملات در صرافی.
از طرف دیگر برای اینکه شخصی بتواند رمز ارز خود را در صرافی هوبی گلوبال لیست کند، نیاز به مقادیری از توکن هوبی را دارد. همین موضوع (خرید توکن توسط افراد و سازمان‌های مختلف) می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت این توکن شود.
اما سرنوشت و آینده‌ی هر رمز ارزی به جز کارایی، اهداف و برنامه‌های خود، از جریان کلی بازار ارزهای دیجیتال نیز تاثیر می‌گیرد. احتمالا اگر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین در آینده در میان مردم محبوب‌تر شوند، و درصد بالاتری از جمعیت آنها را به رسمیت بشناسند و اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری و حتی استفاده از آنها کنند، سایر آلت کوین‌ها نیز از این شرایط بهره‌مند خواهند شد و اما اگر به دلیل رویکرد منفی دولت‌ها در قبال ارزهای دیجیتال و یا هر دلیل دیگری طرفداران ارزهای دیجیتال کم و کمتر شوند بدیهی است که قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها نیز افت خواهد کرد.
سخن آخر
رمز ارز هوبی توکن، توکن اختصاصی صرافی Huobi Global است که این امکان را برای کاربران صرافی فراهم می‌کند که کارمزد کمتری را بپردازند. بسیاری بر این عقیده هستند که توکن هوبی به تقلید از BNB که توکن اختصاصی صرافی بایننس است ساخته شده است.
قصد ما در این مقاله بر این بود که ابعاد مختلف این رمزارز را بررسی کنیم و هرآنچه ممکن شما در این رابطه نیاز باشد بدانید را به شما انتقال دهیم تا بتوانید راجع به خرید و سرمایه‌ گذاری بر روی این توکن تصمیم‌گیری کنید.
سوالات متداول
آیا رمز ارز هوبی توکن یک کوین است؟
خیر، با توجه به این موضوع که توکن هوبی بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و درواقع مطابق استاندارد ERC-20 است، می‌توان گفت که این رمزارز یک توکن است و کوین نیست.
موسسان رمز ارز هوبی توکن Huobi Token چه کسانی بودند؟
آقای لئون لی (Leon Li) شخصی است که صرافی Huobi Global و توکن اختصاصی صرافی یعنی هوبی توکن با نماد اختصاری HT را تاسیس کرد.
کدام صرافی‌ ها رمز ارز هوبی توکن Huobi Token را ارائه می‌ دهند؟
هوبی گلوبال (Huobi Global)، Gate.io، FTX، کوکوین (Kucoin)، یونی سواپ (Uniswap V2)، ProBit، کوینکس (Coinex)، HitBTC و همچنین صرافی‌های
AscendEX (Bitmax)، LBank، Ox Protocol، BitWell، AAX، BitZ، WOO Network، NovaDAX، ACE، BitMart، BKEX، BiONE، CoinTiger، Bitay، BiKi، Pionex، AEX، HOO، BitForex، YunEx، MEXC، ZBG، HotBit، Bibox، Finexbox، Switcheo Network، Hotcoin Global، Dsdaq، Tokenlon، Bgogo، NUT MONEY، EXX، DragonEx، ZT، LOEx، CoinBene، BHEX (BlueHelix Exchange)، Jubi توکن هوبی را ارائه می‌دهند.
کدام کیف پول‌ها از رمز ارز هوبی توکن Huobi Token پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول رسمی توکن هوبی (Huobi Wallet)، Ledger Nano S، My Ether Wallet، ترزور (Trezor)، کوینومی (Coinomi)، کسودوس (Exodus) از جمله کیف پول‌هایی هستند که از توکن هوبی پشتیبانی می‌کنند.
مهم ترین کاربرد توکن هوبی چیست؟
از آنجایی که توکن هوبی یک توکن اختصاصی صرافی است، عمده کاربرد آن نیز برخورداری از تخفیف معاملات در صرافی است.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید