باشگاه خبرنگاران جوان – افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی


ریحان نیوز –

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز در معاملات بازار‌های جهانی قیمت نفت روندی صعودی داشت و توانست بخشی از کاهش بها در روز‌های گذشته را جبران کند.
بر این اساس، نفت خام برنت دریای شمال پس از افت ۱.۵ درصدی خود در روز گذشته امروز با اندکی افزایش به قیمت ۶۹ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش، ۶۷ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.
این افزایش قیمت پس از آن صورت گرفت که به گفته منابع خبری، روسیه تصمیم گرفت با وجود فشار‌های آمریکا فعلاً عرضه نفت در بازار‌های جهانی را افزایش ندهد.
سرمایه گذاران بازار نفت انتظار دارند تولیدکنندگان نفت از جمله اعضای سازمان اوپک پلاس عرضه خود را در آینده‌ای نزدیک افزایش ندهند. این تحولات در حالی اتفاق افتاد که کشور‌های جهان به دنبال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در پی افزایش موارد ابتلا به نوع جهش یافته دلتا هستند؛ اتفاقی که کاهش تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی را در جهان به دنبال دارد.
در روز‌های اخیر، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از تولیدکنندگان عمده نفت در جهان خواست برای مقابله با افزایش قیمت بنزین و فرآورده‌های نفتی به عنوان تهدیدی برای اقتصاد جهانی، تولید نفت خود را افزایش دهند.
تحلیلگران بازار نفت معتقدند تحولات معاملات جهانی از افزایش تولید نفت شیل در آمریکا جلوگیری کرده است. براساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه سپتامبر به ۸.۱ میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین میزان از ماه مه ۲۰۲۰ خواهد بود.
تحلیلگران حوزه نفت معتقدند افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی کوتاه مدت خواهد بود چرا که نگرانی‌ها از گسترش موارد ابتلا به کرونای دلتا در جهان در حال افزایش است و برخی کشور‌های بزرگ مصرف کننده نفت به دلیل اجرای دوباره محدودیت‌های کرونایی با کاهش تقاضای نفت و فرآورده‌های نفتی مواجه شده اند.
صندوق‌های سرمایه گذاری در جهان هفته گذشته برای چندین بار پیاپی در هشت هفته گذشته اقدام به فروش سهام نفت خود در بازار‌های جهانی کردند چرا که شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور‌های چین، اروپا و آمریکا امید‌ها برای از سرگیری سریع حمل و نقل‌های عمومی از جمله پرواز هواپیما‌ها را در کوتاه مدت کاهش داده است.
انتهای پیام/
∎​

دیدگاهتان را بنویسید