خبرنامه دانشجویان ایران – پیگیری بیمه کارگران ساختمانی در مجلس بی نتیجه ماند


ریحان نیوز –
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(سه‌شنبه، ۲۶ مهر) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح ماده ۵ قانون تأمین اجتماعی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت.
وی افزود: این طرح به دنبال تأمین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی است، چرا که به دلیل وجود قانون در این باره به خاطر کمبود منابع مالی بسیاری از کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در این طرح آمده که علاوه بر پرداخت حق بیمه ۷ درصدی کارگران، کارفرما و پیمانکار نیز هنگام دریافت پروانه ساخت به ازای هر مترمربع بین یک تا ۱۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد را به عنوان حق کارفرما برای بیمه کارگران ساختمانی به حسابی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد، واریز کند.
رحمانی خاطرنشان کرد: اگر چه کمیسیون اجتماعی در جلسه امروز خود برای رأی‌گیری درباره طرح‌های عادی حدنصاب را داشت، اما در طرح هایی که برای اصلاح قوانین مطرح می‌شود نیازمند دو سوم رأی هستیم و برای رأی‌گیری درباره این طرح با اکثریت دو سوم کمیسیون حد نصاب لازم را برای این رأی‌گیری نداشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رأی‌گیری درباره طرح فوق‌الذکر در جلسه بعدی کمیسیون انجام خواهد شد.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید