تسنیم – تراکنش‌های بدون کد شهاب از ۵ بهمن برگشت می‌خورند


ریحان نیوز – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک طی چند سال اخیر در تلاش بوده است هویت صاحبان تراکنش‌های بانکی با قاطعیت هرچه بیشتر شفاف شود و در همین راستا نیز نسبت به راه اندازی «سامانه نهاب» با همکاری سازمان‌هایی از جمله «ثبت احوال کشور»، «ثبت شرکت‌ها»، «وزارت کشور» و سایر نهاد‌های ذی ربط اقدام کرده است.
بر این اساس و به منظور عمل به تکلیف قانونی، از روز 5 بهمن، تمام تراکنش‌های فاقد «کد شهاب» در «ساتنا» برگشت می‌خورند.
«کد شهاب» همان کد ملی برای اشخاص «حقیقی» و «شناسه ملی» برای اشخاص حقوقی است.
از این رو بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست گذار پولی و بانکی، با جدیت هرچه تمام‌تر فرایند جلوگیری از انجام تراکنش‌هایی را که به یک شخص حقیقی یا حقوقی معین مربوط نیستند آغاز کرده است و این مهم بلافاصله در سایر سامانه‌های بین بانکی و پس از آن در سامانه‌های درون بانکی اجرا می‌شود؛ لذا افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.
این اقدام بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری موجود است، تاثیری نخواهد داشت و صرفاً حساب‌ها و تراکنش‌هایی را که فاقد شناسه ملی هستند برگشت می‌زند.
در پایان بار دیگر تأکید می‌شود، با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد.
انتهای پیام/
∎​

دیدگاهتان را بنویسید