آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۳ خرداد

به گزارش ریحان نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲ خرداد با هشت هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۹ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲ خرداد با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، ۱۰ میلیون و ۹۷ هزار تومان معامله شد.
اقتصادنیوز نوشت:
طلای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت ۱۸۸۱ تومان به پایان رساند. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. با قیمت ۲۲ هزار و ۷۸۰ تومانی برای دلار ارزش ذاتی سکه حدودا ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان به دست می‌آید. آخرین قیمت اعلام شده سکه در روز شنبه نیز همین مقدار بود. با قیمت دلار ۲۲ هزار و ۸۸۰ تومانی حباب سکه منفی محاسبه می‌شد. کاهش جزئی قیمت دلار باعث شد که حباب منفی سکه از بین برود و اندازه حباب سکه صفر شود. قیمت سکه در شروع معاملات دیروز ۱۰ هزار تومان افزایش یافت تا دوباره حباب مثبت کوچکی برای سکه به وجود آید. به هر روی سکه امامی معاملات یکشتبه را با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرد و نوسان پایین قیمت‌ها در بازار دلار و سکه قابل توجه بود.

ارزش بازاری قیمت سکه در سطح پایین تری از ارزش ذاتی آن قرار گرفته است. این به آن معناست که سکه ارزان تر از ارزش واقعی اش در بازار معامله می شود. فعالان از این اتفاق غیرمنتظره در بازار سکه دو برداشت داشتند. گروهی اعتقاد دارند، حباب منفی نشان می دهد که تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد.
این گروه انتظار دارند که با ادامه این وضعیت کم تقاضا، افت قیمت سکه دنبال شود. در مقابل دسته دیگری از فعالان باور دارند، با منفی شدن حباب، ارزش سکه برای خرید بالا رفته است. در واقع از نگاه این گروه در شرایط فعلی خرید سکه به صرفه تر است و همین موضوع موجب می شود که طی روزهای آتی تقاضا در بازار شدت بگیرد و قیمت راه افزایشی را از سر بگیرد.
آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا را در صفحه طلا و ارز ریحان نیوز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید