باشگاه خبرنگاران جوان – تخصیص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه روستا‌های لرستان


ریحان نیوز –
 سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان  روز جمعه در آیین روز روستا و عشایر در روستای تقی آباد بخش زاغه خرم‌آباد اظهار کرد: ۳۵ درصد مردم لرستان در روستا‌ها زندگی می‌کنند که در گذشته این رقم بیشتر بود بنابراین باوجود ارائه خدمات در روستاها، انحراف توسعه صورت گرفته است.
ابراهیمی گفت: اگر بخشی از اعتبارات به سمت اشتغال پایدار سوق داده می‌شد این اتفاق صورت نمی‌گرفت چراکه روستا‌های لرستان بسیار مستعد و با ظرفیت هستند.
او افزود: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستایی لرستان سرمایه گذاری شده و در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم در این استان اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اختصاص پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره‌ای به لرستان در سال‌جاری اظهار کرد: بسیاری از این تسهیلات در روستا‌ها صرف می‌شود و موجب اشتغال خواهد شد که طرح‌های محرومیت زدایی، توسعه باغات در اراضی شیبدار، تهیه و تدوین سند توسعه روستایی از مهمترین اقدامات خواهد بود.
ابراهیمی بیان کرد: بسیاری از تولیدات ناخالص ملی و کشاورزی مربوط به روستا است بنابراین باید مهاجرت معکوس در لرستان رخ دهد و مانع مهاجرت روستاییان به شهر‌ها شویم.
 

∎​

دیدگاهتان را بنویسید