وزارت جهاد کشاورزی – تخفیف 50 درصدی آب‌بها برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند


ریحان نیوز –
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزانی که اصلاح الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را در دستور کار قرار دهند با همکاری وزارت نیرو مشمول تخفیف 50 درصدی آب‌بها می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، علیرضا مهاجر در آیین رونمایی از سند الگوی کشت این استان، در خصوص تدوین سندهای الگوی کشت در استان‌ها اظهار کرد: در اصلاح الگوی کشت چند شرط دیده شده است که بتوانیم علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، ضایعات بخش کشاورزی را نیز کاهش دهیم، همچنین بهره‌وری در بخش کشاورزی و درآمد کشاورزان نیز افزایش یابد.
وی افزود: تقریبا 12 میلیون هکتار اراضی زراعی در کشور داریم که نیمی از آن آبی و نیم دیگر دیم است، در اراضی دیم با اصلاح الگوی کشت به‌ دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های نوین هستیم تا بتوانیم تولید را در کشور افزایش دهیم.
مهاجر، ضایعات را از بزرگترین چالش‌های بخش کشاورزی کشور دانست و گفت: ضایعات بخش سبزی و صیفی 30 تا 50 درصد بیش از سایر محصولات است.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل افزایش ضایعات در محصولات کشاورزی کشور، حمل و نقل نامناسب است که برای این چالش باید راهکار مناسبی در نظر گرفته شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سند الگوی کشت در افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی کشور تصریح کرد: اجرای این سند کار سخت و پیچیده‌ای نیست چرا که با همکاری همه ارکان نظام از قوه مجریه، مقننه و قضاییه می‌توان این برنامه را به شکل مطلوبی پیاده کرد.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید