تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، دوج کوین و چین لینک را برای امروز (۲۸ بهمن) در ادامه می‌خوانید:
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) حرکتی صعودی تا سطح ۴۹,۶۸۹ دلار و بسیار نزدیک به مقاومت روانی ۵۰,۰۰۰ دلار به ثبت رسانده است. اگرچه خریداران به‌منظور آغاز اصلاح قیمت تلاش کرده‌اند، اما فتیله شمع قیمت در روز گذشته نشان از این دارد که خریداران هنوز قصدی مبنی بر رها کردن ادامه این روند ندارند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اصلاح کم‌عمق قیمت که حتی موفق به دیدن دوباره سطح بریک اوت (شکسته) شده ۴۱,۹۵۹.۶۳ نشده است، نشان از قدرت روند دارد. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید نیز بیان‌گر برتری خریداران در این تقابل است.
اگر خریداران موفق به تثبیت فشار خرید و هدایت قیمت به بالای سطح ۵۰,۰۰۰ دلار شوند، جهشی یکباره ممکن است آن را تا ۶۰,۹۷۴.۴۳ دلار نیز پرتاب کند. در طرف مقابل اگر قیمت از ۵۰,۰۰۰ دلار به سمت پایین پس زده شود، می‌توان گفت که خرس‌های بازار باقدرت در حال دفاع از این مقاومت هستند.
این امر در نهایت به ذخیره سود معاملات به دست معامله‌گران کوتاه‌مدت منتهی خواهد شد و احتمال ریزش تا حمایت ۴۴,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۴۱,۹۷۵ افزایش خواهد یافت. جهش قیمت از این حمایت نیز از دست‌نخورده ماندن احساسات صعودی بازار خبر می‌دهد.
اما اگر قیمت به زیر این میانگین برود، احتمال ریزش آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۶,۵۰۲ دلار وجود خواهد داشت. هرگونه شکست به زیر این سطح نیز نشان از تغییر احتمالی روند قیمت خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۵۰,۰۰۰ – ۶۰,۹۷۴.۴۳حمایت‌ها: ۴۴,۰۰۰ – ۴۱,۹۷۵ – ۳۶,۵۰۲
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم
قیمت اتریوم طی چند روز گذشته در محدوده ۱,۶۸۰.۱۷۳ الی ۱,۸۳۵.۵۵۴ دلار وارد فاز تحکیم شده است. خریداران در سه روز گذشته مرتباً قیمت را به بالای این محدوده برده‌اند، اما موفق به تثبیت آن در بالای آن نبوده‌اند. این امر نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر قیمتی دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در عین حالی که خریداران در بریک اوت قیمت به بالای این محدوده موفق نبوده‌اند، جبهه مقابل یعنی فروشندگان برای آغاز اصلاح قیمت تلاش کرده‌اند. قیمت به زیر ۱,۶۸۰.۱۷۳ دلار حرکت کرده است که موجب ورود هجومی خریداران و جهش سریع قیمت شده است. این امر در فتیله بلند شمع قیمت در روز گذشته نمایان است.
اگر خریداران قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۱,۸۳۵.۵۵۴ الی ۱,۸۶۹.۴۷۳ دلار هل بدهند، احتمال حرکت قیمت تا سقف کانال صعودی در ۲,۰۰۰ دلار وجود خواهد داشت. این سطح مقاومت روانی کلیدی برای قیمت به حساب می‌آید، بنابراین احتمال دفاع قوی خرس‌ها از این سطح وجود خواهد داشت.
شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید از برتری خریداران خبر می‌دهد. این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت از مقاومت بالاسری و ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱,۶۳۱ دلار منتفی خواهد شد.
مقاومت‌: ۱,۸۳۵.۵۵۴ – ۱,۸۶۹.۴۷۳ – ۲,۰۰۰حمایت‌: ۱,۶۸۰.۱۷۳ – ۱,۶۳۱
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو
قیمت کاردانو در روز گذشته تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۶۶ دلار به پایین کشیده شده است، اما خریداران با ریزش قیمت به بازار ورود کرده‌اند. این امر نشان از مثبت ماندن احساسات بازار دارد. در وضعیت فعلی این گروه برای هدایت قیمت به بالای مقاومت ۰.۹۸۱۷۷۱۲ دلار تلاش خواهند کرد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در چنین شرایطی احتمال ادامه روند صعودی با هدف ۱.۲۵ دلار و در بالای آن تا ۱.۵۰ دلار وجود خواهد داشت. در طرف مقابل اگر قیمت از مقاومت بالاسر چرخش کند، قیمت در محدوده بین ۰.۶۸۷ الی ۰.۹۸۱ دلار وارد فاز تحکیم خواهد شد. این دیدگاه صعودی با ریزش و تثبیت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) منتفی خواهد شد. چنین حرکتی از پیشی‌گرفتن عرضه بر تقاضا و احتمال تغییر روند هشدار می‌دهد.
مقاومت‌ها: ۰.۹۸۱۷۷۱۲ – ۱.۲۵ – ۱.۵۰حمایت‌ها: ۰.۶۸۷ – ۰.۶۶
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل
قیمت ریپل در ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) از مقاومت ۰.۶۵ دلاری خود به‌سمت پایین چرخیده و تا سطح شکسته‌شده (بریک اوت) در ۰.۵۰ دلار به پایین حرکت کرده است. این سطح با موفقیت دیده شده و قیمت باقدرت به بالا جهش کرده است. این حرکت در فتیله بلند شمع قیمت در روز گذشته واضح است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای سطح ۰.۶۵ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۰.۷۸۰۶۸ دلار وجود خواهد داشت. به احتمال بالا خرس‌های بازار با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد، اما اگر خریداران غلبه خود را ثابت کنند، احتمال رشد قیمت تا یک دلار هم وجود خواهد داشت.
در طرف مقابل اگر قیمت بار دیگر از ۰.۶۵ دلار به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال ریزش قیمت تا ۰.۵۰ دلار و سپس نوسان قیمت بین این دو حد به‌مدت چند روز دیگر وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۴۷ دلار، اولین نشانه از اصلاح عمیق‌تر قیمت تا ۰.۳۸۵۵ دلار خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۰.۶۵ – ۰.۷۸۰۶۸حمایت‌ها: ۰.۵۰ – ۰.۴۷ – ۰.۳۸۵۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات
قیمت پولکادات پس از برخورد به سقف کانال صعودی در ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) به‌سمت پایین چرخیده است و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۲.۳۷ دلار حرکت کرده است. به‌هرحال جهش پرقدرت قیمت از این میانگین، نشان از جریان سنگین تقاضا در سطوح پایین‌تر دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
قیمت در وضعیت فعلی توانایی حرکت تا مقاومت سقف کانال صعودی را خواهد داشت. با حرکت به بالای کانال، احتمال افزایش مومنتوم (شتاب) قیمت و رشد آن تا ۴۱ دلار وجود خواهد داشت.
به‌هرحال اگر فروشندگان از مقاومت سقف کانال صعودی دفاع کنند، احتمال رشد تدریجی و آهسته قیمت وجود خواهد داشت. روند قیمت با حرکت و تثبیت در زیر کف این کانال به‌نفع فروشندگان خواهد چرخید.
مقاومت‌ها: ۴۱حمایت‌ها: ۲۲.۳۷
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین
قیمت بایننس کوین طی چند روز گذشته بین دو حد ۱۱۷.۷۲۸۹ الی ۱۴۱.۳۲ دلار محصور شده است. ورود قیمت به فاز تحکیم پس از یک روند صعودی پرقدرت نشانه مثبتی خواهد بود، زیرا بیان‌گر این است که معامله‌گران برای بستن موقعیت‌های خود عجله ندارند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۱۴۱.۳۲ الی ۱۴۸.۴۰ دلار شوند، احتمال ادامه روند صعودی تا مقاومت روانی ۲۰۰ دلار وجود خواهد داشت.
در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر حمایت ۱۱۷.۷۲۸۹ دلار هدایت کنند، ادامه ریزش تا سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۱۰۵.۷۸۸۶ دلار ممکن داشت. در صورت نقض این حمایت نیز ممکن است ریزش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۹۲ دلار کشیده شود.
مقاومت‌ها: ۱۴۱.۳۲ – ۱۴۸.۴۰حمایت‌ها: ۱۱۷.۷۲۸۹ – ۱۰۵.۷۸۸۶ – ۹۲
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین
قیمت لایت کوین در ۱۲ فوریه (۲۴ بهمن) به بالای مقاومت ۱۸۵.۵۸۳۱ دلار در قیمت رفته و تثبیت شده است. این امر روند صعودی را ادامه داده است و خریداران در روز معاملاتی بعد به‌راحتی قیمت را به بالای سد روانی ۲۰۰ دلار هل داده‌اند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
قیمت لایت کوین در ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) از مقاومت ۲۳۰.۵۳۰۵ دلار به‌سمت پایین چرخیده و تا سطح شکسته‌شده (بریک اوت) ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار به‌سمت پایین حرکت کرده است. فتیله بلند شمع قیمت نشان از این دارد که سطح بریک اوت شده با موفقیت بار دیگر دیده شده است.
اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۲۳۰.۵۳۰۵ دلار شوند، احتمال ادامه روند صعودی با هدف ۲۵۶ دلار و در بالای آن تا ۲۷۲ دلار ممکن خواهد بود.
در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت بالاسر به سمت پایین چرخش کند، احتمال ریزش آن تا ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار و ورود قیمت به فاز تحکیم به‌مدت چند روز ممکن خواهد بو. اولین نشانه تضعیف قیمت شکست آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۷۴ دلار خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۲۳۰.۵۳۰۵ – ۲۵۶ – ۲۷۲حمایت‌ها: ۱۸۵.۵۸۲۱ – ۱۷۴
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش
قیمت بیت کوین کش در ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) مقاومت ۶۳۱.۷۱ دلاری خود را شکسته و در روز معاملاتی بعد تا سطح ۷۵۰ دلار نیز به‌سمت بالا حرکت کرده است. خرس‌های بازار قیمت در را در روز گذشته به زیر سطح ۶۳۱.۷۱ دلار بردند اما خریداران با ریزش قیمت به بازار هجوم آوردند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
خریداران شتاب صعودی قیمت را حفظ کرده‌اند و آن را به سمت سقفی جدید طی ۵۲ هفته اخیر در ۷۷۳.۳۲ دلار هدایت کرده‌اند. هدف بعدی قیمت نیز در مسیر صعود ۹۰۰ دلار خواهد بود.
به‌هرحال اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای ۷۵۰ دلار نشوند، احتمال ریزش تا ۶۳۱.۷۱ دلار و نوسانات محدود آن به‌مدت چند روز ممکن خواهد بود. شکست قیمت به زیر ۶۳۱.۷۱ دلار اولین نشانه از تضعیف آن خواهد بود و احتمال ریزش تا ۵۳۹ دلار وجود خواهد داشت. چنین حرکتی ممکن است آغاز روند صعودی قیمت را به تأخیر بیندازد.
مقاومت‌ها: ۹۰۰حمایت‌ها: ۷۵۰ – ۶۳۱.۷۱ – ۵۳۹
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک
قیمت چین لینک در ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) مقاومت ضلع بالای الگوی کنج صعودی را شکسته است. این امر نشانه مثبتی برای قیمت تلقی می‌شود. خرس‌های بازار قیمت را در روز گذشته بار دیگر به داخل الگو هدایت کرده‌اند اما فتیله بلند شمع قیمت در تایم فریم روزانه نشان از ورود تهاجمی خریداران به بازار با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۷ دلار است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنیدبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
تثبیت قیمت در بالای الگو نشانه قدرت آن خواهد بود و شکست به بالای ۳۵.۶۹۴۵ دلار، احتمال ادامه روند صعودی با هدف ۴۱ دلار را قوی‌تر خواهد کرد.
در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را بار دیگر به داخل الگو هدایت کنند، گروهی از خریداران تهاجمی غافل‌گیر خواهند شد. این امر ممکن است قیمت را ضلع پایین الگو به زیر بکشد. حرکت قیمت به زیر این سطح نیز ممکن است به‌معنی تغییر روند قیمت باشد.
مقاومت‌ها: ۳۵.۶۹۴۵ – ۴۱ حمایت‌ها: ۲۷
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار
قیمت استلار در روز گذشته اصلاح عمیقی را تجربه کرده است، اما فتیله بلند شمع قیمت در روز گذشته نشان‌دهنده ورود تهاجمی خریداران با این ریزش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۴۰۹ دلار است. در یک روند صعودی جهش قیمت از این میانگین نشان‌دهنده جریان انباشت به دست خریداران است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۰.۶۰۰۶۸۱ دلار هدایت کنند، احتمال ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت. اولین هدف قیمت در مسیر صعود ۰.۷۹ دلار خواهد بود. در طرف مقابل اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای سطح ۰.۵۰ دلار نشوند، احتمال ریزش دوباره قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۴۰ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر این سطح، احتمال ادامه ریزش تا ۰.۳۵ دلار را افزایش خواهد داد.
اصلاح عمیق قیمت در یک روند صعودی غالباً نشانه از دست رفتن مومنتوم (شتاب) آن خواهد بود. در چنین شرایطی احتمال نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز قبل از شروع حرکت بعدی قیمت وجود خواهد دارد.
مقاومت‌ها: ۰.۶۰۰۶۸۱ – ۰.۷۹ حمایت‌ها: ۰.۵۰ – ۰.۴۰ – ۰.۳۵

دیدگاهتان را بنویسید