مشکلات کوینکس؛ بررسی مشکلات رایج + آموزش تصویری رفع هرکدام

مشکلات صرافی کوینکس، باعث سردرگمی بسیاری از افراد هنگام انتخاب بهترین صرافی رمز ارز برای خرید و فروش یا ترید رمز ارز شده است. صرافی Coinex یکی از صرافی‌های بین‌المللی است که طرفداران و مخالفان بسیاری دارد. در این میان عده‌ای به نقاط قوت آن اشاره کرده و استفاده از آن را به‌ویژه برای ایرانیان یکی از بهترین گزینه‌ها می‌دانند؛ در حالی که عده‌ای دیگر آن را نامعتبر و بی‌کیفیت می‌دانند و توصیه می‌کنند فعالان بازار ارزهای دیجیتال از دیگر صرافی‌های خارجی استفاده کنند.
معرفی صرافی کوینکس
این صرافی در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد، اما حقیقتی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد، این است که این صرافی یکی از زیرمجموعه‌های استخر استخراج ViaBTC است که بسیار شناخته‌شده است. برخلاف تصور برخی کاربران، مؤسسان این استخر استخراج (و صرافی) ایرانی نیستند و این مجموعه با مدیریت و مسئولیت هایپو یانگ (Haipo Yang) تأسیس شده است؛ یک برنامه‌نویس و فعال در حوزه بلاک چین که از سال 2011 فعالیت در بازار ارزها را آغاز کرده است.
حجم معاملات بالا (نسبت به صرافی‌های ایرانی) در کنار امکاناتی از جمله امکان استیک‌کردن ارزها، فعالیت در بازارهای اسپات و فیوچرز و ارائه ایردراپ‌ها، فعالیت در این صرافی را برای بسیاری از کاربران بازار جذاب کرده است. رابط کاربری این صرافی بسیار ساده است و حتی افرادی که تجربه زیادی ندارند نیز می‌توانند به‌راحتی از خدمات صرافی کوینکس بهره‌مند شوند.
همچنین افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، می‌توانند زبان پلتفرم صرافی را فارسی کرده و به‌راحتی در آن فعالیت کنند. رمز ارز CET، ارز مخصوص صرافی کوینکس است که در سال 2018 روی شبکه اتریوم اجرا شده است. پاداش‌های استیکینگ در این صرافی با ارز CET پرداخت می‌شوند.
مشکلات صرافی کوینکس
قفل شدن دارایی در کوینکس
یکی از مشکلاتی که گاهی برای تریدرها در این صرافی پیش می‌آید، این است که با وجود داشتن دارایی در حساب خود نمی‌توانند آن را به حساب معاملاتی اسپات، فیوچرز و… انتقال دهند و به‌طورکلی امکان استفاده از آن دارایی برای کاربران وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی گفته می‌شود حساب معاملاتی کاربر مسدود یا قفل شده است.
این مشکل به این دلیل به وجود می‌آید که تریدرها از وی پی ان رایگان استفاده می‌کنند که با هر بار ورود به حساب معاملاتی، IP شخص تریدر تغییر خواهد کرد. در چنین شرایطی صرافی استفاده از دارایی را مسدود می‌کند. به‌منظور جلوگیری از چنین مشکلی، باید حتماً از وی پی ان با IP ثابت استفاده کرد؛ در غیر این صورت دارایی شما در خطر خواهد بود.
مورد دیگری که ممکن است سبب قفل‌شدن دارایی شود، این است که شما در گذشته سفارش‌هایی را به‌صورت محدود (Limit) ثبت کرده باشید و تا به حال قیمت رمز ارز مربوط به مبلغ موردنظر نرسیده باشد. در چنین شرایطی نیز دارایی شما در سفارش ثبت‌شده قفل خواهد بود که برای آزادسازی آن می‌توانید به لیست سفارش‌های انجام‌نشده مراجعه کرده و آن‌ها را کنسل کنید.
درحقیقت نمی‌توان این موارد را یکی از مشکلات صرافی کوینکس دانست؛ زیرا با بالابردن آگاهی خود در این زمینه، مشکلی در این باره نخواهید داشت یا حتی درصورت بروز مسئله می‌توانید آن را حل کنید. برای آنکه دارایی درگیر در یک سفارش معلق را آزاد کنید، باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس از تب Orders به معنای سفارش‌ها، یکی از بخش موردنظر را که در آن سفارشی را ثبت کرده بودید، انتخاب و سفارش موردنظر را غیرفعال کنید.

مشکل برداشت از کوینکس
با رعایت موارد بیان‌شده مشکلی در برداشت از صرافی کوینکس نخواهید داشت و درصورت بروز هر مشکلی (به شرط آنکه درخواست ثبت نشده باشد) می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

ابتدا باید مطمئن شوید کیف پول و به‌طورکلی پلتفرمی که قرار است ارزهای دیجیتال برداشت‌شده به آنجا منتقل شوند، از رمز ارز مربوط پشتیبانی می‌کنند.
توجه به شبکه انتقال یکی دیگر از موارد مهمی است که در زمان برداشت ارز باید به آن توجه کنید. مطمئن شوید رمز ارز انتخاب‌شده در کیف پول بر مبنای شبکه انتقال انتخاب ‌شده باشد.
آدرس کیف پول مقصد باید به‌درستی وارد شود، برای اطمینان از این موضوع بهتر است آدرس را کپی کرده و از تایپ آن خودداری کنید. همچنین اگر قصد برداشت ارزی را دارید که علاوه بر آدرس معمولی تگ هم دارد، باید آن را در جای مناسب قرار دهید (برای انتقال برخی از ارزهای دیجیتال علاوه بر آدرس عمومی به تگ/ ممو نیز نیاز است).
در زمان برداشت دارایی باید به حداقل میزان دارایی و کارمزد آن توجه کنید.
در ایمیل ارسال‌شده از سوی صرافی کوینکس، ارز، مقدار و آدرس را به‌درستی بررسی کنید و درصورت تأیید آن را انجام دهید.
اگر فکر می‌کنید دارایی شما بیش از مقداری است که در صرافی نشان داده می‌شود، احتمالاً سفارش‌هایی را در گذشته ثبت کرده‌اید که هنوز موعد آن‌ها فرا نرسیده است؛ با این حال بخشی از دارایی شما درگیر سفارش شده و به اصطلاح قفل شده است.
گاهی ممکن است با بروز برخی موارد از جمله مشاهده موارد مشکوک، آپدیت شبکه و… برداشت رمز ارز انجام نشود. در چنین شرایطی پس از حل مشکل یا آپدیت شبکه، عملیات برداشت به‌صورت خودکار انجام می‌شود.
اگر درخواست برداشت را برای یک آدرس اشتباه ثبت کرده باشید، می‌توانید پیش از تأیید آن از سوی پشتیبانی با کلیک روی گزینه Cancel در برابر سفارش برداشت آن را کنسل کنید. همچنین باید بدانید اگر وضعیت درخواست برداشت به Approved یا Sent تغییر کرده باشد، امکان کنسل‌کردن آن وجود نخواهد داشت. برای این کار از تب Assets گزینه Asset Overview و سپس از ستون سمت چپ تصویر بخش Withdrawal Records را انتخاب کنید تا بتوانید درخواست‌های برداشت ثبت‌شده را مشاهده کنید.

صرافی کوینکس یک میزان حداقل برداشت را با توجه به سطح کاربری شما تعیین کرده است که در زمان واردکردن مقدار رمز ارز در زمان برداشت باید به آن توجه کنید. علاوه بر این هر کاربر با توجه به سطح کاربری که در آن قرار دارد، می‌تواند در طول 24 ساعت حجم مشخصی از رمز ارز را برداشت کند که باید به این موضوع نیز توجه شود. همان‌طور که دیدید درصورت بالابردن آگاهی خود برخی از مشکلات صرافی کوینکس که ممکن است در هر صرافی دیگر نیز پیش آیند، رخ نخواهند داد.

