مدیرعامل گلدمن ساکس: با توجه به موفقیت اخیر بیت کوین، قانون‌گذاران باید «به‌شدت فعال» شوند

مدیرعامل گلدمن ساکس (Goldman Sachs) معتقد است که اگر بیت کوین قادر باشد با روند فعلی خود پیش رود، قانون‌گذاران نمی‌توانند آن را رصد کنند. به‌گفته وی، قانون‌گذاران باید رویکردی «به‌شدت فعال» در قبال قانون‌گذاری این بخش اتخاذ کنند.
به گزارش کوین تلگراف، لوید بلانکفین (Lloyd Blankfein)، رئیس گلدمن ساکس با اشاره به توانایی بیت کوین برای دور زدن اقدامات نظارتی قانون‌گذاران، عنوان کرده است که قانون‌گذاران در پاسخ به موفقیت اخیر بیت کوین باید «به‌شدت فعال» عمل کنند.
بلانکفین در مصاحبه دیروز خود با برنامه اسکواک باکس (Squawk Box) که از شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) پخش می‌شود، اعلام کرد که قابلیت بیت کوین برای انجام تراکنش‌ها با نام‌های مستعار، آن را به ابزاری عالی برای تأمین مالی جرایم تبدیل کرده است. او در ادامه گفت:
شما نمی‌دانید که بیت کوین را به حساب کره شمالی، القاعده یا سپاه پاسداران منتقل می‌کنید.
علیرغم اینکه مقامات در سرتاسر دنیا، از بلاک چین و ویژگی شفافیت آن برای ره‌گیری استفاده از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، بلانکفین این سؤال را مطرح می‌کند که قانون‌گذاران چطور می‌توانند اجازه پیشروی و موفقیت ارزهای دیجیتال را بدهند. او در این خصوص می‌افزاید:
اگر من قانون‌گذار بودم، در زمان موفقیت [این چنینی] بیت کوین به‌شدت فعالانه عمل می‌کردم. شخصاً خودم را برای انجام اقدامات لازم آماده می‌کردم.
بلانکفین می‌گوید برای اینکه بیت کوین با ساختارهای قانون‌گذاری مالی فعلی همسو باشد، باید برخی از آزادی‌های بنیادینی که ارائه می‌کند را از میان برداریم. این در حالی است که او معتقد است که بدون این قابلیت‌های پنهان‌کردن هویت هم همچنان تقاضای شدیدی برای بیت کوین وجود خواهد داشت. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت:
این کار ممکن است، ولی باعث نادیده‌گرفتن آزادی، ابتکارعمل و به‌نوعی نبود شفافیتی می‌شود. این ویژگی‌ها، چیزهایی بودند که مردم به‌واسطه آنها به بیت کوین علاقه‌مند شدند؛ به همین دلیل، این چالشی است که بیت کوین باید به روش خود با آن کنار بیاید.
بلانکفین با انتقاد از قابلیت ذخیره ارزش بیت کوین و تأکید بر نوسانات بالای آن می‌گوید که نگه‌داری شخصی بیت کوین، نیازمند دانش در حوزه فناوری است.
بیت کوین یک ذخیره ارزش است که ممکن در یک روز ۱۰ درصد نوسان کند. از طرف دیگر، اگر کد خود یا یک تکه کاغذ را گم کنید یا اگر کسی آن را از شما بگیرد بیت کوین‌های شما برای همیشه از دست می‌رود. نمی‌توان گفت که این اتفاقات نخواهد افتاد.
ماه اوت، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که میلیون‌ها دلار رمز ارز را از ۳۰۰ کیف پول وابسته به القاعده و داعش ضبط کرده است.
دان فورت (Don Fort)، رئیس بخش تحقیقات جنایی اداره خدمات درآمد داخلی آمریکا، هم در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که این بخش با ره‌گیری مبدأ ارزهای دیجیتال، موفق شده است تا بخش مالی تشکیلات این گروه‌های تروریستی را با مشکل مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید