آموزش کامل بازی آپلند (Upland) و نحوه کسب درآمد از آن

خرید ملک از هر نوعی که باشد، یکی از روش‌های سرمایه‌ گذاری به حساب می‌آید. حالا با پیدایش متاورس‌ها این کار به دنیای دیجیتال هم راه یافته و اتفاقاً طرفداران زیادی پیدا کرده است، حتی گاهی دیده می‌شود که ارزش زمین‌ها در متاورس از زمین‌های موجود در جهان واقعی بالاتر است و همین موضوع سبب شده است که توجه به این بخش زیاد شود. پروژه بازی آپلند (UPLAND) که در این مقاله به‌طور کامل بررسی خواهد شد بستری را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند بدون پرداخت هزینه یا با پرداخت هزینه کم، صاحب یک زمین در متاورس UPLAND شوند.
همان‌طور که می‌بینید روزبه‌روز بر تعداد روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و به‌طورکلی بلاک چین افزوده می‌شود. آشنایی با انواع روش‌های کسب سود در این بازار به شما کمک می‌کند که با توجه به شرایط بازار و روحیات خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند چراغ راه شما در مسیر کسب سود و یافتن فرصت‌های مناسب برای کسب درآمد از این دنیای جذاب باشد.
پروژه‌ای که امروز قرار است بررسی کنیم با عناوین مختلفی از جمله زمین‌های ۱۰ دلاری شناخته می‌شود؛ درنتیجه شما برای خرید این زمین‌ها لازم نیست هزینه‌های بالایی را بپردازید. در ادامه بازی آپلند را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم تا درصورت تمایل شما هم اقدام به خرید زمین در این دنیای مجازی کنید.
فهرست این مقاله
نحوه ثبت‌نام در بازی آپلند
برای خرید زمین در بازی آپلند باید پیش از هرچیز اقدام به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری کنید. این کار بسیار ساده است، در ابتدا باید وارد وب سایت بازی آپلند به آدرس www.upland.me شوید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این وب سایت حتماً فیلترشکن خود را روشن کنید؛ چراکه کشورهای تحت تحریم آمریکا مثل ایران، سوریه، کوبا و… نمی‌توانند از این بازی استفاده کنند.
همان‌طور که در تصویر زیر نیز می‌بینید، شما می‌توانید این بازی را روی گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون نیز انجام داده و لذت ببرید؛ در غیر این صورت می‌توانید تنها با مراجعه به وب سایت و ایجاد یک حساب کاربری از اجرای این بازی در فضای تحت وب لذت برده و زمین موردنظر خود را خریداری کنید.
در اولین قدم برای ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در وب سایت آپلند کافی است روی گزینه سبزرنگ ENTER UPLAND در بالا و سمت راست تصویر کلیک کنید. با این کار به اولین مرحله ثبت‌نام منتقل خواهید شد.

در این مرحله باید یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده و در کادر اول وارد کنید. در کادر دوم آدرس ایمیل و در کادر سوم باید یک رمز عبور با امنیت بالا را وارد کرده و درنهایت روی گزینه SIGN UP کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر شما پیش از این در سایت ثبت‌نام کرده باشید، کافی است روی لینک ALREADY HAVE ACCOUNT? LOGIN کلیک کنید تا بتوانید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد محیط بازی یا به عبارت دقیق‌تر نقشه شوید.

در اینجا بازی به شما پیغام می‌دهد که ایمیلی حاوی لینک فعال‌سازی را برای شما ارسال کرده است. در صورتی که ایمیل را دریافت نکرده باشید، می‌توانید روی لینک RESEND VERIFICATION EMAIL کلیک کنید تا ایمیل دیگری برای شما ارسال شود. همچنین اگر بخواهید وارد حساب کاربری خودتان شوید نیز می‌توانید روی گزینه LOGIN کلیک کنید.

وارد ایمیل خود شده و ایمیل مربوط به بازی آپلند را پیدا کرده و آن را باز کنید. در ایمیل ارسال‌شده باید روی گزینه VERIFY ACCOUNT کلیک کنید. با این کار حساب کاربری شما تأیید شده و حالا شما می‌توانید در وب سایت بازی آپلند فعالیت کنید.

در این مرحله با تأیید اینکه ربات نیستید و سپس کلیک روی علامت تأیید، تقریباً کار ایجاد حساب کاربری به اتمام می‌رسد. این بازی ساخت کشور آمریکاست و به همین دلیل روی اعمال محدودیت برای کشورهای تحت تحریم آمریکا حساس است؛ درنتیجه باز هم یادآوری می‌کنیم که هنگام استفاده از این وب سایت یا بازی حتماً از یک فیلترشکن قوی استفاده کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری حالا شما باید یکی از تصاویر موجود را به‌عنوان آواتار برای خود انتخاب کنید. پس از انتخاب تصویر موردنظر کافی است روی گزینه SAVE کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

توکن‌های بازی آپلند
بازی متاورسی آپلند دارای دو توکن به نام‌های UPX و SPARK است که هرکدام کاربرد خود را دارند.

UPX ارز اصلی بازی است که هر ۱۰۰۰ عدد آن معادل یک دلار است. تا به حال این توکن در هیچ صرافی لیست نشده است و تنها در محیط بازی ارزش دارد.

توکن اسپارک نماینده حضور کارگران برای ساخت‌وساز ساختمان‌ها در قطعه زمین‌های موجود در بازی آپلند است. شما در برخی از مواقع و نه همیشه می‌توانید توکن SPARK را در بخش SHOP بازی پیدا و خریداری کنید. در صورتی که نتوانستید توکن SPARK را در بخش SHOP پیدا کنید باید منتظر باشید تا در دوره‌های آینده و با عرضه دوباره این توکن بتوانید آن را خریداری کنید.
با توجه به ساختمانی که قصد ساختن آن را دارید، باید مقداری توکن SPARK را استیک کنید؛ مثلاً برای ساختن یک ساختمان کوچک شما حداقل به ۱/۰ و حداکثر به ۱۰ عدد توکن اسپارک برای استیک‌کردن نیاز دارید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که شما با ساخت‌وساز در زمین خود سبب می‌شوید ارزش زمین‌های اطراف نیز بالاتر رود، کاملاً مثل یک دنیای واقعی.
زمین‌های مختلف در بازی آپلند
دقیقاً مثل دنیای واقعی، زمین‌های موجود در بازی آپلند در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. زمینی که قابل خریداری است، زمینی که صاحب آن قصد فروش آن را ندارد و… که در ادامه انواع زمین‌ها در بازی آپلند را به شما معرفی خواهیم کرد.

قطعاتی که با رنگ سبز روشن مشخص شده‌اند، معرف زمین‌هایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید و به‌عنوان اولین خریدار آن زمین باشید.

زمین‌هایی هستند که قابلیت خرید آن‌ها فعال شده است و شما می‌توانید با کلیک روی آن‌ها و مشاهده قیمت و دیگر ویژگی‌ها درصورت تمایل اقدام به خرید آن‌ها کنید. این زمین‌ها برخلاف زمین‌هایی که به رنگ سبز روشن هستند، مالکانی دارند که آن‌ها را برای فروش گذاشته‌اند، اما زمین‌هایی با رنگ سبز ملایم آن‌هایی هستند که تا به حال هیچ مالکی نداشتند و شما می‌توانید اولین خریدار این زمین‌ها باشید.

قطعه زمین‌هایی که در نقشه به رنگ آبی تیره هستند، املاک شما را نشان می‌دهند.

قطعات به رنگ آبی روش در بازی آپلند نشان‌دهنده زمین‌های فروخته‌شده هستند. درواقع زمین‌های با رنگ آبی ملایم دارایی دیگر کاربران و زمین‌های با رنگ آبی تیره دارایی شما را نشان می‌دهد.

قطعات با رنگ خاکستری نشان‌دهنده زمین‌هایی هستند که مالکان آن‌ها قصد فروش زمین‌های خود را ندارند.

قطعه ‌زمین‌هایی هستند که با قیمت منصفانه برای افرادی که به‌تازگی وارد بازی شده‌اند، مناسب هستند. بعد از ورود شما به بازی و البته انتخاب منطقه، زمینی از نوع FSA به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید با کلیک روی آن، قیمت، متراژ و دیگر ویژگی‌های آن زمین را مشاهده کنید. این زمین‌ها برای کاربران سطح VISITOR و UPLANDER وجود دارند و درصورت ارتقای بیشتر قادر به خرید این زمین‌ها که قیمت مناسب‌تری هم دارند نخواهید بود.

انتخاب شهر در بازی آپلند
شهرهای موجود در این جهان مجازی دائماً در حال افزایش هستند و در حال حاضر تنها برخی شهرها و ایالات در آمریکا (ایالات‌متحده آمریکا) در این جهان مجازی وجود دارند که همان‌طور که وعده داده شده است این تعداد فراتر خواهد رفت.
بهتر است در ابتدا یک شهر با املاکی که قیمت متعادل دارند را انتخاب کنید که ابتدا تجربه خرید در این متاورس را کسب کرده باشید و سپس با رفتن به دیگر مناطق و جست‌وجو برای یافتن یک ملک خوب شانس خود را در افزایش ارزش املاک خود در آینده افزایش دهید.
نکته‌ای که در این بازی وجود دارد، این است که در انتخاب زمین باید به مکان آن توجه کنید، همه‌چیز مثل دنیای واقعی است. اگر شما در محلی که پتانسیل رشد ندارد، زمین بخرید نباید انتظار افزایش قیمت آن را داشته باشید، اما اگر بتوانید زمینی را پیدا کنید که در حال حاضر قیمت زیادی ندارد، اما می‌دانید که این منطقه و شهر قرار است در آینده رشد کند، قطعاً به سود خواهید رسید و به ارزش سرمایه شما افزوده خواهد شد.
شارژ حساب کاربری در بازی آپلند
برای شارژ حساب کاربری‌تان پس از ورود به حساب کاربری، در قدم اول روی گزینه GET UPX در بالا و سمت راست تصویر کلیک کنید. با این کار پنجره جدیدی باز می‌شود که امکان پرداخت و خرید ارز UPX را برای شما فراهم می‌کند.

در پنجره جدید پیشنهادهای مختلف برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که تعداد و قیمت‌های مختلفی دارند. شما باید یکی از این موارد را انتخاب کنید و روی گزینه سبزرنگ که قیمت بسته را در خود جای داده است، کلیک کنید تا بتوانید پرداخت را انجام دهید؛ برای مثال همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، ۵۰۰۰ توکن UPX به قیمت ۹۹/۴ دلار و ۱۰ هزار توکن UPX به قیمت ۹۹/۹ دلار فروخته می‌شوند که شما با اسکرول‌کردن می‌توانید موارد بیشتر را نیز مشاهده کرده و روی قیمت آن کلیک کنید.

پس از کلیک روی مبلغ موردنظر پنجره جدیدی پیش روی شما قرار می‌گیرد که در بالای آن از شما خواسته شده است قوانین و سیاست‌های سایت را بپذیرید و بعد از فعال‌کردن و زدن تیک تأیید روی گزینه Accept کلیک کنید. بعد از این کار باید یکی از روش‌های پرداخت موجود یعنی پی‌پل (PayPal) یا رمز ارز (Crypto) را انتخاب کنید. اگر ساکن ایران باشید، باید حتماً روش پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید.

پس از کلیک روی گزینه Pay with Crypto در مرحله پیش با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد که باید در آن رمز ارز موردنظر برای پرداخت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شبکه انتقال برای ارزهای اتریوم، تتر و Utrust که توکن همین پلتفرم پرداخت است، ERC-20 است و کارمزد نسبتاً بالایی دارد.

به‌دلیل کارمزد بالای شبکه انتقال ERC-20 بهتر است بیت کوین را در مرحله پیش انتخاب کنید. با انتخاب رمز ارز موردنظر با صفحه‌ای مانند آنچه در تصویر می‌بینید، روبه‌رو خواهید شد. عدد ۱۴ و نوار پیمایش آبی‌رنگ به دور آن که در حال کم‌شدن است، مدت‌زمان باقی‌مانده برای انجام معامله با قیمت‌های موجود در صفحه را نشان می‌دهد.
به این ترتیب شما درحالی‌که تراکنش را در ۱۴ دقیقه باقی‌مانده (هر زمان که روش پرداخت با رمز ارز را انتخاب کنید، قیمت‌ها به مدت ۱۵ دقیقه فریز می‌شود و شما می‌توانید بدون نگرانی از نوسانات، تراکنش خود را انجام دهید) انجام دهید، تراکنش با قیمت ثبت‌شده انجام خواهد شد و در غیر این صورت به‌روزرسانی می‌شود.
بخش بعدی دارای دو تب SCAN و MANUAL است. در صورتی که بخواهید بارکد را اسکن کنید، باید روی تب SCAN کلیک کنید، اما اگر بخواهید از آدرسی که قابل کپی‌شدن است استفاده کنید، باید روی تب MANUAL کلیک کرده و سپس آدرس موجود را کپی کنید.
کاری که باید در اینجا انجام دهید، این است که آدرس موجود را کپی کرده و پلتفرم کیف پول یا احیاناً صرافی خود را باز کرده و رمز ارزی را که انتخاب کردید (بیت کوین) در آنجا پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با رفتن به صفحه رمز ارز مربوط، روی گزینه Send کلیک کنید؛ چراکه قرار است بیت کوین را از کیف پول یا صرافی برای خرید UPX به پلتفرم Utrust بفرستید. با واردکردن آدرس و مقدار موردنظر، دارایی‌ای که تعیین کرده بودید، در پلتفرم Utrust واریز شده و حالا شما با سرمایه‌ای که دارید، می‌توانید بسته‌های مختلف UPX را خریداری کنید.

خرید زمین در بازی آپلند
در اولین مرحله بعد از ایجاد حساب کاربری، شما ۴۵۰۰ عدد توکن اصلی بازی به نام UPX را دریافت خواهید کرد تا بتوانید با آن فعالیت خود را در محیط بازی آپلند شروع کنید. البته گاهی دیده شده است که برخی افراد تعداد کمتری توکن را به عنوان بونس (BONUS) دریافت کرده‌اند. به هر حال شما بعد از ثبت‌نام در بازی تعدادی توکن را به‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد که حتی می‌توانید با آن‌ها اقدام به خرید زمین کنید.
توجه داشته باشید که بازی Upland به این صورت طراحی نشده است که لازم باشد شما روزانه به آن مراجعه کرده و بازی را انجام دهید. این بازی شبیه‌سازی از دنیای واقعی است، زمانی که شما ملکی را با هدف سرمایه‌گذاری خریداری کنید به‌صورت روزانه اقدام به خرید و فروش نمی‌کنید و درواقع منتظر می‌مانید با گذر زمان، شرایط برای زمین خریداری شده ایده‌آل شود، ارزش زمین شما بالا برود و به این ترتیب سود کنید. البته امکان انجام ساخت‌وساز نیز در زمین‌های خریداری‌شده وجود دارد که توضیح داده خواهد شد.

در این مرحله سعی می‌شود محیط بازی به‌طورکلی معرفی شود تا گیمر بتواند درک کلی از روش بازی در این پلتفرم را داشته باشد. با کلیک روی گزینه DONE به مراحل بعدی هدایت خواهید شد که طی آن شما می‌توانید با توجه به بودجه خود زمینی برای خرید انتخاب کنید.

در این مرحله لیستی از مناطق موجود برای خرید زمین به شما پیشنهاد شده و کمترین قیمت موجود در آن ناحیه نیز به شما اعلام می‌شود.
البته در برخی مناطق، زمینی برای فروش باقی نمانده است و به عبارتی زمین‌ها در آن مناطق SOLD OUT شده‌اند. شما می‌توانید با توجه به دارایی خود از توکن UPX، اقدام به انتخاب و سپس خرید زمین کنید. (خرید زمین در بازی آپلند با استفاده از توکن UPX انجام می‌شود).

پس از انتخاب ایالت موردنظر که قصد خرید زمین در آن را دارید، حالا بازی یک معرفی اجمالی از آن ناحیه و شرایط موجود را برای شما شرح خواهد داد که با کلیک روی گزینه NEXT شما به مرحله بعد در بازی آپلند می‌رسید و یک قدم به صاحب زمین ‌شدن نزدیک‌تر خواهید شد.

در این مرحله به شما وعده داده شده است که با خرید اولین زمین در بازی آپلند، ۱۰۰ توکن UPX دیگر نیز به شما اهدا خواهد شد. همان‌طور که در بالای صفحه می‌بینید، تعداد دارایی‌های ما پس از ثبت‌نام و پیش از خرید زمین، ۴۵۰۰ عدد است.

حالا قطعه زمینی از سمت بازی آپلند به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید با توجه دارایی خود و البته توجه به ابعاد و دیگر آن را انتخاب کرده، روی آن کلیک کنید و از زیرمنویی که باز می‌شود، روی گزینه BUY کلیک کنید.

در این مرحله نیز باید به بازی آپلند ثابت کنید شما یک انسان هستید و ربات نیستید. برای این کار گزینه I’m not a robot را فعال کرده و سپس روی گزینه تأیید کلیک کنید.

زمین برای شما خریداری شد و حالا بازی آپلند در پیامی به شما اطلاع می‌دهد که شما با نام کاربری مربوط به خودتان، زمینی در آدرس موردنظر خودتان خریداری کرده‌اید که می‌توانید با کلیک روی علامت ضربدر موجود در پایین پنجره، آن را ببندید.

همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، زمین شما پس از خریداری توسط شما به رنگ آبی پررنگ درآمده است که این رنگ زمین‌هایی را که شما مالک آن‌ها هستید، نشان می‌دهد.

بازی آپلند پس از انجام خرید تعداد ۱۰۰ توکن UPX را به‌عنوان جایزه به شما می‌دهد که این مقدار به دارایی شما اضافه خواهد شد و از بخش مربوط در بخش بالای صفحه قابل بررسی است.

خرید و فروش زمین در بازی آپلند
پیش از این خرید زمین با استفاده از توکن‌های UPX را که در ابتدای ورود، بازی در اختیار شما می‌گذارد توضیح دادیم، اما در ادامه قصد داریم نحوه خرید و فروش هر زمین دیگر را شرح دهیم.

برای خرید باید به‌دنبال زمین‌هایی به رنگ خاکستری یا سبز باشید. زمین‌های سبز را می‌توانید به‌راحتی بخرید، اما اگر بخواهید یک زمین به رنگ خاکستری را بخرید، باید کاوشگر خود را به آن بخش فراخوانی کنید تا آن زمین برای انجام معامله شما فعال شود. برای فراخوانی کاوشگرتان به آن منطقه کافی است روی زمین‌های اطراف کلیک کرده و قیمت فراخوانی کاوشگر به زمین‌های مختلف را بررسی کنید.
روی یکی از زمین‌های اطراف زمینی که قصد خریداری آن را دارید، کلیک کنید و در پنجره بازشده به قیمت که در بالا و سمت چپ پنجره آمده است، توجه کنید؛ برای مثال در این مورد ما باید ۲۵ توکن UPX پرداخت کنیم تا کاوشگر ما به این بخش برسد. اگر با قیمت موافق هستید، روی گزینه‌ای که شبیه مهره سرباز در بازی شطرنج است کلیک کنید تا به این ترتیب کاوشگر شما به این بخش از نقشه بیاید.

با این کار پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که برای انجام عملیات گفته‌شده باید روی گزینه CONFIRM کلیک کنیم. توجه داشته باشید اگر کد دومرحله‌ای را نیز فعال کرده باشید در این بخش از شما خواسته می‌شود که کد مربوط را از برنامه گوگل اتنتیکیتور (Google Authenticator) در کادر مربوطه وارد کنید تا کاوشگر شما از هر بخش در نقشه به زمینی که در اطراف زمین موردنظر برای خرید بود برسد.
با این کار کاوشگر به زمین موردنظر شما برای خرید رسیده و با این کار رنگ آن زمین از خاکستری به سبز تغییر خواهد کرد و حالا شما می‌توانید به‌راحتی زمین را خریداری کنید.

همان‌طور که می‌بینید، زمین به رنگ سبز درآمده است. در این مرحله کافی است روی زمین کلیک کنید و از زیرمنویی که برای شما به نمایش درمی‌آید، گزینه Buy را انتخاب کنید. پس از اثبات این موضوع که شما انسان هستید و نه یک ربات زمین برای شما خریداری خواهد شد.

به همین راحتی شما می‌توانید هر زمینی را که در محیط بازی آپلند برای فروش گذاشته شده است، خریداری کنید. با این کار رنگ قطعه زمین به آبی تیره تغییر خواهد کرد.

فروش زمین در بازی

نکته‌ای که برای فروش زمین باید به آن توجه کنید، این است که تا وقتی شما یک کاربر سطح Visitor هستید، امکان فروش زمین برای شما وجود نخواهد داشت؛ درنتیجه دو راه برای شما باقی می‌ماند، یا اینکه با پرداخت مبلغی تعداد توکن‌های UPX خود را به حداقل ۱۰ هزار واحد برسانید یا اینکه با فعالیت روزانه در محیط بازی و کسب امتیاز و پاداش تعداد توکن‌های خود را به‌تدریج افزایش دهید تا به ۱۰ هزار واحد برسد.
فرض ما بر این است که شما حداقل یک کاربر سطح Uplander هستید. در این صورت برای فروش زمین خود ابتدا روی سه ‌نقطه موجود در پایین صفحه کلیک کنید تا منو برای شما باز شود و از منوی ظاهرشده بخش Assets را انتخاب کنید.

با انجام آنچه پیش از این گفته شد، لیست زمین‌های خود را خواهید دید که در این میان باید روی زمینی که قصد فروش آن را دارید کلیک کنید. شما می‌توانید هنگام بررسی زمین‌های خود به قیمت و آدرس آن نیز توجه کنید و بهترین تصمیم را برای فروش بگیرید.

زمین موردنظر را انتخاب کرده و روی آن کلیک می‌کنیم. با این کار منو باز شده که باید از میان گزینه‌ها SELL به معنای فروش را انتخاب کنیم.

در این مرحله به شما گفته شده است قادر به فروش زمین خود برحسب دلار و توکن UPX هستید که باید با توجه به عدم امکان استفاده از روش دلار در ایران، در صورتی که ساکن ایران هستید، باید UPX را انتخاب کنید.

حال کافی است قیمت موردنظر برای فروش زمین را در کادر مشخص‌شده وارد کرده و سپس روی گزینه OFFER FOR SALE کلیک کنید. با این کار زمین شما برای فروش آماده می‌شود و اگر خریداری این زمین را بخواهد می‌تواند با پرداخت UPX به میزانی که شما مشخص کرده بودید، صاحب زمین شود.

درنهایت پس از خرید زمین پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن عملیات قرارگرفتن زمین جزء زمین‌های قابل فروش به شما نمایش داده می‌شود و به این ترتیب کار فروش به اتمام می‌رسد و شما باید در انتظار یک خریدار باشید.

اما اگر از خرید منصرف شدید تا پیش از آنکه زمین به فروش برود، می‌توانید روی زمین کلیک کرده و سپس گزینه UN SALE را انتخاب کنید. در این حالت از شما پرسیده می‌شود آیا واقعاً درخواست‌کننده غیرفعال‌کردن پیشنهاد فروش هستید که شما با تأیید آن می‌توانید از فروش زمین انصراف دهید.

معرفی محیط بازی آپلند
بازی آپلند که از نوع Play To Earn است، این امکان را برای گیمرها فراهم می‌کند که در عین لذت‌بردن از بازی درآمدی نیز کسب کنند. بازی آپلند یک متاورس شهرسازی و تجارت املاک است که کاربران در آن املاک را خریداری کرده و با سایر صاحبان املاک (Uplander) ملاقات خواهند کرد.
شما می‌توانید با گشتن در شهرها NFTهای موجود در سطح شهر را ضرب (MINT) کرده و از آن‌ها در خرید ملک یا جمع‌کردن مجموعه‌ها استفاده کنید. تیم پروژه وعده داده است که بازی Upland یک متاورس کاملاً شبیه به دنیای واقعی باشد که در آینده بازارها، پاساژها، صرافی‌ها و دیگر مشاغل را در خود جای خواهد داد.
خرید NFTها در بازار آزاد به‌وسیله دلار انجام خواهد شد؛ درحالی‌که UPX که ارز بومی بازی است تنها قابل استفاده در همین محیط است و در خارج از آن ارزشی ندارد. این پروژه با شرکت‌های Tilia و KYC’d همکاری دارد که به‌موجب این همکاری افرادی که صاحب زمین و دارایی باشند می‌توانند NFTهای خود را برحسب دلار به این شرکت‌ها بفروشند. همین موضوع سبب شده است بتوان بازی Upland را یکی از بازی‌های Play to Earn دانست که درآمد واقعی را برای کاربران خود رقم می‌زند.
این پروژه رویدادهای هفتگی و حراج‌هایی را برگزار می‌کند که شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها نهایت استفاده را از این بازی ببرید. همچنین گفته شده است این پروژه یک متاورس روبه‌رشد است که پتانسیل رشد بالایی دارد و این رشد در گرو حضور فعال اکوسیستم یعنی Uplanderهای آن است. در ادامه بخش‌های موجود در صفحه اصلی بازی را بررسی کرده‌ایم.

با کلیک روی پروفایل خود که در بالا و چپ تصویر قرار گرفته است، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از حساب کاربری خود را ببینید.

با کلیک روی تب DETAILS جزئیات حساب کاربری خود را خواهید دید.
اگر روی تب ASSETS کلیک کنید، املاک و دارایی‌های خود را مشاهده خواهید کرد.
نام کاربری شما در این بخش آمده است.
سطح کاربری که فعلاً در آن هستید نیز در این بخش از صفحه می‌آید.
ارزش دارایی‌های شما که می‌تواند شامل قطعه ‌زمین و توکن‌های UPX باشد نیز در این قسمت آمده است. اگر به بالای صفحه دقت کنید متوجه خواهید شد ما ۷۳۲ واحد توکن UPX داریم، اما از آنجا که قطعه زمینی را خریداری کرده و چند پاداش نیز دریافت کردیم، ارزش کل انواع دارایی‌های ما به ۴۷۰۰ واحد رسیده است. (۴۵۰۰ واحد توکن UPX را از به‌صورت جایزه در ابتدای بازی دریافت کردیم، پس از آن نیز با فعالیت‌های مختلف توکن UPX به دست آوردیم).
با کلیک روی لینک REFERRAL PROGRAM شما می‌توانید کد دعوت خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به این ترتیب پاداش‌هایی از جمله ۵۰ درصد از میزان پرداخت آن‌ها را به دست آورید. البته این میزان از حساب آن‌ها کاسته نخواهد شد.
در بخش ویزا که توضیحات آن را بیان خواهیم کرد، می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید.

با کلیک روی آیکونی که شبیه مهره سرباز در شطرنج است و در قسمت پایین و سمت چپ تصویر قرار گرفته است، به هر جایی که کاوشگر شما در حال حرکت است، می‌رسید. اگر روی قطعه زمین‌های خاکستری‌رنگ کلیک کنید، متوجه خواهید شد که نمی‌توان این زمین‌ها را خرید؛ با این حال زمانی که کاوشگر شما که در نقشه در حال حرکت است به این زمین‌ها برسد، به رنگ سبز (در صورتی که قابل خرید باشد) تبدیل خواهند شد و به عبارتی شما قادر خواهید بود این زمین‌ها را خریداری کنید.

اگر دوستی آدرس ملکی را به شما بدهد و برای مثال شما تمایل داشته باشید قطعه زمینی را در اطراف زمین دوست خود خریداری کنید، می‌توانید با کلیک روی آیکون ذره‌بین در پایین و سمت راست تصویر و سپس واردکردن آدرس قطعه زمین موردنظر در کادر جست‌وجو، آن زمین را به‌راحتی پیدا کنید. البته شما ممکن است به هر دلیل دیگری به‌دنبال یک آدرس باشید و ما اینجا تنها یکی از کاربردهای این قابلیت را بیان کردیم.

زمین‌های اطراف (PROPERTIES NEARBY)

پیش از این نیز در بخش کاوشگر گفته شد که مهره کاوشگر شما دائماً در حال گردش است و با رسیدن به زمین‌های غیرفعال آن‌ها را فعال کرده و در صورتی که فروشنده زمین قصد فروش آن را داشته باشد، شما می‌توانید آن زمین را خریداری کنید. با کلیک روی گزینه PROPERTIES NEARBY زمین‌هایی که در آن زمان در اطراف کاوشگر شما هستند، برای شما لیست خواهند شد و شما می‌توانید با بررسی موارد موجود یکی را برحسب دارایی‌ها و تمایل خود انتخاب کنید.

مرزبندی شهرها

اگر بر علامتی که تصویر مشخص کردیم، کلیک کنید شهرها را با مرزهایی که دارند مشاهده خواهید کرد. همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، پس از کلیک روی این گزینه، شهرها در نقشه با خطوط مشکی از هم مجزا شده‌اند.

رویدادها (EVENTS)

با کلیک روی گزینه EVENTS شما به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که می‌توانید در آن اخبار و رویدادهای جدید را در رابطه با بازی آپلند مطالعه کنید.

وقتی شما قطعه زمینی را خریداری می‌کنید، پاداش استخراج در آن زمین به شما تعلق خواهد گرفت که میزان این پاداش نیز از پیش تعیین شده است و شما می‌توانید به این مورد نیز هنگام خرید زمین دقت کنید. شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید، روی گزینه مربوط در سمت راست که در تصویر هم مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید و در پنجره‌ای که پیش روی شما قرار می‌گیرد، روی گزینه سبزرنگ COLLECT ALL EARNINGS کلیک کنید تا به این ترتیب توکن‌های استخراج‌شده در کیف پول موجود در بازی وارد شوند؛ برای مثال در تصویری که می‌بینید اگر ما روی گزینه COLLECT ALL EARNINGS کلیک کنیم، ۲.۰۶ توکن UPX که استخراج شده است به دارایی ما اضافه خواهد شد.

بخش properties به دارایی‌های شما که به طرق مختلف به دست آمده‌اند اشاره می‌کند.

در بخش کالکشن برخی مأموریت‌های از پیش طراحی شده وجود دارد که ممکن است در هر شهری انجام شود. با کلیک روی گزینه collect مأموریت‌های مختلف را خواهید دید که می‌توانید بنا به خواست خودتان بهترین مأموریت‌ها را انتخاب کرده و انجام دهید تا به این صورت پاداشی که برای انجام آن مأموریت در نظر گرفته شده است، دریافت کنید؛ برای مثال در مأموریتی که در تصویر مشخص کردیم، از شما خواسته شده است سه عدد زمین در SHOAL CREEK واقع در شهر کانزاس خریداری کنید. با انجام این کار پاداش‌هایی که در بخش بالایی قرار گرفته‌اند، به کاربر خواهد رسید؛ یعنی با انجام این مأموریت گیمر ۸۵۰ توکن UPX و افزایش ۱.۳ درصدی در استخراج توکن در زمین‌های خریداری‌شده را به دست خواهد آورد.

در بخش پیام‌ها نیز ممکن است پیغام‌هایی خصوصی از سمت بازی برای شما ارسال شود؛ برای مثال اگر کاربری با لینک دعوت شما در بازی ثبت‌نام کرده و اولین واریز خود را انجام دهد، به ارزش نصف توکن‌هایی که خریداری کرده است به‌صورت رایگان به شما داده خواهد شد. در بخش MESSAGES پیام‌هایی به این صورت را دریافت خواهید کرد.

شما به‌عنوان گیمر می‌توانید روزانه یک‌بار به‌صورت رایگان در این بخش فعالیت کنید. در این مینی‌گیم شما مجاز هستید در یک بازه زمانی مشخص و با کمک‌گرفتن از راهنماهایی که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، گنج را پیدا کنید. با کلیک روی گزینه treasure از منوی موجود، لیستی از بازی‌های موجود به ما نشان داده خواهند شد. از آنجا که ما قصد انجام بازی به‌صورت رایگان را داریم، باید روی گزینه SPAWN FREE کلیک کنیم.

در این مرحله نیز روی گزینه SPAWN FOR FREE کلیک می‌کنیم که نشان می‌دهد قرار است بازی را به‌صورت رایگان انجام دهیم.

شما می‌توانید با کلیک روی قطعه زمین‌های مختلف به مناطق موجود در هر جایی بروید. از این پس با کلیک روی قطعه زمین و سپس TREASURE یک فلش آبی‌رنگ برای شما ظاهر می‌شود که جهت مکانی را که گنج در آن قرار گرفته است به شما نشان می‌دهد. با این کار شما زمان کمتری را برای پیداکردن گنج صرف خواهید کرد.
این کار (فرستادن مهره به مناطق مختلف) را تا آنجا انجام می‌دهیم که به گنج برسیم؛ البته اگر زمان به اتمام نرسد. زمانی که فلش راهنما به رنگ قرمز درآید، به این معناست که به گنج نزدیک شده‌ایم. به زبان ساده بعد از آنکه بازی موردنظر را انتخاب کردید باید برای پیداکردن گنج روی یک زمین کلیک کنید و از منوی موجود روی آیکونی که شبیه به مهره سرباز شطرنج است کلیک کنید تا به مناطق مختلف در نقشه رفته و گنج را بیابید.

در بخش LEADERS می‌توانید کاربران با بیشترین امتیاز در سطوح کاربری مختلف را ببینید.

زمین‌هایی که در بازی خریداری کردید، در این بخش لیست می‌شوند.

RESOURCES نیز به منابع بازی اشاره دارد؛ برای مثال یک راهنما برای اطلاع از چگونگی انجام بازی، اخبار و رویدادهای مربوط به بازی، شبکه‌های اجتماعی و… در این بخش قرار دارند.

یکی از وعده‌های تیم پروژه آپلند، امکان خرید و فروش توکن‌های فوتبالی در بازی است که هنوز فعال نشده است، اما زمانی که این به‌روزرسانی انجام شود از این بخش قابل دسترسی خواهد بود.

در بخش تنظیمات بازی شما می‌توانید تنظیمات حساب کاربری خود را تغییر دهید؛ برای نمونه فعال‌سازی کد دومرحله‌ای برای بالابردن امنیت، خروج از بازی، تغییر شماره تماس و موارد این چنینی. شما می‌توانید از طریق گزینه INVITE FRIENDS که در بخش SETTINGS قرار دارد نیز دوستان خود را به بازی دعوت کنید. اگر سیستم ضعیفی دارید نیز می‌توانید با غیرفعال‌کردن بخش ENHANCED GRAPHIC بازی را به‌صورت روان‌تر اجرا کنید.

توضیحات بخش profile به‌صورت مفصل بیان شده است.

در حال حاضر هیچ مسابقه فعالی در بازی وجود ندارد. زمانی که مسابقه‌ای در این بخش وجود داشته باشد، می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و جوایز را به دست آورید.

در بخش Store نیز می‌توانید بسته‌های UPX را به ترتیبی که پیش از این توضیح داده شد، خریداری کنید.

پرتال بخشی از محیط بازی آپلند است که برای اموری مانند اتصال کیف پول به بازی طراحی شده است. هنوز چنین امکانی برای کاربران فراهم نیست که کیف پول خود را به بازی متصل کنند؛ چراکه توکن UPX و SPARK که توکن‌های اصلی بازی هستند، فعلاً تنها در محیط بازی ارزش دارد و نمی‌توان آن را در صرافی‌های رمز ارز خرید و فروش کرد.

اگر دوست شما یا شخصی که می‌شناسید نیز در این بازی فعال باشد، می‌توانید با استفاده از بخش SEARCH PLAYER و تایپ نام وی در نوار جست‌وجو، او را پیدا کنید. همچنین اگر بخواهید زمین شخص خاصی را که می‌شناسید، خریداری کنید، می‌توانید به‌سادگی و با استفاده از بخش جست‌وجوی بازیکن او را پیدا کنید و معامله‌ای را با او انجام دهید.
ساخت و ساز در بازی Upland
شما برای ساخت و ساز در زمین‌هایی که خریداری کرده‌اید، به توکن SPARK نیاز دارید؛ زیرا این توکن‌ها به‌عنوان کارگران برای ساخت یک بنا در نظر گرفته می‌شوند. روند کار به این صورت است که باید یکی از زمین‌های خود که قصد ساخت ‌و ساز روی آن را دارید پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. سپس از میان گزینه‌های که برای شما ظاهر می‌شوند، BUILD را انتخاب کنید (در صورتی که گزینه BUILD در میان گزینه‌های موجود نبود، روی گزینه More کلیک کنید تا بتوانید BUILD را پیدا کنید).

با کلیک روی گزینه BUILD در مرحله پیش حالا باید از لیست انواع ساختمان‌ها، با توجه به دارایی خود از توکن SPARK یکی از ساختمان‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که توکن‌های SPARK شما برای ساخت‌وساز قفل (Stake) می‌شوند.

با کلیک روی گزینه SELECT موجود در مقابل خانه‌ای که قصد ساخت آن روی زمین خود را دارید، زمین خود به همراه خانه انتخاب‌شده به علاوه چند گزینه از جمله بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی و چرخش به چپ و راست را خواهید دید. پس از اعمال تغییرات موردنظرتان حالا وقت آن رسیده است که تغییرات ایجادشده را تثبیت کنید.
برای این کار روی علامت تأیید کلیک کنید. برای جابه‌جایی ساختمان موجود کافی ‌است بر روی ساختمان کلیک کنید و با درگ‌کردن آن را به بخشی از زمین که موردنظر شما است، منتقل کنید.

