رمز ارز بیت کوین BEP2 چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای بیت کوین BEP2

 
نمودار بیت کوین BEP2

توکن BEP2 رمز ارزی مبتنی بر بلاک چین بایننس یا همان Binance Chain است. این بلاک چین قوانین مشخصی درباره برنامه‌نویسی، انتشار و مدیریت ارزهای دیجیتال جدید دارد. یکی از رمز ارزهایی که تحت قوانین بلاک چین بایننس توسط پروتکل (استاندارد) BEP2 منتشر شده، رمز ارز بیت کوین BEP2 است. رمز ارز BTCB به‌صورت ۱۰۰ درصد توسط بیت کوین‌های نگهداری‌شده در «آدرس ذخیره» پشتیبانی شده و توسط شبکه بلاک چین بومی صرافی بایننس صادر می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌ها، عملکرد و آموزش خرید و نگهداری رمز ارز Bitcoin BEP2 پرداخته‌ایم:
تاریخچه رمز ارز بیت کوین BEP2
صرافی بایننس در سال ۲۰۱۹ بلاک چین اختصاصی خود را با نام Binance Chain راه‌اندازی کرد. در این بلاک چین پروتکل‌ها و استانداردهای مختلفی وجود دارند که براساس آن‌ها امکان ایجاد توکن‌های جدید فراهم شده است. علاوه بر بلاک چین اختصاصی، در همان سال، نسخه غیرمتمرکز صرافی بایننس نیز با عنوان Binance DEX در بستر Binance Chain راه‌اندازی شد، اما از آنجا ‌که Binance DEX در بستر بلاک چین اختصاصی این صرافی ایجاد شده است، عملاً در این نسخه امکان ترید ارزهای دیجیتالی که بلاک چین اختصاصی دارند، وجود نداشت؛ درنتیجه به‌منظور حل این مشکل، بایننس برای تعدادی از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، توکنی را بر بستر بلاک چین Binance Chain ایجاد کرد. به این ترتیب این رمز ارز در سال ۲۰۱۹ در بستر بلاک چین بایننس راه‌اندازی شد.
ویژگی‌ های رمز ارز بیت کوین BEP2

ارزش بازار این رمز ارز حدود ۹۸/۵ میلیارد دلار است.
این رمز ارز در رتبه ۳۸ بازار قرار دارد.
این رمز ارز یک توکن غیرقابل استخراج است.
این رمز ارز توسط بیت کوین پشتیبانی می‌شود.
ارزش یک بیت کوین BEP2 برابر با ارزش یک بیت کوین است.
این توکن توسط پروتکل BEP2 روی بلاک چین Binance Chain ایجاد شده است.
از طریق این رمز ارز امکان خرید و فروش بیت کوین در صرافی غیرمتمرکز بایننس وجود دارد.
دارندگان بیت کوین می‌توانند با استفاده از این رمز ارز با اکوسیستم DeFi تعامل کنند.

مزایا و معایب رمز ارز بیت کوین BEP2
مزایا

سطح کارمزد تراکنش این رمز ارز کم است.
سرعت تراکنش این رمز ارز بالاست.
مؤسسات یا معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند برای به حداکثر رساندن سود خود و بهینه‌سازی هزینه‌های عملیاتی از BTCB استفاده کنند.

معایب

معایب و ریسک‌های مربوط به این رمز ارز مشابه سایر رپد توکن‌ها (Wrapped tokens) است.
محیط رپدتوکن‌ها مطمئن نیست و نیازمند شفافیت بیشتر و صادرکننده امنی است.

از آنجا ‌که این رمز ارز توسط بایننس صادر شده است، این تضمین وجود دارد که تیم امنیتی بایننس از دارایی‌های کاربران با آخرین استانداردها و شیوه‌های امنیتی محافظت می‌کند.
نحوه عملکرد رمز ارز بیت کوین BEP2

همان‌طور که پیش از این بیان شد، یکی از توکن‌های رمزنگاری‌شده که توسط بایننس در بلاک چین Binance Chain منتشر شده، رمز ارز بیت کوین BEP2 یا BTCB است. قوانین بلاک چین بایننس در پروتکل BEP2 لحاظ شده و هر رمز ارزی که براساس این پروتکل صادر شود، توکن BEP2 محسوب می‌شود؛ برای مثال توکن‌هایی صادرشده تحت این پروتکل عبارت‌اند از: Mithril، Crypterium، Bitcoin BEP2 و Binance Coin.درست مانند توکن ERC20 بلاک چین اتریوم، به ‌این ‌ترتیب که برای ساخت یک رمز ارز جدید بر روی این بلاک چین، باید از پروتکل ERC20 پیروی کنیم؛ درنتیجه تمام توکن‌هایی که با قوانین این پروتکل مطابقت دارند، توکن‌های ERC20 به شمار می‌آیند؛ برای مثال نمونه‌های صادرشده تحت این پروتکل عبارت‌اند از: OmiseGo، Golem و Aelf. توکن‌هایی مانند BTCB، ۱۰۰ درصد توسط ذخایر کوینی که به آن لینک هستند، پشتیبانی می‌شوند. پس از آنجا ‌که BTC به بیت کوین لینک شده، کاملاً توسط ذخایر آن پشتیبانی می‌شود.
کاربردهای بیت کوین BEP2
مهم‌ترین کاربرد BTCB برای فعالان این حوزه این است که ممکن است هم‌زمان با نگهداری بیت کوین‌های خود، از طریق BTCB به اکوسیستم DeFi وارد شوند و سود دارایی را افزایش دهند، اما بدون رمز ارز BTCB، برای تعامل با dApps، شرکت در اکوسیستم DeFi و خریداری دارایی‌های DeFi، مجبور به فروش بیت کوین می‌شوید و سودهای بالقوه را از دست خواهید داد. با در اختیار داشتن این رمز ارز، بدون نیاز به فروش بیت کوین‌های خود می‌توانید به تمام موارد ذکرشده در بالا دسترسی داشته باشید. به ‌این ‌ترتیب ابتدا بیت کوین‌های خود را در بایننس واریز کنید. پس از این دارایی شما در این صرافی قفل می‌شود. در مرحله بعد با مطالبه (Claim) BTCB می‌توانید از طریق این رمز ارز با هر پلتفرم dApp یا DeFi که از رپد توکن‌های BTokens پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. درنهایت ممکن است در زمان دلخواه BTCB خود را بازخرید (Redeem) کرده و BTC قفل‌شده را آزاد کنید.
کیف پول‌ های رمز ارز بیت کوین BEP2

بهترین روش نگهداری و محافظت دارایی‌های دیجیتالی استفاده از کیف پول‌های سرد و گرم معتبر است. بهتر است پس از خرید این رمز ارز، دارایی خود را از کیف پول صرافی به یک کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انتقال دهید. همان‌طور که اشاره شد، این رمز ارز، توکن صادرشده در بلاک چین بایننس است؛ درنتیجه امکان ذخیره و نگهداری این ارز در تمام کیف پول‌هایی که از این بلاک چین پشتیبانی می‌کنند، وجود دارد. Trust Wallet یک کیف پول نرم‌افزاری موبایلی است که توسط صرافی بایننس خریداری شده و بهترین گزینه برای نگهداری توکن‌های BEP2 مانند BTCB است. سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری پشتیبان این رمز ارز عبارت‌اند از:

BitKeep
SafePal
TokenPoket
MathWallet

علاوه بر کیف پول‌های نرم‌افزاری، توکن‌های BEP2 مانند BTCB توسط کیف پول‌های سخت‌افزاری زیر پشتیبانی می‌شوند:

Ledger Nano X
Ledger Nano S
Trezor Model T

صرافی‌ های پشتیبان رمز ارز بیت کوین BEP2
این رمز ارز در بسیاری از صرافی‌های دیجیتالی معتبر در چندین جفت ارز متفاوت قابل خرید و فروش است. معروف‌ترین جفت ارز ارائه‌شده برای این رمز ارز، BTC / BTCB بوده که در صرافی Binance در دسترس است. همچنین در بسیاری از صرافی‌های پشتیبان BTCB، امکان خرید توسط بسیاری از ارزهای فیات مانند دلار و استیبل ‌کوین‌هایی مانند BUSD و USDT نیز وجود دارد. تعدادی از صرافی‌های پشتیبان این ارز عبارت‌اند از:

Binance (BTCB / BTC)
Binance DEX (BTCB / BNB)
YoBit (BTCB / BTC) و (BTCB / USD)
HitBTC (BTCB / BTC)

خرید و فروش بیت کوین BEP2مانند سایر ارزهای دیجیتال نیز تنها از طریق صرافی‌های رمز ارز امکان‌پذیر است. در قسمت قبل تعدادی از صرافی‌های پشتیبان این رمز ارز معرفی شدند که شما می‌توانید در یکی از این صرافی‌ها ثبت‌نام کرده و سپس مانند مراحل زیر عمل کنید:

با توجه به نوع صرافی جفت ارز ارائه‌شده با BTCB را شناسایی کنید.
حساب خود را از طریق جفت ارز BTCB شارژ کنید.
سپس از طریق منوی موجود در پنل کاربری به صفحه «Trade» صرافی بروید.
از طریق لیست جفت ارزها «BTCB / Crypto» یا «BTC / Fiat» را پیدا کنید.
از طریق باکس خرید، از طریق تب «Market» میزان BTCB که قصد خرید آن را دارید، مشخص کرده و سفارش خود را ثبت کنید.
همچنین می‌توانید از طریق تب «Limit» سفارش جدیدی براساس میزان و قیمت مدنظر ثبت کنید.
در این صورت سفارش شما در Order Book قرار می‌گیرد و به‌محض تکمیل سفارش، BTCB خریداری شده در کیف پول اکانت شما واریز می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارز بیت کوین BEP2
با توجه به ویژگی‌های جذاب رمز ارز BTCB، تاکنون این رمز ارز نظر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بسیاری را در سراسر جهان جلب کرده و محبوبیت بالایی در بازار به دست آورده است. به‌طورکلی مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت تمام رمز ارزهای موجود در بازار، قانون عرضه و تقاضاست. به این معنا که هرچه میزان تقاضای خرید یک رمز ارز بیشتر باشد، به همان نسبت ارزش آن نیز افزایش می‌یابد.
آینده رمز ارز بیت کوین BEP2

براساس وضعیت فعلی قیمت این رمز ارز، به احتمال زیاد این روند ادامه یافته و قیمت در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد. با پشتوانه قراردادهای هوشمند قوی، تا پایان سال جاری به‌راحتی ارزش این رمز ارز به ۲۵۰/۶۵ USD می‌رسد. اگر هیچ نوسان ناگهانی و پرقدرتی بر بازار ارزهای دیجیتال وارد نشود، این رمز ارز جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و نظر سرمایه‌گذاران اصلی بازار را به خود جذب می‌کند. به ‌این ‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود ارزش این ارز در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵۰۰/۷۰ USD برسد. به‌دلیل ارائه ویژگی‌هایی مانند سرعت بالا و کارمزد کم تراکنش، احتمالاً این رمز ارز همچنان محبوبیت خود را حفظ می‌کند و قیمت آن تا پایین سال ۲۰۲۳ به بیش از ۸۵.۰۰۰ USD می‌رسد، اما در یک بازه زمانی بلندمدت پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۶ میلادی روند افزایش قیمت این ارز همراه با سایر ارزهای دیجیتال سرعت بالایی بگیرد و به احتمال قوی به ۳۰۰/۱۱۰ USD برسد.
نتیجه‌ گیری
رمز ارز بیت کوین BEP2 در سال ۲۰۱۹ بر اساس پروتکل BEP2 روی بلاک چین اختصاصی صرافی بایننس راه‌اندازی شد. این رمز ارز به‌صورت ۱۰۰ درصدی توسط بیت کوین پشتیبانی شده و می‌توان آن را در صرافی‌های معتبری مانند Binance، YoBit و HitBTC خرید و فروش کرد.
سوالات متداول
۱. چه کسی از رمز ارز بیت کوین BEP2 پشتیبانی می‌ کند؟
این رمز ارز توسط صرافی بایننس روی بلاک چین Binance Chain و براساس پروتکل BEP2 ایجاد شده است.
۲. کاربرد رمز ارز بیت کوین BEP2 چیست؟
این رمز ارز به دارندگان خود این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به فروش بیت کوین‌هایشان، تنها از طریق BTCB به اکوسیستم DeFi وارد شوند.
۳. کدام کیف پول‌ های رمزنگاری‌ شده از رمز ارز بیت کوین BEP2 پشتیبانی می‌ کنند؟
از آنجا ‌که BTCB بر روی بلاک چین اختصاصی بایننس ایجاد شده است، هر کیف پولی که از این بلاک چین پشتیبانی کند، قابلیت ذخیره و نگهداری این ارز را نیز دارد؛ برای مثال Trust Wallet یک کیف پول نرم‌افزاری است که تحت مالکیت صرافی بایننس است و از BTCB پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید دارایی BTCB خود را از طریق معتبرترین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Ledger و Trezor نگهداری و مدیریت کنید.
۴. کدام صرافی‌ های دیجیتالی بیت کوین BEP2 را در فهرست ارزهای دیجیتال خود قرار داده‌ اند؟
شما می‌توانید به‌کمک تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری‌شده مانند Binance، HitBTC و YoBit رمز ارز بیت کوین BEP2 را خرید و فروش کنید.
۵. مهم‌ ترین مزیت رمز ارز بیت کوین BEP2 چیست؟
از مهم‌ترین مزایای این رمز ارز می‌توان به سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها اشاره کرد. همچنین دارندگان بیت کوین می‌توانند با استفاده از این رمز ارز با اکوسیستم DeFi تعامل کنند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” بیت کوین “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید