برنا – تغییر مدیرعامل شرکت دخانیات/شیخان در ۴۱۳ روز فعالیت چه کرد؟


ریحان نیوز – به گزارش خبرگزاری برنا، محمد شیخان که در دخانیات روحیه مبارزه با فساد و مافیا را سرلوحه کار خود قرار داده بود و این شرکت را از زیان دهی به سود دهی رساند، بعد از 413 روز کار تلاش در حالی این شرکت را ترک می کند.
شیخان در مراسم معارفه خود در 20 آذر سال گذشته از مبارزه با فساد و مافیا سخن گفت و تاکید کرد که قراردادهای دخانیات زمان اصلاحات، ننگین‌تر از قرارداد ترکمن چای بود.
وی همچنین در اولین سفر رسمی خود در گیلان در 26 دی ماه از ردپای چهار عضو دولت روحانی در رانت و فساد شرکت دخانیات پرده بر داشت و و در افشاگری فساد در این شرکت تاکید داشت که «حجم فساد آنقدر زیاد است که با آب دریای کاسپین هم پاک نمی شود».
اما در این میان مافیا و باند در هم تنیده زر و زور و تزویر از همان روز اول دست بکار شدند بطوری که پوست موز مافیا زیر پای شرکت دخانیات ایران از همان روز معارفه شیخان نمایان شد و سعی کردند تا با استفاده از عوامل رسانه‌ای خود در انتشار یک خبر حاشیه ای مبنی بر اینکه محمد شیخان؛ مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران به خبرنگاران حاضر در این مراسم یک باکس سیگار بهمن هدیه داده است»، جلوی این روند افشا گری را بگیرند.
شیخان برای ادامه کار خود از چپاول منافع ملی توسط 2 شرکت خارجی چند ملیتی JTI وBAT با ماهیت انگلیسی- آمریکایی و ژاپنی پرده برداشت و با حضور در جمع نمایندگان مجلس و کمیسیونهای تخصصی بخصوص کمیسیون کشاورزی، صنایع و معادن، اجتماعی، اصل 90 و بهداشت و درمان خواستار اخذ مالیات قانونی از عایدات این شرکت ها شد.
در هر حال حضور شیخان در شرکت دخانیات 413 روز بطول انجامید و این تغییر در حال حاضر تنها خوشحالی مافیای سیگار را به همراه دارد، اکنون باید دید مدیرعامل شرکت دخانیات ایران که حفظ منافع ملی و اقتصاد کشور برایش از همه چیز مهمتر بود، در آینده در چه سنگری خدمت خواهد کرد.
انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

∎​

دیدگاهتان را بنویسید