ارسال پیام به پشتیبانی کوینکس
با فعالیت در هر پلتفرمی ممکن است گاهی مشکلاتی برای کاربران پیش آید. در چنین حالتی مطالعه سؤالات متداول و یا جست‌وجوی مقالات و راه‌حل‌ها در بخش Help Center ممکن است ایده خوبی برای رفع مشکلات باشد؛ با این حال ممکن است راه و روش رفع مشکل شما در مطالب منتشرشده در صرافی وجود نداشته باشد که در چنین حالتی باید با پشتیبانی تماس بگیرید.
با ارسال یک تیکت به پشتیبانی شما درخواست رسیدگی به مشکل پیش‌آمده را مطرح خواهید کرد و تیم پشتیبانی صرافی آن‌ها را بررسی و حل خواهد کرد، اما برای ارسال تیکت به پشتیبانی باید مراحلی را که در ادامه خواهیم آورد، پیش بگیرید.
با انجام این مراحل می‌توانید مشکلات صرافی کوینکس را در صورتی که امکان آن فراهم باشد، برطرف کنید. توجه داشته باشید برخی مشکلات از جمله پیگیری تراکنش به‌دلیل ساختار بلاک چین ممکن نیست و این موضوع ارتباطی با مشکلات صرافی ندارد.
ابتدا وارد سایت این صرافی شوید و سپس با اسکرول به پایین صفحه اصلی، بخش Contact Support را که در تصویر هم مشخص شده است، انتخاب کنید.

در این مرحله باید ایمیل خود را در کادر اول، عنوان مشکل پیش‌آمده را در کادر دوم، دسته‌بندی مشکل (برای مثال واریز، برداشت و…) را در کادر سوم و متنی در توضیح مشکل پیش‌آمده را در کادر Description وارد کنید. در ادامه با فعال‌کردن گزینه I’ve provided all or most of the information in as much detail as possible و درصورت تمایل ضمیمه‌کردن فایلی برای بیان اطلاعات بیشتر درباره مشکلتان و درنهایت کلیک روی گزینه Submit تیکت شما که درواقع همان درخواست رسیدگی به مشکل پیش آمده است، به پشتیبانی ارسال می‌شود.

مشکل واریز کوینکس
واریز سرمایه برای شروع فعالیت در صرافی کوینکس ضروری است. اگر شما سرمایه‌ای در کیف پول خود برای انتقال به حساب خود در این صرافی نداشته باشید، باید ابتدا در یک صرافی ایرانی ثبت‌نام کنید و سپس با خرید رمز ارز (مثلاً تتر) و انتقال آن به صرافی کوینکس، سرمایه اولیه خود را به دست آورید.
نکته‌ بسیار مهم در این مرحله پس از خرید رمز ارز در صرافی ایرانی، آن را مستقیم به صرافی خارجی ارسال نکنید، بلکه ابتدا ارزهای خریداری‌شده را به کیف پول و سپس به صرافی کوینکس انتقال دهید. در ادامه مواردی را که در واریز دارایی به صرافی مذکور باید به آن‌ها توجه کرد، بیان کرده‌ایم.

برای آنکه در واریز دارایی به صرافی کوینکس با مشکل مواجه نشوید، مطمئن شوید رمز ارز (کوین/ توکن) که قصد واریز آن به صرافی را دارید، حتماً در صرافی مذکور لیست شده باشد.
انتخاب شبکه انتقال در صرافی کوینکس و همچنین رمز ارز مناسب برای انتخاب در کیف پول، بسیار مهم است و باید حتماً به‌درستی انتخاب شوند؛ برای مثال اگر شما ارز تتر با شبکه انتقال TRC-20 را در صرافی انتخاب کرده باشید، باید حتماً در کیف پول نیز ارز تتر بر بستر شبکه TRC-20 را انتخاب کنید.
ارزهای دیجیتال برای واریز به دو دسته تقسیم می‌شوند. ارزهایی که برای انتقال آن‌ها تنها به آدرس نیاز خواهید داشت (مانند رمز ارز تتر/USDT) و ارزهایی که برای انتقال به تگ/ ممو نیاز دارند (مثل رمز ارز ایاس/ EOS). با رفتن به بخش Assets و سپس انتخاب Deposit می‌توانید رمز ارز خود را برای واریز انتخاب کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، اگر ارزی را انتخاب کنید که تگ/ ممو داشته باشد، صرافی به شما اخطار می‌دهد برای واریز به آدرس و همچنین تگ نیاز خواهید داشت و آدرس به‌تنهایی برای انتقال کافی نیست. با کلیک روی گزینه Got It به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

در اینجا صرافی باز هم خطر را به شما گوشزد می‌کند. کاری که باید در این مرحله انجام دهید، این است که گزینه I’m Aware of the risks and would like to proceed را فعال کرده، سپس روی گزینه Confirm کلیک کنید.

همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، صرافی کوینکس دو آدرس شامل آدرس انتقال و همچنین ممو (Memo) را ایجاد کرده است که باید هر دو آن‌ها را کپی کرده، وارد کیف پول خود شوید و پس از انتخاب رمز ارز (در این مثال EOS) آدرس‌ها را در بخش‌های موردنظر برای ارسال (Send) وارد کنید تا ارزها وارد حساب شما در صرافی شوند.
این یکی از مشکلاتی است که گاهی کاربران صرافی کوینکس در زمان واریز از آن گله داشته‌اند، اما باز هم باید یادآوری کرد که این مورد را نمی‌توان از مشکلات این صرافی دانست.

توجه داشته باشید صرافی کوینکس یک مقدار حداقل را برای واریز رمز ارز به صرافی تعیین کرده است؛ بنابراین اگر حجم رمز ارزی که شما برای واریز وارد می‌کنید، از این مقدار کمتر باشد، با مشکل مواجه خواهید شد و درواقع ارزها به حساب شما منتقل نخواهند شد.

اگر مبلغی کمتر از مبلغ حداقلی ارسال کردید، بار دیگر به همان آدرس، مقداری از رمز ارز موردنظر را ارسال کنید؛ به‌طوری‌که جمع هر دو ارسال دارایی (بار اول و بار دوم) به اندازه حداقل میزان برای واریز شود؛ برای مثال اگر حداقل ارسال برای واریز یک ارز 10 واحد باشد و شما 3 واحد ارسال کرده باشید، باید باز هم یک واریز با حجم حداقل 7 واحد از همان رمز ارز به همان آدرس را ثبت کنید.
بد نیست بدانید برای واریز به این صرافی هیچ محدودیت حداکثری وجود ندارد و شما می‌توانید مقدار زیادی را به حساب خود در صرافی واریز کنید.

شلوغی شبکه یکی دیگر از مواردی است که ممکن است سبب شود واریز ارز به حساب شما در صرافی با تأخیر انجام شود.

رفع مسدودی حساب کوینکس
همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، یکی از مشکلات صرافی کوینکس که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند، مسدودشدن حساب آن‌ها به‌دلیل استفاده از IP های متفاوت در زمان استفاده از خدمات این صرافی است. در این بخش روش رفع مسدودی حساب را شرح داده‌ایم. در گام اول وارد حساب کاربری خود شوید و از تب Account در نوار بالای صفحه، گزینه API Management را انتخاب کنید.

در این مرحله باید حساب خود را از طریق گوگل اتنتیکیتور که یک اپلیکیشن جانبی برای بالابردن امنیت حساب شما در صرافی است، در گوشی موبایل خود نصب کرده باشید. بخش TOTP مربوط به برنامه گوگل اتنتیکیتور است که باید روی گزینه Bind در مقابل آن کلیک کنید.

در این مرحله کد تأییدی برای شما ایمیل خواهد شد که باید آن را در کادر موجود تایپ کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید. توجه کنید شما علاوه بر برنامه گوگل اتنتیکیتور می‌توانید از روش موبایل نیز استفاده کنید، اما از آنجا که با استفاده از شماره موبایل محیط جغرافیایی شما نیز مشخص می‌شود، بهتر است آن را انتخاب نکنید.

در این مرحله باید به برنامه Google Authenticator در گوشی خود مراجعه کنید و درصورت تمایل از بارکدخوان آن استفاده کرده و بارکد موجود را اسکن کنید تا به این ترتیب یک حساب برای صرافی در برنامه ایجاد شود. البته اگر بخواهید از روش شماره سریال استفاده کنید، باید آن را کپی کرده، به برنامه گوگل اتنتیکیتور بروید و سپس با اضافه‌کردن آن به برنامه، شاهد ایجاد حساب در برنامه گوگل اتنتیکیتور برای حساب صرافی کوینکس باشید.
حالا باید کد جدید ایجادشده برای این صرافی در برنامه گوگل اتنتیکیتور را در کادر موجود در تصویر زیر وارد کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله اگر مستقیم به این صفحه هدایت نشدید، می‌توانید از بخش API Management در ستون سمت چپ تصویر یا تب Account از نوار بالای صفحه و سپس گزینه API Management به این مرحله برسید. در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، IP ثابت را که تهیه کرده‌اید، در کادر اول قرار دهید و درصورت تمایل همان IP را در کادر دوم نیز قرار دهید (کادر دوم اختیاری است).
در بخش بعد بخش یا بخش‌های موردنظر خود برای فعال‌سازی را انتخاب کنید، Withdraw به برداشت دارایی و Trade به معامله‌گری در صرافی مربوط است. درحقیقت با فعال‌کردن هرکدام از گزینه‌ها (هر دو آن‌ها) می‌توانید از دارایی خود در آن امور استفاده کنید.
کادر بعد مربوط به کد دومرحله‌ای است که برای پرکردن آن باید باز هم به برنامه گوگل اتنتیکیتور مراجعه کنید و کد ایجادشده را در این کادر قرار دهید و در انتها روی گزینه Create کلیک کنید. به این ترتیب مسدودی دارایی شما رفع خواهد شد.

علاوه بر روشی که بیان شد، اگر شما ناآگاهانه از VPN های رایگان استفاده می‌کردید که همیشه IP متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند، می‌توانید پیش از آنکه مشکلی برای شما پیش آید، اقدام به تهیه یک VPN با IP ثابت کنید و دارایی خود را از طریق منوی برداشت (Withdraw) به حساب جدید خود انتقال دهید و از این پس از حساب جدید با همان IP ثابت استفاده کنید.
رفع مشکل پذیرش کد گوگل اتنتیکیتور در کوینکس
یکی از اولین کارهایی که پس از ایجاد حساب کاربری در صرافی باید انجام دهید، فعال‌کردن کد ورود دومرحله‌ای است که برای انجام آن به اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور نیاز خواهید داشت. با این کار امنیت حساب کاربری و دارایی شما حفظ خواهد شد؛ مثلاً صرافی برای آنکه مطمئن شود شخص دیگری به حساب شما دسترسی ندارد از شما می‌خواهد در زمان انجام فعالیت‌هایی مانند ورود به حساب معاملاتی، برداشت از حساب و… ابتدا کد گوگل اتنتیکیتور را نیز وارد کنید.
اما گاهی کاربران با مشکل تأییدنشدن این کد مواجه بوده‌اند؛ درحالی‌که کد را به‌درستی وارد کرده بودند. در چنین شرایطی باید زمان اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را همگام‌سازی کنید. توجه داشته باشید اگر این کار را انجام ندهید (البته درصورت ناهماهنگی) صرافی کد ایجادشده را برای زمان دیگری تشخیص می‌دهد.
از آنجا که هر کد ایجادشده تنها یک دقیقه معادل 60 ثانیه معتبر است، صرافی آن را تأیید نمی‌کند. در ادامه روش انجام همگام‌سازی در اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را که بسیار ساده است، شرح داده‌ایم.
ابتدا وارد برنامه گوگل اتنتیکیتور شوید. سپس از بالا سمت راست روی علامت سه‌نقطه کلیک کنید و از منویی که برای شما باز می‌شود، گزینه Settings را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، گزینه Time Correction for Codes را که تنها گزینه موجود است، انتخاب کنید.
سپس در مرحله بعد گزینه Sync Now را انتخاب کنید تا به این ترتیب مشکل تأییدشدن کدها برطرف شود. به‌دلیل ممکن‌نبودن ثبت تصویر از اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور امکان نمایش تصویری این مراحل وجود ندارد.
راه‌حل دیگر که ممکن است مشکل را برطرف کند، این است که کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید یا از حالت اینکاگنیتو (Incognito) در مرورگر خود استفاده کنید. درنهایت اگر مشکل برطرف نشد، می‌توانید از اپلیکیشن موبایلی صرافی برای انجام فعالیت خود استفاده کرده یا تیکتی برای رفع مشکل پیش‌آمده را به پشتیبانی ارسال کنید. نحوه ارسال تیکت به پشتیبانی برای رفع مشکلات صرافی کوینکس را پیش از این شرح دادیم.
دیگر مشکلات کوینکس

یکی از مشکلات این صرافی که کاربران هنگام فعالیت از آن شکایت داشته‌اند، فعال‌نشدن حد سود و حد ضرر در برخی موارد بوده است؛ البته این مشکل مختص این صرافی نیست و گاهی شاهد این مشکلات در صرافی‌های دیگر مانند بایننس نیز هستیم؛ با این حال میزان تکرار آن‌ها کمتر از صرافی کوینکس و زیر 1 درصد است. البته در چند ماه گذشته چنین مشکلاتی به‌ندرت در صرافی کوینکس رخ داده‌اند و امید است در آینده تعداد آن‌ها کمتر نیز شود.
با وجود بالاتربودن حجم معاملات صرافی کوینکس در مقایسه با صرافی‌های ایرانی، حجم معاملات این صرافی نسبت به صرافی‌های باکیفیت بین‌المللی دیگر کم است و این موضوع سبب آن شده است کاربران به‌ویژه تریدرهایی که به‌صورت اسکلپ فعالیت می‌کنند، با مشکل مواجه شوند.
یکی دیگر از مشکلات صرافی کوینکس این است که تراکنش‌های کاربران در این صرافی در لحظات هیجانی بازار، با خطا مواجه شده و به‌طورکلی ممکن است صرافی از دسترس خارج شود. این موضوع نیز ریسک فعالیت در این صرافی را برای کاربران بالا می‌برد؛ زیرا درصورت تنظیم‌نکردن حد ضرر ممکن است لیکوئید شوید یا درصورت تنظیم‌نکردن حد سود ممکن است قیمت از محدوده موردنظر شما عبور کند، اما معامله شما بسته نشود.
مبهم‌بودن مالکان و سرمایه‌گذاران و البته محل جغرافیایی شرکت این صرافی سبب شده است کاربران زیادی از شفاف‌نبودن آن گله‌مند باشند.
با وجود اینکه صرافی کوینکس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و درواقع شما می‌توانید در زمان فعالیت در این وب سایت زبان آن را به فارسی تغییر دهید، بخشی از این وب سایت که به بیان قوانین و سیاست‌های صرافی اشاره دارد (بخشی که در زمان ایجاد حساب کاربری باید گزینه مربوط به آن را فعال کنید و درحقیقت اعلام کنید که قوانین صرافی مورد تأیید شماست) به زبان فارسی ترجمه نشده است.
 بندهای قوانین موجود به سلب مسئولیت صرافی در صورت بروز مشکل و مسئولیت‌نداشتن در افشای غیرعمد اطلاعات شما در صرافی، اجازه برای فروش اطلاعات کاربری شما درصورت ورشکستگی و دیگر مشکلات، استفاده از اطلاعات کاربری شما برای استفاده‌های تجاری اشاره دارند.

مزایای صرافی کوینکس

سرعت بالا در پردازش تراکنش‌ها
پشتیبانی از زبان فارسی. درصد بالایی از کاربران این صرافی را ایرانیان تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل این صرافی سال گذشته زبان فارسی را به وب سایت خود اضافه کرد.

امکان انجام احراز هویت برای ایرانیان در این صرافی فراهم شده است. درواقع این صرافی برخلاف بیشتر صرافی‌های بین‌المللی اجازه فعالیت را به ایرانیان می‌دهد (البته عده‌ای این مورد را یکی از مشکلات صرافی کوینکس می‌دانند) با این حال وب سایت این صرافی از سوی کشور ایران فیلتر شده است.
به‌دلیل آنکه صرافی کوینکس یکی از زیرمجموعه‌های استخر استخراج ViaBTC است، امکان انتقال دارایی بدون کارمزد در میان این صرافی و استخر استخراج ViaBTC وجود دارد. همچنین امکان استخراج ارزهای متعدد، پاداش‌های خوب، امکان استخراج ابری و… افرادی زیادی را به استفاده از این استخر و صرافی تشویق کرده است.

سخن پایانی
صرافی کوینکس یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های بین‌المللی در زمینه ارزهای دیجیتال در میان ایرانیان است. با وجود جذابیت استفاده از امکانات این صرافی، باید آگاهانه آن را به کار برد؛ برای مثال یکی از مواردی که می‌توانید با رعایت آن بروز مشکل را بسیار کاهش دهید، استفاده از VPN با IP ثابت است.
در این مقاله سعی کردیم مشکلات صرافی کوینکس (که البته برخی از آن‌ها را می‌توان حل‌شدنی دانست) و روش‌هایی برای مواجهه هرچه کمتر با مشکلات در این صرافی را بیان کنیم. برای آنکه کمترین مشکلات در زمان فعالیت شمشکلاتما در بازار رخ دهد، لازم است که علاوه بر مهارت در انواع تحلیل با این مسائل و البته راه‌حلی برای آن‌ها آشنا باشید.
اگر قرار باشد شما با تجربه خود و با گذر زمان با مشکلات مواجه شوید و تجربه خود را بالا ببرید، زمان و سرمایه زیادی را از دست خواهید داد؛ به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در یک دوره آموزش رمز ارز که امروزه به‌صورت آنلاین و حضوری در دسترس هستند، شرکت کنید تا در کمترین زمان بتوانید سود خود را از بازار ارزها کسب کنید.
پرسش‌های متداول

چرا دارایی برخی کاربران در صرافی کوینکس مسدود می‌شود؟

به‌دلیل استفاده از VPN های رایگان که با هر بار استفاده IP متفاوتی را به کاربر اختصاص می‌دهند یا قفل‌بودن دارایی کاربر در یک سفارشی که ثبت شده، اما هنوز انجام نشده است.

برای رفع مشکل مسدودی قفل‌شدن دارایی باید چه مراحلی را طی کرد؟

باید یک API جدید ایجاد کرده و IP ثابت را برای حساب معاملاتی ثبت کرد. همچنین شما می‌توانید برای تهیه یک VPN با IP ثابت اقدام کنید و پیش از بروز مشکل (اگر هنوز مشکلی برای شما پیش نیامده باشد) یک حساب کاربری با کمک VPN جدید ایجاد کنید، دارایی خود را به حساب جدید انتقال دهید و از این پس در حساب جدید فعالیت کنید.

ارزهای دیجیتال برای واریز و برداشت در صرافی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

ارزهای دیجیتالی که برای واریز و برداشت تنها به آدرس نیاز دارند و ارزهایی که برای واریز و برداشت علاوه بر آدرس تگ/ ممو نیز دارند.

با چه روشی می‌توان مشکلات صرافی کوینکس را حل کرد؟

با توجه به مشکل پیش‌آمده می‌توانید مقالات یا سؤالات متداول مربوط در Help Center را مطالعه کنید، اما چنانچه نتوانستید مشکلات این صرافی را برطرف کنید، می‌توانید به‌راحتی یک تیکت را به پشتیبانی ارسال کرده و درخواست کنید به مشکل شما رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید