مراحل خرید زمین در متاورس چگونه است؟

روزبه‌روز به تعداد علاقه‌مندان دنیای متاورس اضافه شده و این پروژه نوآورانه موفق به جذب سرمایه‌گذاران بزرگی در سراسر جهان شده است. تقاضا برای خرید زمین مجازی در دنیای دیجیتال سه‌بعدی به‌شدت افزایش یافته و می‌توان گفت این بازار به نحوی شباهت‌هایی با بازار املاک و مستغلات دنیای واقعی دارد. خرید زمین در متاورس فرایند به‌نسبت ساده‌ای است که می‌توانید با استفاده از راهنمای زیر به‌تنهایی آن را اجرا کنید. در ادامه این مطلب به توضیح این مراحل می‌پردازیم.
فهرست این مقاله
خرید زمین در متاورس
در این پروسه برخی سرمایه‌گذاران درباره آینده و میزان سوددهی این نوع سرمایه‌گذاری دچار شک و تردید شده و گروهی دیگر نیز با در نظر گرفتن رشد بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاری در متاورس امیدوار هستند. توجه داشته باشید که هنگام خرید زمین نوع پروژه انتخابی به‌صورت مستقیم بر کارهایی که می‌توانید با زمین خود انجام دهید، تأثیرگذار است. اگر زمین مدنظر از ترافیک کافی برخوردار باشد، فضای مناسبی برای برگزاری رویدادهای مختلف مانند کنفرانس‌ها یا حتی اجاره فضاهای تبلیغاتی به شمار می‌آید.
متاورس چیست؟

پس از آنکه مارک زاکربرگ مالک مجموعه فیس‌بوک برنامه خود را برای ورود به متاورس اعلام کرد، آگاهی جهانی درمورد این فضا به‌سرعت افزایش یافت، اما باید دانست متاورس دقیقاً چیست و چه کاربردی دارد؟ در یک تعریف ساده متاورس را می‌توان یک واقعیت دیجیتالی سه‌بعدی آنلاین معرفی کرد که کاربران از نقاط مختلف جهان را در تمام جنبه‌های زندگی به یکدیگر متصل می‌کند. شما می‌توانید در این دنیا به محل کار خود بروید، در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کرده و هویت‌های دیجیتالی را میزبانی کنید. در طراحی و اجرای متاورس جهت شبیه‌سازی زندگی واقعی از ترکیب عناصر مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده شده است.
اما جالب است بدانید مفهوم «Metaverse» از سال‌ها پیش وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. درواقع ایده متاورس نخستین بار در رمان علمی- تخیلی به نام Snow Crash نوشته Neal Stephenson معرفی شد، اما این ایده تخیلی به‌تازگی به‌دلیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پس از اعلام فیس‌بوک در متاورس به وجود آمد، به واقعیت تبدیل شده و محبوبیت پیدا کرده است. یکی از این فرصت‌های تجاری خرید و فروش املاک دیجیتالی است. طبق پیش‌بینی کارشناسان با ورود افراد بیشتر به این فضا، نیاز به خرید و استفاده از املاک دیجیتالی نیز افزایش خواهد یافت.
نحوه خرید زمین در متاورس
خرید زمین در متاورس توسط پلتفرم‌های اختصاصی انجام می‌شود که از میان آن‌ها Sandbox و Decentraland بهترین گزینه هستند. برای استفاده از هر دو برنامه لازم است ابتدا افزونه کروم به نام Metamask را دانلود کنید که کیف پول رمزنگاری‌شده برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال است. در قدم بعدی لازم است ارز SAND (برای پلتفرم Sandbox) یا ارز MANA (برای پلتفرم Decentraland) را خریداری و در کیف پول خود ذخیره کنید. پس از تأمین مالی اکانت شما آماده خرید زمین در متاورس خواهد بود. در ادامه هریک از این مراحل را به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد.
مراحل خرید زمین در متاورس
گام اول: ساخت کیف پول رمزنگاری‌شده
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در متاورس امکان خرید زمین از طریق دلار و به‌طورکلی ارزهای فیات وجود ندارد و به همین دلیل لازم است حساب خود را از طریق ارزهای دیجیتال شارژ کنید. درنتیجه قبل از هر چیزی برای نگهداری ارزهای خود باید یک کیف پول دیجیتالی مناسب انتخاب و راه‌اندازی کنید. با توجه ‌به نوع پلتفرم انتخابی رمز ارز مرتبط را تهیه کرده و کیف پول خود را شارژ کنید. به ‌این ‌ترتیب با خرید ارز SAND در Sandbox و با خرید ارز MANA در Decentraland زمین را خریداری خواهید کرد. برای افزایش امنیت دارایی‌ها و جلوگیری از اینکه آن‌ها هنگام راه‌اندازی کیف پول دیجیتالی از بین بروند، عبارت بازیابی را به‌صورت آفلاین یادداشت کرده و در یک مکان مطمئن نگهداری کنید. همچنین اطلاعات موجود در کیف پول دیجیتالی را به‌عنوان «حساب بانکی مجازی» خود در نظر بگیرید و با افراد دیگر به اشتراک نگذارید.

گام دوم: انتخاب پلتفرم خرید
پس از راه‌اندازی کیف پول و خرید ارز چند انتخاب برای شما وجود دارد. درمورد نخست شما می‌توانید مستقیم روی یک پلتفرم متاورس، مانند Decentraland یا Sandbox ملک خریداری کنید. از طرف دیگر نیز امکان خرید زمین از طریق یک پلتفرم شخص ثالث مانند OpenSea نیز وجود دارد. براساس نظر کارشناسان پلتفرم‌های شخص ثالث گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاران تازه‌واردی هستند که برای اولین مرتبه قصد خرید زمین در متاورس را دارند.
OpenSea و NonFungible.com به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به پرش از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، قطعات زمین مجازی را خریداری کنند. پلتفرم‌های مختلف زمین‌هایی با امکانات متفاوت همراه با قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از پلتفرم‌های شخص ثالث این است که خریداران می‌توانند قیمت زمین مدنظر را براساس واحد ارزی دنیای واقعی ارزیابی کنند. این موضوع درک میزان هزینه پرداختی برای خرید زمین در متاورس را برای فرد آسان‌تر می‌کند.

اما مزیت استفاده از پلتفرم‌های مستقیم خرید زمین در متاورس این است که سرمایه‌گذار درک بهتری از امکانات موجود در فضای اطراف زمین خود به دست آورده و اطلاعاتی خوبی را درباره همسایگان زمین به دست خواهد آورد. درنهایت می‌توان گفت پس از کسب تجربه کافی به‌عنوان سرمایه‌گذار، استفاده از این پلتفرم‌های مستقیم گزینه مناسب‌تری خواهد بود.
گام سوم: ثبت پیشنهاد و نهایی‌کردن خرید
در دنیای واقعی سخت‌ترین مرحله در هنگام خرید املاک و زمین، به توافق رسیدن بر سر قیمت است، اما در حال حاضر هنگام خرید زمین در دنیای مجازی متاورس هیچ چالشی در این باره وجود ندارد. درواقع در دنیای مجازی متاورس پس از جست‌وجو و انتخاب زمین مدنظر، تنها کاری که باید انجام دهید، چند کلیک ساده و نهایی‌کردن مراحل ثبت سفارش خرید است. با این ‌حال شما می‌توانید در پلتفرم دیسنترالند (Decentraland) پیشنهاد خریدی را ثبت کرده و درصورت موافقت مالک با قیمت مدنظر خود، مراحل خرید زمین را نهایی کنید.
نحوه ساخت NFT و فروش آنلاین آن
گام اول: جست‌وجو و انتخاب یک قطعه زمین در متاورس
ابتدا لازم است در میان قطعات زمین آماده فروش جست‌وجو کرده و پس از ارزیابی موارد در دسترس، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. هنگام انتخاب قطعه زمین مناسب بهتر است به فاصله زمین مدنظر از مکان‌های معروف توجه داشته باشید. هرچه زمین انتخابی شما به مرکز شهر و مکان‌های محبوب نزدیک‌تر باشد، به همان اندازه نیز قیمت زمین افزایش خواهد یافت.

پس از انتخاب قطعه زمین مناسب، روی آن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتر درباره زمین به شما نمایش داده شود. همان‌طور که در بالا اشاره شد، برای ثبت سفارش خرید لازم است کیف پول خود را ایجاد و شارژ کنید. در ادامه به آموزش اتصال کیف پول به پلتفرم می‌پردازیم.
گام دوم: اتصال کیف پول به پلتفرم
برای اتصال کیف پول به پلتفرم، ابتدا روی گزینه «Jump In» کلیک کرده و سپس با استفاده از کیف پول دیجیتالی خود مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید.

بلافاصله پس از آنکه مراحل ثبت‌نام را انجام دادید و خرید خود را تأیید کردید، زمین مجازی خریداری‌شده به کیف پول شما ارسال می‌شود. به ‌این ‌ترتیب شما مالک رسمی دارایی مجازی خریداری‌شده هستید و صحت این ادعا در بلاک چین تأیید خواهد شد. از آنجا ‌که خرید زمین شامل پرداخت هزینه‌های Gas نیز می‌شود، لازم است حساب خود را کمی بیشتر از قیمت درج‌شده روی قطعه زمین مدنظر شارژ کرده باشید.
گام سوم: تأیید خرید
اگر ارز کافی در کیف پول خود داشته یا با فروشنده بر سر قیمت به توافق رسیده باشید، خرید شما به‌راحتی انجام می‌شود. شما می‌توانید خرید زمین مجازی را در کیف پول دیجیتالی خود تأیید کنید؛ برای مثال به‌منظور تأیید خرید زمین در کیف پول Trust Wallet به بخش Collectibles و در کیف پول Metamask به بخش NFTs بروید.
نکات مهم هنگام خرید زمین در متاورس
اساساً زمین‌ها، املاک و مستغلات موجود در متاورس، توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT هستند که به‌دلیل توجه گسترده سرمایه‌گذاران به این روش سرمایه‌گذاری جدید، محبوبیت کسب کرده‌اند. توجه به این بازار سبب افزایش تعداد کلاه‌برداران این حوزه شده است؛ بنابراین برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده مالی بهتر است همواره از پلتفرم‌های رسمی و معتبر خرید کنید. از سوی دیگر به خاطر داشته باشید با وجود جذابیت‌های موجود، همچنان متاورس یک قلمرو ناشناخته محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری دیجیتالی املاک و مستغلات نیز شکل بسیار جدیدی از سرمایه‌گذاری است که به‌سرعت در میان سرمایه‌گذاران بزرگ جهانی در حال گسترش است.
تا یک سال گذشته، این امکان وجود داشت تا یک ملک دیجیتالی را تنها با پرداخت چند صد دلار خریداری کنید، اما با ورود به سال ۲۰۲۱، تنها برای شروع سرمایه‌گذاری به چند هزار دلار نیاز است. به‌دلیل جدیدبودن این نوع سرمایه‌گذاری، هنوز تاریخچه کافی درباره تراکنش‌های انجام‌شده وجود نداشته و درنتیجه تعیین نحوه رفتار بازار مجازی خرید زمین در متاورس امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر این بازار مانند بازار ارزهای دیجیتال نوسان بسیاری داشته و به ثبات مشخصی نرسیده است. درنهایت این موارد به معنای انصراف از خرید زمین و سرمایه‌گذاری در متاورس نیست. توجه به این نکته مهم است که هیچ‌گونه داده‌ای درباره آستانه قیمت و تعیین سطح تقاضا برای چنین دارایی جدیدی وجود ندارد؛ درنتیجه لازم است پولی که برای سرمایه‌گذاری در متاورس وارد می‌کنید، سرمایه مازاد شما باشد.
نتیجه‌گیری
خرید زمین در متاورس یکی از جدیدترین راه‌های سرمایه‌گذاری در دنیای دیجیتالی است. در این نوع سرمایه‌گذاری لازم است ابتدا یک کیف پول دیجیتالی تهیه کنید و سپس متناسب با پلتفرم خرید انتخابی، حساب خود را با رمز ارز شارژ کرده و زمین مدنظر را انتخاب و خریداری کنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” متاورس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید