فارس – بورل: اتحادیه اروپا زمستان امسال درگیر بحران انرژی خواهد شد


ریحان نیوز –
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: به خاطر کمبود واردات گاز ممکن است، ذخایر گاز اتحادیه اروپا در زمستان پیش رو تمام شود.
وی طی یادداشتی که در تارنمای خدمات دیپلماتیک اروپا اخیرا منتشر شد، نوشته که اروپا با یک طوفان تمام‌عیار مواجه است. قیمت حامل‌های انرژی بالاست، رشد اقتصادی پایین آمده و زمستان هم در حال رسیدن است.
بورل تأکید کرد: یک نگرانی واقعی درباره آنکه آیا اروپا گاز کافی دارد و مردم این اتحادیه می‌توانند پول آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازند، وجود دارد.
وی در یادداشت خود زمستان آتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از لحاظ بحرانی بودن بسیار استثنایی توصیف کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی این اظهارات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرده که صادرات گاز روسیه به اروپا که اصلی‌ترین منبع تامین گاز این اتحادیه محسوب می‌شود، کاهش یافته است.
بورل هشدار داده که کشورهای اروپایی باید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای قطع کامل صادرات گاز روسیه آماده کنند.
این دیپلمات ارشد اروپایی گفته حقیقت تلخ درباره زمستان پیش رو این است که ما در حال رسیدن به حداکثر ظرفیت برای تامین گاز از منابع غیر از روسیه هستیم، بنابراین بخش قابل توجهی از بار کمبود گاز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تقاضا مربوط خواهد شد.
بر اساس طرحی که ماه گذشته در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده، ‌اعضای این اتحادیه باید داوطلبانه 15 درصد مصرف گاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند تا این اتحادیه بتواند زمستان پیش رو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدون قطعی گاز بگذرانند. در صورتی که شرایط اضطراری شود، این اقدام داوطلبانه اجباری خواهد شد.
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
∎​

دیدگاهتان را بنویسید