ایرنا – تداوم‌بارش برف و باران در نیمه شرقی کشور


ریحان نیوز –
«فریبا گودرزی» روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، سمنان، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان بارش باران و در ارتفاعات برف خواهیم داشت.
وی گفت: بارش‌ها به صورت پراکنده در استان‌های مازندران و گلستان هم پیش بینی می‌شود و در بخش‌هایی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی توضیح داد: در نیمه شرقی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما رخ خواهد داد و از روز (سه‌شنبه) تا آخر هفته در غالب نقاط کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی برای نیمه شرقی کشور لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، احتمال سقوط سنگ، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، تاخیر و احتمال لغو پروازها را پیش بینی کرد.
هم چنین بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی سامانه تغییر نوع توده هوا به همراه افزایش گرادیان فشاری از امروز بخش‌هایی از کشور را فرا می‌گیرد. نوع مخاطره وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا اعلام شده است.
گودرزی گفت: منطقه اثر این سامانه تهران، قم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد و سمنان خواهد بود.
وی اضافه کرد: اثر مخاطره در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اعلام شده است.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید