تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت)

قیمت بیت کوین هفته جاری میلادی را با جهشی قدرتمند به بالای ۵۰,۰۰۰ دلار آغاز و در حال حاضر هم در محدوده ۵۴,۶۵۵ دلار معامله می‌شود.
تحلیل‌گران جی‌پی مورگان، هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند که نقدینگی در بازار بیت کوین، پس از افزایش فشار فروشی که پیش‌تر شاهدش بودیم، بیشتر خواهد شد. در بخشی از تحلیل این شرکت آمده بود:
احتمال دارد حجم کم‌سابقه لیکوییدشدن‌ها به پایان رسیده باشد؛ این یعنی تهدید چندانی برای افزایش قیمت وجود ندارد.
وضعیت شاخص ترس و طمع، از دیگر نشانه‌های صعودی بازار بوده است. این شاخص ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) از محدوده طمع، وارد محدوده ترس شد؛ این یعنی، تعداد زیادی از معامله‌گرانی که از اهرم‌های بالا در معاملات خود استفاده می‌کنند، از بازار کنار رفته‌اند. این موضوع به معامله‌گران دانه‌درشت امکان می‌دهد که در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید کنند.
جهش امروز باعث شد تا از فعالیت فروشندگان هم کم شود. از سوی دیگر، لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، مدیر موسکوفسکی کپیتال (Moskovski Capital)، می‌گوید این جهش به لیکوییدشدن ۱۵۰ میلیون دلار موقعیت شورت در بازار ختم شد.
داده‌های بای‌بی‌تی (Bybt) هم نشان می‌دهد که نرخ تأمین بودجه بیت کوین کمتر از ۰.۰۱ درصد است که پایین‌تر از حد معمولی قرار دارد؛ این نرخ نشان می‌دهد که در صورت تداوم روند صعودی، ممکن است موقعیت‌های شورت بیشتری وجود داشته باشد که لیکویید شوند.
بیت کوین/تتر
قیمت بیت کوین ۲۵ آوریل تا کف ۴۶,۹۸۵ دلاری پایین رفت، اما فروشندگان نتوانستند این موقعیت را تثبیت کنند؛ این یعنی خریداران موفق شدند تا در سطوح پایین‌تر، بیت کوین انباشت کنند. افزایش شدید در حجم خریدها باعث شد تا قیمت بیت کوین امروز به بالای ۵۰,۴۶۰ دلار برسد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب روبه‌پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (خط آبی در سطح ۵۵,۳۸۵ دلار) و شاخص قدرت نسبی در محدوده ۴۵، نشان می‌دهد که فروشندگان همچنان کنترل بیشتری نسبت به خریداران بازار دارند. انتظار می‌رود فروشندگان در ناحیه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، با قدرت ظاهر شوند و از آن دفاع کنند.
اگر قیمت از میانگین نمایی ۲۰ روزه به‌سمت پایین تغییر جهت دهد، نشان‌دهنده آن است که احساسات بازار همچنان نزولی است و معامله‌گران در جهش‌های قیمت، اقدام به فروش می‌کنند. در این صورت، فروشندگان سعی می‌کنند تا قیمت را تا زیر ۴۶,۹۸۵ بکشانند و اصلاح را تا ۴۳,۰۰۶ ادامه دهند.
در سوی دیگر، اگر خریداران قافله را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نبازند، نشان‌دهنده آن است که معامله‌گران همچنان برای رساندن قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر، اقدام به خرید می‌کنند. شکستن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶,۹۰۳)، ممکن است راه را برای جهش بیشتر به ۶۱,۸۲۵ دلار باز کند.
مقاومت‌ها: ۵۵,۳۸۵ – ۵۶,۹۰۳ – ۶۱,۸۲۵حمایت‌ها: ۵۰,۴۶۰ – ۴۶,۹۸۵ – ۴۳,۰۰۶
اتریوم/تتر
قیمت اتریوم ۲۵ آوریل را با عبور از ۲,۲۵۹ دلار آغاز کرد که نشان‌دهنده انباشت در سطوح پایین است. خریداران حالا سعی می‌کنند قیمت را از ۲,۵۴۵ دلار تا ناحیه مقاومتی ۲,۶۴۵ دلار بالا ببرند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در صورت موفقیت، جفت ارز اتریوم/تتر می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و به ۳,۰۰۰ دلار برسد. شیب روبه‌بالای میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی در ناحیه ۶۳، بیانگر آن است که کنترل بازار در اختیار خریداران است.
این در حالی است که اگر قیمت از ناحیه بالاتر سقوط کند، فروشندگان ممکن است باعث کاهش قیمت تا میانگین نمایی ۲۰ روزه شوند. در صورت شکستن حمایت، اتریوم می‌تواند تا ۲,۰۴۰ دلار پایین بیاید. جهش روبه‌بالا از این سطح ممکن است باعث شود قیمت اتریوم طی چند روز آینده بین نواحی ۲,۰۴۰ تا ۲,۶۴۵ نوسان کند.
مقاومت‌: ۲,۶۴۵ – ۳,۰۰۰حمایت‌: ۲,۰۴۰
بایننس کوین/تتر
قیمت بایننس کوین در حال تشکیل یک مثلث متقارن است که معمولاً به‌عنوان یک الگوی تداوم روند شناخته می‌شود. در حال حاضر خریداران بازار تلاش خواهند کرد تا قیمت را تا ضلع مقاومت مثلث افزایش دهند.
داده‌های پلتفرم معاملاتی ورتکس (VORTECS) ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) دورنمای قیمت بایننس کوین را صعودی نشان می‌داد.
داده‌های نمودار هفت روزه بالا نشان می‌دهد که همزمان با رسیدن قیمت بایننس کوین به محدوده ۵۰۰.۸۶، شاخص ورتکس هم به ناحیه سبز رنگ وارد شد.
با وجود اینکه دیروز شاهد رسیدن قیمت بایننس کوین به ۴۸۳ دلار بودیم، ولی همچنان شاخص ورتکس در ناحیه سبز وجود. شایان ذکر است که جهش بایننس کوین به ۵۴۵ دلار در روز گذشته، تا حد زیادی اعتبار داده‌های ورتکس را تأیید کرد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران بتوانند قیمت را تا بالای الگوی مثلث افزایش دهند، به احتمال زیاد شاهد از سر گیری روند صعودی خواهیم بود. در این مرحله، هدف رسیدن به ۸۰۸ دلار خواهد بود. رفته‌رفته شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸۹) دلار به‌سمت صعودی‌شدن پیش می‌رود و شاخص قدرت نسبی بالای ۵۹ قرار دارد؛ این موضوع بیانگر آن است که خریداران در بازار دست بالاتری از فروشندگان دارند.
این در حالی است که در صورت تغییر روند و کاهش قیمت به ضلع حمایتی مثلث، بایننس کوین ممکن است تا ۳۴۸ دلار پایین برود؛ به‌عبارت دیگر، مثلث متقارن مانند یک نقطه عطف برای قیمت عمل می‌کند.
مقاومت‌: ۸۰۸حمایت‌: ۴۸۹ – ۳۴۸
ریپل/تتر
قیمت ریپل پیش‌تر موفق شده بود که از ناحیه حمایتی در ۰.۸۶ و فیبوناچی ۷۸.۶ درصدی عبور کند. خریداران حالا به‌دنبال احیای قیمت هستند و موفق شدند قیمت را تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در محدوده ۱.۲ دلار بالا ببرند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، ریپل می‌تواند تا ۱.۴۶ دلار اوج بگیرد؛ در این ناحیه فروشندگان سعی بر کاهش قدرت روند صعودی خواهند کرد. در صورتی که قیمت از این محدوده روندی روبه‌پایین را آغاز کند، نشان‌دهنده آن است که معامله‌گران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی خود در جهش‌ها هستند.
قیمت ریپل ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. شکستن این حمایت می‌تواند به کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ناحیه ۰.۸۶ دلار منجر شود. در طرف مقابل، بالاتر رفتن قیمت و عبور از ۱.۴۶ دلار می‌تواند به ۱.۷۴ دلار و ۱.۹۶ دلار ختم شود.
مقاومت‌ها: ۱.۴۶ – ۱.۷۴ – ۱.۹۶حمایت‌ها: ۱.۲ – ۰.۸۶
کاردانو/تتر
قیمت کاردانو ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) تا زیر حمایت ۱.۰۳ دلار سقوط کرد، ولی فروشندگان نتوانستند نهایت بهره را از این اتفاق ببرند. شادو بلند کندل روزانه ۲۳ آوریل نشان می‌دهد که خریداران باقدرت در آن ناحیه خرید انجام داده‌اند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
فروشندگان بار دیگر ۲۵ آوریل سعی کردند تا حمایت ۱.۰۳ دلاری را بشکنند ولی موفق نشدند. حمایت موفق در این ناحیه ممکن است باعث ترغیب بیشتر به خرید از سوی خریدارانی شده باشد که سعی بر افزایش قیمت ریپل و رساندن آن به بالای میانگین‌های متحرک دارند.
در صورت موفقیت، قیمت کاردانو می‌تواند رفته‌رفته به‌سمت مقاومت ۱.۴۸ دلار حرکت کند. در سمت دیگر، اگر قیمت بار دیگر در محدوده میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند، فروشندگان دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت را تا زیر ۱.۰۳ دلار پایین بیاورند و روند نزولی جدیدی را آغاز کنند.
مقاومت‌ها: ۱.۴۸حمایت‌ها: ۱.۰۳
دوج کوین/تتر
فروشندگان دوج کوین تلاش کردند تا ۲۵ آوریل قیمت این رمز ارز را تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاورند اما موفق نشدند. می‌توان گفت که عملکرد گاوها در این ناحیه، باعث حمایت و دفاع از این قیمت شد. این میم کوین امروز یک الگوی کندلی اینساید بار هم تشکیل داده است که نشان‌دهنده تردید بین خریداران و فروشندگان است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در صورتی که خریداران قیمت را تا .۰۲۹ دلار افزایش دهند، احتمال جهش تا ۰.۳۵ دلار وجود دارد. در آنجا شاهد مقاومت گسترده فروشندگان خواهیم بود.در صورتی که از ناحیه ۰.۳۵ دلاری، قیمت شروع به کاهش کند، ممکن است فروشندگان باعث کاهش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند.
اندازه سقوط از ۰.۳۵ دلار تعیین‌کننده حرکت احتمالی بعدی خواهد بود. اگر خریداران این ناحیه را واگذار نکنند، احتمال جهش به ۰.۴۲ وجود دارد. با این حال، اگر قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است برای چند روز شاهد نوسانات عرضی باشیم.
اگر فروشندگان قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند و آن را تثبیت کنند، راه برای سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ناحیه ۰.۱۱ وجود دارد.
مقاومت‌ها: ۰۲۹ – ۰.۳۵ – ۰.۴۲ – ۰.۱۱حمایت‌ها: ۰.۲۳
پولکادات/تتر
وقتی که یک دارایی دارای نوسانات عرضی است، معامله‌گران در نزدیکی نواحی حمایتی اقدام به خرید می‌کنند و در نواحی مقاومت کانال عرضی، می‌فروشند. پولکادات هم ۲۵ آوریل در نزدیکی ناحیه ۲۶ دلار شاهد افزایش حجم خرید بود و خریداران امروز هم رالی صعودی را ادامه دهند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
احتمال دارد این افزایش فشار خرید در ناحیه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵.۷۹ دلار) با فشار فروش مواجه شد. این اتفاق موجب کاهش قیمت خواهد شد. در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کند، فروشندگان سعی می‌کنند قیمت پولکادات را تا زیر ۲۶.۵۰ دلار کاهش دهند.
در صورت موفقیت، پولکادات یک روند نزولی تازه را آغاز می‌کند. در سوی دیگر، اگر خریداران بتوانند قیمت را تا بالا میانگین‌های متحرک افزایش دهند، قیمت پولکادات تا ۴۲.۲۸ بالا می‌رود. این احتمال وجود دارد که در این ناحیه شاهد مقاومت سرسختی باشیم، ولی اگر خریداران از سد این مقاومت عبور کنند، هدف بعدی ۴۸.۳۶ خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۳۵.۷۹ – ۴۲.۲۸ – ۴۸.۳۶حمایت‌ها: ۲۶.۵۰
یونی/تتر
قیمت یونی سواپ ۲۴ آوریل تا زیر میانگین متحرک ساده ۳۱.۴۱ دلار کاهش یافت، اما فروشندگان نتوانستند برتری خود بر بازار را حفظ کنند. این رمز ارز ۲۵ آوریل باقدرت توانست احیا شود و تا بالای هر دو میانگین متحرک رشد کند.
خریداران امروز هم به خرید خود ادامه دادند و موفق شدند قیمت یونی سواپ را تا بالای ۳۵.۲۰ دلار افزایش دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که خریداران با در ناحیه ۳۸.۳۵ تا ۳۹.۶۰ با یک مقاومت قدرتمند روبه‌رو شده‌اند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر قیمت از این ناحیه کاهش پیدا کند ولی تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در محدوده ۳۲.۸۳ دلار احیا شود، نشان‌دهنده آن است که احساسات حاکم بر بازار صعودی است و معامله‌گران در حال خرید در کف و انباشت هستند. در این صورت می‌توان گفت که احتمال شکستن اوج تاریخی در ۳۹.۶ دلار وجود دارد.
نباید فراموش کرد در صورتی که قیمت از سطح فعلی سقوط کند و تا زیر ۲۹.۸ دلار برسد، تحلیل بالا نقض می‌شود.
مقاومت‌ها: ۳۸.۳۵ – ۳۹.۶۰حمایت‌ها: ۳۲.۸۳ – ۲۹.۸
لایت کوین/تتر
فروشندگان طی ۳ روز گذشته بازار موفق نشدند که قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه پایین آورده و در آنجا تثبیت کنند. این موضوع ممکن است باعث جلب خریدارانی باشد که به‌دنبال افزایش قیمت لایت کوین تا بالای میانگین متحرک ۲۰ روز هستند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در صورت موفقیت، قیمت لایت کوین می‌تواند تا ۲۸۹ دلار اوج بگیرد. در آن ناحیه احتمال مقاومت فروشندگان وجود دارد. اگر قیمت از این ناحیه مقاومتی پایین بیاید، لایت کوین ممکن است بار دیگر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و پس از آن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند.
شکستن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌تواند باعث فروش از روی اضطراب سرمایه‌گذاران شود و قیمت تا ۱۶۸ دلار پایین بکشد. در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را تا بالای ۲۸۹ دلار برسانند، لایت کوین می‌تواند به اوج ۵۲ هفته گذشته خود و ۳۳۵ دلار برسد.
مقاومت‌ها: ۲۸۹ – ۳۳۵حمایت‌ها: ۱۶۸
بیت کوین کش/تتر
قیمت بیت کوین کش ۲۴ آوریل پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شد، ولی فروشندگان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در محدوده ۶۴۷ دلار پایین بشکند. این مووضع نشان می‌دهد که خریداران در ناحیه ۷۵۰ دلار، اقدام به انباشت بیت کوین کش کردند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
خریداران چندی پیش قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و خط روند نزولی بالا کشیدند. در صورتی که خریداران بتوانند این جهش را تثبیت کنند، قیمت بیت کوین کش ممکن است به‌سمت ۱,۰۰۰ دلار خیز بردارد. در آنجا فروشندگان مقاومت قدرتمندی را شکل داده‌اند.
در طرف دیگر، در صورت شکست خریداران در تثبیت قیمت بالای این محدوده، می‌توان گفت که معامله‌گران در حال بستن موقعیت‌های خود هستند. این موضوع می‌تواند احتمال سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را کم کند.
مقاومت‌ها: ۱,۰۰۰حمایت‌ها: ۷۵۰ – ۶۴۷

دیدگاهتان را بنویسید