پس از ساخت خانه حالا نوبت به زیباسازی آن می‌رسد. در پنجره‌ای که پس از ساخت خانه برای شما باز می‌شود، می‌توانید رنگ موردنظر خود را برای بخش‌های مختلف خانه انتخاب کرده و سپس روی علامت تأیید کلیک کنید.

در این مرحله به شما اطلاع داده می‌شود که ساخت این ساختمان با ویژگی‌هایی که شما تعیین کردید، ۳۸۱ روز طول می‌کشد که درصورت توافق با این مدت‌زمان، شما باید روی گزینه START CONSTRUCTION به معنای آغاز ساخت ‌و ساز کلیک کنید. شما می‌توانید با کلیک روی گزینه MANAGE نیز میزان توکن‌های استیک‌شده برای ساخت ‌و ساز را مدیریت کنید. درصورت تمایل روی MANAGE کلیک کنید و مقادیر را تغییر دهید و در غیر این صورت در همین مرحله روی گزینه START CONSTRUCTION کلیک کنید تا کار ساخت آغاز شود.
 
 

پس از آنکه کار ساخت شروع شد، شما می‌توانید فرایند ساخت را پیگیری کنید. برای این کار باز هم روی زمینی که ساخت ‌و ساز روی آن در حال انجام است و این بار روی گزینه MANAGE که جایگزین BUILD شده است کلیک کنید تا بتوانید متوجه شوید ساخت ‌و ساز در چه مرحله‌ای قرار دارد.

با کلیک روی گزینه MANAGE می‌توانید بررسی کنید که چند روز به اتمام کار ساخت‌ و ساز باقی مانده است. یکی دیگر از کارهایی که در این بخش می‌توانید انجام دهید، این است که میزان توکن‌های استیک‌شده SPARK را کم یا زیاد کنید. با این کار مدت‌زمان موردنیاز برای ساخت خانه کم یا زیاد خواهد شد. همچنین با کلیک روی گزینه DEMOLISH کل ساختمان تخریب می‌شود. درنهایت با اعمال تغییرات موردنظر باید برای ذخیره آن‌ها روی علامت تأیید کلیک کنید.

ارسال UPX به یک شخص دیگر در بازی آپلند
انجام این کار بسیار ساده بوده و کافی است شخصی که قرار است UPX را به او ارسال کنید، بیابید. شما می‌توانید به‌راحتی نام کاربری گیمر را از بخش SEARCH PLAYER جست‌وجو کنید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید، این است که ارسال UPX به دیگر کاربران تنها برای Uplanderها و کاربران سطوح بالاتر ممکن است.
در ابتدا وقتی شما وارد بازی شوید، به‌عنوان یک Visitor که چیزی شبیه به مهمان است در بازی آپلند فعالیت می‌کنید که برخی از عملیات بازی (از جمله ارسال UPX) برای شما انجام نمی‌شود. برای آنکه از سطح Visitor به Uplander تبدیل شوید، باید حداقل ۱۰ هزار توکن UPX داشته باشید که خود بازی در ابتدا ۴۵۰۰ عدد به شما می‌دهد.
تمدید ویزا برای VISITOR ها
زمانی که برای اولین بار وارد حساب کاربری خود می‌شوید، سطح کاربری شما Visitor است. یکی از ویژگی‌های این سطح این است که تراکنش‌های این سطح انجام می‌شوند، اما روی شبکه بلاک چین ثبت نمی‌شوند. تا زمانی که شما یک کاربر Visitor هستید، باید هر ۷ روز به بازی مراجعه کرده و ویزای خود را تمدید کنید که خوشبختانه این کار رایگان است؛ البته زمانی که سطح خود را ارتقا دهید، دیگر چنین مشکلی را نخواهید داشت و نیازی به تمدید ویزا در آن سطوح نیست.
برای تمدید ویزای خود ابتدا روی پروفایل خود که در سمت چپ و بالای تصویر قرار گرفته است کلیک کنید تا پنجره‌ای همچون تصویر پایین برای شما به نمایش درآید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، برای ما مشخص شده است که ویزای ما ۶ روز و ۲۳ ساعت و ۲۷ دقیقه دیگر (VISA EXPIRES IN 6DAYS, 23HOURS, 27 MINS) باطل خواهد شد و ما باید پیش از این موعد ویزای خود را به‌روزرسانی کنیم.
برای این کار کافی است روی گزینه سبزرنگ RENEW YOUR UPLAND VISA کلیک کنید. با این کار باز هم یک هفته زمان خواهید داشت که به‌عنوان VISITOR در بازی آپلند فعالیت کنید، اما باز هم باید پیش از به اتمام رسیدن یک هفته ویزای خود را تمدید کنید. این کار تا زمانی که شما به یک کاربر UPLANDER یا بالاتر تبدیل نشده‌اید ادامه دارد؛ در غیر این صورت دارایی خود را از دست خواهید داد.
 

سطوح کاربری در بازی آپلند
توکن اصلی در محیط بازی Upland، UPX است که نمی‌توان آن را خارج از بازی معامله کرد، اما اهمیت ویژه‌ای در محیط بازی دارد. با توجه به تعداد UPXهایی که دارید، سطح کاربری شما تعیین خواهد شد و البته هر سطح کاربری امکانات خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزیتور اولین سطح کاربری در بازی آپلند است که به‌صورت پیش‌فرض برای همه کاربران جدید لحاظ خواهد شد. معاملات و خریدهای کاربران این سطح، انجام می‌شود؛ با این حال این معاملات روی شبکه بلاک چین (شبکه ایاس) ثبت نخواهد شد. مورد دیگری که درباره کاربری سطح Visitior باید بدانید، این است که اگر شما یک قطعه زمین را خریداری کنید، درحالی‌که در سطح Visitor باشید، برای نگه‌داشتن زمین باید هر ۷ روز یک‌بار وارد حساب کاربری خود شوید و ویزای خود را تمدید کنید که شرح این عملیات را پیش از این شرح داده‌ایم.
در صورتی که قصد داشته باشید سطح کاربری خود را ارتقا دهید (در آن صورت دیگر نیازی به تمدید ویزا نخواهید داشت) باید تعداد توکن‌های UPX شما از ۱۰ هزار واحد بیشتر باشد. برای این کار می‌توانید بسته‌های این توکن را خریداری کنید یا اینکه به‌صورت تدریجی و با مراجعه روزانه به بازی و انجام مأموریت‌ها پاداش‌هایی را به‌صورت توکن UPX دریافت کنید تا بالاخره تعداد توکن‌های شما بیش از ۱۰ هزار واحد شود.
یکی از محدودیت‌های سطح Visitor این است که این کاربران نمی‌توانند توکن‌های UPX را به دیگر کاربران در بازی ارسال کنند.

وقتی به سطح کاربری Uplander برسید، به‌عنوان یک شهروند واقعی تلقی خواهید شد و همان‌طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، نیاز نیست ویزای خود را تمدید کنید. همچنین قطعه زمینی که خریداری کرده بودید و هر تراکنش دیگر شما در بازی روی شبکه بلاک چین ایاس (EOS) ثبت خواهد شد. با رسیدن به این سطح حالا شما می‌توانید دارایی‌های خود را با دیگر کاربران مبادله کنید؛ چیزی که برای کاربران سطح Visitor غیرفعال بود. همچنین احتمال دارد توکن Spark که بسیار باارزش است و برای ساخت ‌و ساز استفاده می‌شود، پس از ارتقای سطح، به‌عنوان جایزه به شما داده شود.

در صورتی که دارایی توکن UPX شما به ۱۰۰ هزار واحد برسد، به‌عنوان یک کاربر سطح PRO شناخته خواهید شد. امکانات سطوح بعدی به مراتب بیشتر شده و پاداش آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

زمانی که شما ۱ میلیون UPX داشته باشید، یک کاربر سطح Director خواهید بود.

با ۱۰ میلیون توکن UPX شما یک کاربر در سطح EXECUTIVE خواهید شد.

۱۰۰ میلیون، میزان موردنیاز توکن UPX برای تبدیل‌شدن شما به کاربر Chief executive است.
نکات بازی UPLAND

با کلیک روی قطعات زمین می‌توانید همان مکان را در دنیای واقعی و به‌صورت ۳۶۰ درجه مشاهده کنید
قیمت هر ۱۰۰۰ توکن UPX یک دلار است.
در حال حاضر تنها امکان کسب درآمد به‌صورت دلار برای کاربران فراهم است که قرار است در آینده ارتقا یابد.
تیم پروژه وعده لیست‌کردن توکن SPARK در صرافی‌های رمز ارز را داده است.
درصورت لیست‌شدن توکن SPARK در صرافی‌های رمز ارز شما می‌توانید توکن‌های UPX را که در بازی به طرق مختلف به دست می‌آورید، به SPARK تبدیل کنید و بفروشید
امکان خرید توکن SPARK در همه روزها وجود ندارد و این امکان محدود است.
تیم پروژه هیچ برنامه‌ای برای لیست‌کردن توکن UPX در صرافی‌ها ندارد و با توجه به تحریم‌بودن ایران و ناتوانی در استفاده از روش دلار برای فروش دارایی‌ها، در صورتی که توکن SPARK در صرافی‌ها لیست نشود، بازی آپلند برای کشورهای تحت تحریم آمریکا خیلی کاربردی نخواهد بود.
در حال حاضر برای فعالیت در این بازی نیازی به کیف پول نخواهید داشت.
شما می‌توانید با ساخت‌ و ساز ارزش زمین‌های خود را افزایش دهید.
امکان فروش زمین تا زمانی که در سطح VISITOR هستید، برای شما وجود نخواهد داشت.
امکان ارسال توکن UPX به دیگر کاربران، برای افرادی که در سطح VISITOR هستند، غیرفعال است.
توکن‌های بازی آپلند (UPX و SPARK) در حال حاضر در صرافی‌ها لیست نشده‌اند؛ درنتیجه برداشت به‌صورت دلار از آن تنها به کمک حساب پی‌پل (PayPal) ممکن است.

 
سخن پایانی
همیشه خرید و سرمایه‌گذاری روی املاک یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دنیا بوده است، اما شاید در حال حاضر خرید ملک به‌خصوص برای یک جوان به دلیل مبالغ بسیار بالا کار ساده‌ای نباشد، اما جهان‌های مجازی یا متاورس‌ها امکان آن را برای کاربران فراهم کردند تا بتوانند زمینی را خریداری کنند. البته در حال حاضر خرید زمین در هر متاورسی کار ساده‌ای نیست. پروژه آپلند که در ابتدای مسیر خود قرار دارد، قرار است با به‌روزرسانی‌های خود این متاورس را رونق دهد. اگر بازی آپلند بتواند اهداف خود را محقق کند، می‌توان به آینده این پروژه امیدوار بود و انتظار داشت زمین‌هایی که برخی از آن‌ها حتی به‌صورت رایگان تصاحب می‌شوند، روزی چنان ارزشمند شوند که صاحبان خود را ثروتمند کنند. در این مقاله سعی کردیم بازی آپلند را به‌طور کامل برای شما شرح دهیم تا ابهامی درباره آن برای شما باقی نماند.
 
پرسش‌های متداول
۱- آیا امکان کسب درآمد از بازی آپلند وجود دارد؟
در زمان نگارش این مقاله تنها کسب درآمد به‌صورت دلار در بازی فعال شده، اما وعده لیست‌شدن توکن SPARK در صرافی‌ها نیز داده شده است.
۲- توکن‌های بازی چه نام دارند؟
این بازی دو توکن اصلی به نام‌های UPX و SPARK دارد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند.
۳- آیا برای شروع فعالیت در آپلند نیاز به سرمایه است؟
خیر، شما می‌توانید حتی بدون سرمایه اولیه نیز این بازی را شروع کنید؛ چراکه بازی در آغاز به شما ۴۵۰۰ توکن UPX می‌دهد که می‌توان به‌وسیله آن در بازی فعالیت کرد.
۴- انواع سطوح کاربری در بازی آپلند کدام هستند؟
VISITOR، UPLANDER، PRO، DIRECTOR، EXECUTIVE، CHIEF EXECUTIVE
۵- انواع زمین در بازی UPLAND به چه رنگ‌هایی هستند؟
سبز روشن، سبز تیره، آبی روشن، آبی تیره، خاکستری.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید