رمز ارز رز (ROSE) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز رز (ROSE)

نمودار لحظه ای رمز ارز رز (ROSE)

رمز ارز رز (ROSE) چیست؟
در طول سال‌ها، پروژه‌های مختلف بلاک چینی ظاهر شده‌اند که «قاتلان اتریوم» نامیده می‌شوند؛ زیرا این پروژه‌ها پتانسیل جایگزینی برای شبکه اتریوم را دارند. همچنین این دیدگاه وجود دارد که هدف تیم‌های پشت سر این پروژه‌ها نابودی اتریوم است، اما این اصلاح در حد یک دیدگاه باقی مانده و اتریوم همچنان پادشاه است. شبکه رمز ارز رز با نام Oasis آخرین پروژه بلاک چین است که «قاتل اتریوم» نام دارد.
این شبکه شبیه اتریوم است، اما دو ویژگی مهم و کلیدی دارد که آن را ارتقا می‌دهند: ۱. حریم خصوصی و ۲. مقیاس‌پذیری. در این مقاله قصد داریم به معرفی رمز ارز رز، نحوه کارکرد شبکه آن، توکن Rose و سایر موارد بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.
شبکه Oasis چیست؟

شبکه Oasis (توکن: ROSE) یک شبکه بلاک چین اثبات سهام (PoS) است که به‌عنوان یک پلتفرم حفظ حریم خصوصی برای امور مالی باز و استفاده مسئولانه از داده‌ها طراحی شده است. Oasis یک بلاک چین لایه اولیه مانند اتریوم یا بیت کوین است که از ابتدا ساخته شده و از ویژگی‌های آن می‌توان به محرمانه‌بودن داده‌ها و افزایش توان عملیاتی تا ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) اشاره کرد.
نبود حریم خصوصی در بلاک چین یکی از موانع بزرگ‌تر برای پذیرش این فناوری است. شبکه Oasis می‌خواهد این شکاف را به‌منزله یک پروتکل بلاک چین با محوریت حریم خصوصی که از اقتصاد داده غیرمتمرکز و امور مالی باز پشتیبانی می‌کند، پر کند.
این ویژگی‌های منحصربه‌فرد حریم خصوصی خود را با توان عملیاتی بالا و معماری امن ترکیب کرده و آن را برای تقویت برنامه‌های مالی غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر خصوصی (DeFI) و گسترش امور مالی باز فراتر از معامله‌گران ارز و پذیرندگان اولیه ایده‌آل می‌کند.
بنیان‌گذاران شبکه رمز ارز رز
 
Oasis Labs توسعه‌دهنده اصلی شبکه Oasis است. این سازمان را داون سانگ، استاد گروه مهندسی برق و علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، در سال ۲۰۱۸ تأسیس کرد. تیم Oasis متشکل از استعدادهای برتر از سراسر جهان با پیشینه‌ای از گوگل، اپل، آمازون، کارنگی ملون، هاروارد، استنفورد و غیره است که همگی متعهد به رشد و گسترش تأثیر شبکه Oasis هستند.
ویژگی‌های شبکه رمز ارز رز

افزایش حریم خصوصی و محرمانه بودن کاربر

Oasis همچنین از ParaTimes محرمانه پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند محرمانه استفاده شود. در یک ParaTime محرمانه، گره‌ها ملزم هستند از یک محیط اجرای مورد اعتماد (TEE) استفاده کنند که به‌عنوان محیطی امن برای اجرای قرارداد هوشمند عمل می‌کند.
داده‌های رمزگذاری‌شده به همراه قرارداد هوشمند به محفظه امن می‌روند. سپس رمزگشایی شده و توسط قرارداد هوشمند پردازش می‌شوند و قبل از ارسال مجدد رمزگذاری می‌شوند. این تضمین می‌کند که داده‌های کاربر خصوصی محرمانه باقی می‌ماند و اپراتور گره یا توسعه‌دهنده قرارداد هوشمند نمی‌تواند آن را مشاهده کند.
حریم خصوصی داده‌ها در این سطح، طیف وسیعی از موارد استفاده جدید را در بلاک چین باز می‌کند و به داده‌های شخصی یا حساس مانند صورت‌حساب‌های بانکی، اطلاعات سلامت و شماره‌های امنیت اجتماعی اجازه می‌دهد تا به‌طور ایمن توسط برنامه‌های ساخته‌شده در شبکه استفاده شوند. این پتانسیل چیزی است که در بلاک چین‌های فعلی مانند اتریوم یا بیت کوین ایمن نیست.
محاسبات با قابلیت حفظ حریم خصوصی همراه با بلاک چین امکان ایجاد یک دارایی دیجیتالی را فراهم می‌کند که آزمایشگاه‌های Oasis آن را داده‌های توکن‌شده می‌نامند. بلاک چین به کاربران و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سیاست‌های استفاده را با یکپارچگی بالا ثبت و اجرا کنند. محاسبات محرمانه تضمین می‌کند که داده‌ها خصوصی باقی می‌مانند و بدون اجازه نمی‌توان از آن‌ها استفاده مجدد کرد.
ارائه‌دهندگان داده در شبکه می‌توانند با استفاده از داده‌های توکن‌شده خود با قراردادن داده‌های خود در برنامه‌ها جوایزی کسب کنند و در عین حال کنترل کاملی بر نحوه مصرف اطلاعات خصوصی خود توسط سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند داشته باشند.
برخی از پروژه‌ها قبلاً ساخت برنامه‌هایی را آغاز کرده‌اند که از توکن‌سازی داده‌ها در شبکه Oasis استفاده می‌کنند؛ از جمله Binance، Chainlink، BMW Group، Balancer و… .

جامعه اکوسیستم Oasis را هدایت می‌کند

شبکه Oasis در حال پرورش اکوسیستمی متشکل از اپراتورهای گره، توسعه‌دهندگان DApp، دانشگاه‌ها و غیره است. همچنین یک برنامه کمک هزینه را راه‌اندازی کرده است تا توسعه‌دهندگان را تشویق کند برنامه‌های جدید DApp، پروتکل‌های DeFi، محصولات اولیه حفظ حریم خصوصی و ادغام‌هایی را در بالای شبکه بسازند تا فرایند رشد را تقویت کنند. متقاضیان واجد شرایط دریافت توکن‌های ROSE از ۵ تا ۵۰ هزار دلار بسته به محدوده هر پروژه هستند.
همچنین شبکه Oasis دارای بزرگ‌ترین برنامه دانشگاهی در بین بلاک چین لایه ۱ است، با ۲۵ بخش دانشگاهی برتر که در پنج قاره پراکنده شده‌اند. اعضای این برنامه، برنامه‌ها را می‌سازند، گره‌ها را اجرا می‌کنند و موارد دیگر. سازمان‌های دانشجویی دانشگاهی شامل انجمن دانشجویی مالی دیجیتال دانشگاه Tsinghua، Blockchain در برکلی و… هستند.

محرمانه بودن و مقیاس‌پذیری

شبکه Oasis را می‌توان برای ساخت قراردادهای هوشمند خصوصی استفاده کرد که می‌تواند با ارائه محرمانه بودن داده‌های سرتاسر، حریم خصوصی داده‌ها را در طول پردازش حفظ کند. این شبکه همچنین بسیار مقیاس‌پذیر است و به‌راحتی بر زمان کند تراکنش و هزینه‌های بالای تراکنش که در بسیاری از شبکه‌های دیگر وجود دارد، غلبه می‌کند.
انتظار می‌رود توانایی شبکه Oasis برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز خصوصی مقیاس‌پذیر (DApps) حریم خصوصی داده‌ها و موارد استفاده جدید در DeFi خصوصی را ارتقا دهد که می‌تواند به گسترش DeFi و محصولات آن به بازار اصلی کمک کند.
شبکه رمز ارز رز چگونه کار می‌کند؟
شبکه Oasis از یک الگوریتم اجماع PoS استفاده می‌کند که در آن گره‌های اعتبارسنجی تصادفی به کار رفته است که توکن‌های بومی (در این مورد، ROSE) را به اشتراک می‌گذارند تا امتیاز اعتبارسنجی بلوک‌های جدید و کسب پاداش را به دست آورند.
مقیاس‌پذیری شبکه Oasis با تفکیک عملیات اجماع و محاسباتی آن به آنچه لایه اجماع و لایه ParaTime می‌نامد به دست می‌آید. در ادامه به تجزیه این شبکه می‌پردازیم:

لایه اجماع: میزبان مکانیسم اجماع ایمن و بسیار مقیاس‌پذیر است که توسط گره‌های اعتبارسنجی اجرا می‌شود؛ جایی که بلاک‌ها اعتبارسنجی و به بلاک چین اضافه می‌شوند.
لایه ParaTime :ParaTimes محیط‌های زمان اجرا هستند که محاسبات را در حالت اشتراکی نشان می‌دهند. هرکسی می‌تواند ParaTime خود را توسعه دهد و بسازد. هر ParaTime را می‌توان به‌صورت مجزا برای رفع نیازهای یک برنامه خاص توسعه داد.

اجماع و اجرا در شبکه Oasis با استفاده از دو لایه از هم جدا می‌شوند که به شبکه کمک می‌کند چندین تراکنش را موازی پردازش کند. به این ترتیب، محاسبات با منابع فشرده پردازش شده در یک ParaTime، تراکنش‌های ساده‌تر و سریع‌تر پردازش‌شده در دیگری را مختل نمی‌کند.
توکن رز (ROSE) چیست؟

ROSE توکن بومی شبکه Oasis است که در نوامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. از این توکن برای پرداخت هزینه‌های تراکنش، تفویض اختیار در لایه اجماع و سهام‌داری توسط گره‌های اعتبارسنجی استفاده می‌شود.
مجموع عرضه توکن‌های ROSE به ۱۰ میلیارد محدود شده است. تقریباً ۱.۵ میلیارد توکن در طول راه‌اندازی شبکه اصلی منتشر و به عرضه در گردش اضافه شد. تا دسامبر ۲۰۲۱، بیش از ۳.۴ میلیارد توکن ROSE در گردش بوده است.
استیکینگ رمز ارز رز
شبکه Oasis ۲.۳ میلیارد توکن ROSE را برای استفاده به‌عنوان پاداش برای نمایندگان و سهامدارانی که شبکه را ایمن می‌کنند، کنار گذاشته است. توکن‌هایی که برای شرط‌بندی پاداش‌ها در نظر گرفته شده‌اند، مطابق با مکانیسم استخراج شبکه پرداخت می‌شوند.
چگونه توکن‌های رز را ذخیره کنم؟
Oasis Network یک کیف پول تحت وب دارد که از آن به‌عنوان بهترین راه برای ذخیره و به اشتراک‌گذاری توکن‌های ROSE استفاده می‌کند. این یک رابط کاربری مناسب و ایده‌آل برای تراکنش‌های سریع توکن ROSE، با پروتکل‌های امنیتی قوی و احراز هویت مبتنی بر حافظه برای محافظت از موجودی کیف پول شما ارائه می‌کند.
کیف پول های رمز ارز رز
کیف پول وب Oasis ساده‌ترین راه برای به اشتراک گذاشتن توکن‌های ROSE است. دارندگان این توکن می‌توانند انتخاب کنند که با شرط‌بندی دارایی‌های خود به شبکه کمک کنند و تا ۲۰ درصد از پاداش‌های سهام کسب کنند. این کیف همچنین دارای یک پسوند کروم با تمام ویژگی‌های اصلی کیف پول وب اصلی است.
آیا رز گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟
ROSE ممکن است ورود جدیدی به بازار کریپتو باشد، اما توانسته است با ارزش بازار، جایگاهی را در میان ۱۰۰ رمز ارز برتر حفظ کند. فقط یک سال بعد ارزش آن از ۰.۰۳ دلار در زمان عرضه در نوامبر ۲۰۲۰ به بیش از ۰.۲۰ دلار رسید.
هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان مطلق بگوید که ارزش ROSE در یک سال دیگر چقدر خواهد بود، اما تیم Oasis در حال کار روی ایجاد بسیاری از ویژگی‌های جدید برای شبکه، علاوه بر رشد و پذیرش است. به‌روزرسانی‌های منظم، پشتیبانی سرمایه‌گذاران نهادی و استعداد تیم توسعه اصلی، همگی برای آینده توکن‌های ROSE به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب هستند.
سخن پایانی
درمجموع، شبکه رمز ارز رز یک اثبات امیدوارکننده پروژه بلاک چین با سه ویژگی کلیدی است: حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و تطبیق‌پذیری. این مانند ترکیبی از Polkadot و Ethereum است، اما دارای ویژگی‌های خصوصی داخلی است که می‌تواند موارد استفاده جدید تخیلی را برای برنامه‌های DeFi و همچنین داده‌های توکن‌شده را باز کند. با تأکید بر اقتصاد داده مسئولانه، فناوری محاسبات محرمانه و قراردادهای هوشمند محرمانه، پتانسیل شبکه Oasis بی حد و حصر به نظر می‌رسد و قطعاً پروژه‌ای است که ارزش توجه به آن را دارد.
پرسش‌های متداول
۱- توکن رز چیست؟
ROSE توکن بومی شبکه Oasis است که در نوامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. از آن برای پرداخت هزینه‌های تراکنش، تفویض اختیار در لایه اجماع و سهام‌داری توسط گره‌های اعتبارسنجی استفاده می‌شود.
۲- شبکه Oasis چیست؟
شبکه Oasis (توکن: ROSE) یک شبکه بلاک چین اثبات سهام (PoS) است که به‌عنوان یک پلتفرم حفظ حریم خصوصی برای امور مالی باز و استفاده مسئولانه از داده‌ها طراحی شده است.
۳- ویژگی‌های شبکه رمز ارز رز (ROSE) چیست؟

افزایش حریم خصوصی و محرمانه بودن کاربر
جامعه اکوسیستم Oasis را هدایت می‌کند
محرمانه بودن و مقیاس‌پذیری

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید