باشگاه خبرنگاران جوان – تشدید نظارت بر واحدهای صنفی استان یزد


ریحان نیوز –
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، گفت: انجام گشت‌های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است. 
او هدف از برگزاری این گشت‌ها را برخورد با تخلفات احتمالی واحد‌های صنفی عنوان کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در تعامل با سایر دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به صورت هفتگی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در سطح استان می‌کند.
علمدار یزدی افزود: طی دو هفته گذشته در برگزاری ۷۵ مورد گشت مشترک با نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، بهداشت، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اصناف، صدا و سیما، استاندارد و اتحادیه نانوایان استان یزد تعداد ۴۶ مورد پرونده تخلف به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۳۳۶ هزار ریال تشکیل شده است.
او ادامه داد: در گشت‌های مشترک بازرسی کالا‌های اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان، مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات پزشکی و دارو، ماسک و محلول ضدعفونی، لاستیک، روغن، لوازم یدکی خودرو، میوه و تره‌بار، نهاده‌های دامی، سموم و کود کشاورزی، گوشت و فرآورده‌های لبنی، مرغ، دخانیات، گاز مایع مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: به منظور اثربخشی بیشتر، اقدامات نظارتی در راستای رسیدن به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و … در دستورالعمل‌های بازرسی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.
انتهای پیام/ع
∎​

دیدگاهتان را بنویسید