رمز ارز اولترا (Ultra) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز اولترا

در سال‌های اخیر شاهد بودیم که بازی‌های رایانه‌ای بیش‌ازپیش مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است؛ از این‌رو پلتفرم اولترا که قرار است آن را به‌صورت کامل بررسی کنیم، تصمیم گرفت با تزریق نوآوری در این صنعت راه جدیدی را پیش روی آینده بگذارد. درواقع این پلتفرم با کمک‌ بلاک چین سعی دارد محیطی برای حمایت از گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی‌ها فراهم کند. در این مقاله، پلتفرم و رمز ارز اولترا را به‌طور کامل بررسی کرده و فرایند خرید این توکن را نیز برای شما شرح داده‌ایم.
آشنایی با بنیان‌گذاران رمز ارز اولترا (Ultra)

دیوید هانسون (David Hanson)

PixelBeam در کنار تعدادی از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند، توسط دیوید هانسون تأسیس شده‌اند. دیوید هانسون و نیکولاس گیلات مدیرعاملان پروژه Ultra هستند.

نیکولاس گیلات (Nicolas Gilot)

نیکلاس گیلات فعالیت‌هایی در حوزه ساخت بازی‌های رایانه‌ای داشته است. PixelBeam اولین پروژه در صنعت گیمینگ بود که هر دو مؤسس Ultra یعنی دیوید هانسون و نیکولاس گیلات در آن با یکدیگر همکاری داشتند.
تاریخچه رمز ارز اولترا

این رمز ارز در آخرین روز ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ با قیمت تقریبی ۰.۰۳۹ دلار در صرافی‌های رمز ارز لیست شد. پس از لیست‌شدن در صرافی‌ها و صعود بسیار کمی که داشت، تا قیمت ۰.۰۲۴ دلار تنزل کرد و مدتی را در همان محدوده نوسان داشت. نوسانات در این محدوده تا اواخر سال ۲۰۱۹ ادامه داشت، اما از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ Ultra روندی صعودی را پشت سر گذاشت؛ به‌طوری‌که طی آن توانست تا محدوده ۰.۰۵۹ دلار هم افزایش پیدا کند. نوسان در این محدوده قیمتی تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ ادامه داشت، اما پس از آن قیمت توکن UOS با افت ارزشی که تجربه کرد به ۰.۰۳ دلار رسید. حرکت در این محدوده‌های قیمتی تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ ادامه داشت، اما پس از این دوره، با روندی صعودی مواجه شد و توانست در آن زمان، یعنی آگوست سال ۲۰۲۰ به قیمت ۰.۲ دلار برسد.
پس از آن صعود روند قیمتی رمز ارز Ultra باز هم نزولی شد و به‌دلیل همین نزول ارزش، قیمت آن در اکتبر ۲۰۲۰ به ۰.۰۸ دلار رسید و به عبارت دیگر بیش از ۱۰۰ درصد کاهش قیمت. در فوریه سال ۲۰۲۱ یعنی دومین ماه از سال میلادی این ارز توانست همپای دیگر ارزهای دیجیتال صعودی بسیار عالی را داشته باشد که طی آن توانست قیمت ۰.۷۲ دلار را به دست آورد؛ البته شکوهمندترین صعود این ارز به بعد از این تاریخ برمی‌گردد. ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ این ارز توانست با روند صعودی که در پیش گرفته بود بالاترین قیمت خود یعنی ۲.۴۴ دلار را در تاریخ ۲۵ نوامبر ثبت کند. در حال حاضر که آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ را سپری می‌کنیم، این ارز با قیمت تقریبی ۱.۵۳ دلار در صرافی‌های رمز ارز مبادله می‌شود.
ویژگی های رمز ارز اولترا

این رمز ارز با بازاری به ارزش تقریبی ۴۲۶ میلیون دلار رتبه ۱۴۷ را از نظر بزرگی بازار سهم خود کرده و ۰۱ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.
ارز Ultra یا همان توکن UOS یک توکن ERC-20 است که روی شبکه اتریوم اجرا شده است.
Ultra در نظر دارد قسمتی از درآمد خود را روی توسعه بازی‌هایی اختصاص دهد که تنها مخصوص پلتفرم اولترا هستند. این سیاست در میان پلتفرم‌های مختلف بازی رایج است و گیمرهای زیادی برای انجام آن بازی به سمت پلتفرم مربوط جذب می‌شوند.
در طراحی بلاک چین این رمز ارز از شبکه ایاس EOS الهام گرفته شده است.
اولترا محیطی را برای گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی فراهم کرده است.
با آنکه این ارز پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین است، برای اجرای آن به ساخت کیف پول و دیگر کارها نیازی نیست و برای اجرای بازی در این پلتفرم کاربران همان مراحل ساده یک پلتفرم سنتی را در پیش می‌گیرند.
نرخ پردازش تراکنش‌ها در این ارز ۱۲ هزار تراکنش در ثانیه است که البته تیم پروژه مدعی شده‌اند که قصد دارند این عدد را به ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه برسانند.
زمان ایجاد هر بلوک در شبکه این ارز ۵ ثانیه است.
تعداد کل توکن‌های UOS به رقم ۱ میلیارد واحد می‌رسد که در حال حاضر بیش از ۲۶۰ میلیون واحد از این توکن‌ها در حال گردش هستند.
توزیع توکن‌های UOS به ترتیب زیر است:
۱۸ درصد از توکن‌های این رمز ارز به تیم پروژه و افرادی که قرار است در آینده به این تیم بپیوندند، اختصاص پیدا می‌کند. این توکن‌ها در مدت یک سال اول قفل شده هستند و پس از آن به کارکنان اعطا می‌شوند.
۱۹ درصد از توکن‌های UOS برای ساخت بازی‌های انحصاری Ultra البته به‌عنوان یک هدف بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌شوند.
۱۰ درصد از توکن‌های Ultra نیز بدون استفاده نگه‌داری می‌شوند و دسترسی به این توکن‌ها و استفاده از آن‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که این پلتفرم بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در طول یک ماه داشته باشد.
۴۶/۱۵ درصد از توکن‌های این رمز ارز برای توسعه زیرساخت‌های فنی پلتفرم و بلاک چین خود هزینه می‌شود.
۸/۴ درصد از اولتراها به‌عنوان پاداش به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که قصد همکاری با این ارز را داشته باشند؛ البته توکن‌ها در یک سال اول قفل خواهند بود.
۲/۱ درصد از توکن‌های UOS با هدف معرفی هرچه بیشتر و گسترش آن از راه بازاریابی هزینه می‌شود.
براساس ادعای تیم پروژه، Ultra کار توسعه پلتفرم خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرده بود که با گذر زمان و شناخت بلاک چین، در سال ۲۰۱۷ زیرساخت‌های این پلتفرم به بلاک چین منتقل شدند.

مزایا و معایب رمز ارز اولترا
مزایا

پلتفرم Ultra محیطی برای توسعه‌دهندگان جدید بازی‌ها ارائه داده است. این موضوع با مشکل در اختیار داشتن این فضا توسط عده‌ای از ابرقدرت‌های این حوزه مبارزه می‌کند و اجازه می‌دهد استعدادها و نوآوری‌های جدیدی وارد این عرصه شوند.
پلتفرم این ارز از نظر اقتصادی، گیمرها و سازندگان بازی را ساپورت می‌کند.
کاربران می‌توانند با کمک به توسعه‌دهندگان بازی‌ها، برای آزمایش این بازی‌ها توکن UOS دریافت کنند.
یکی از راه‌هایی که این ارز سعی دارد توسط آن، گیمرها را از لحاظ اقتصادی حمایت کند، تعبیه‌کردن امکان دعوت از دوستان (چیزی شبیه به ریفرینگ در صرافی‌ها) است. Ultra برای این بخش از بازاریابی و همچنین حمایت از کاربران، ۳ درصد از درآمد خود را اختصاص داده است. این تصمیم شرایط ایده‌آلی برای پروژه و کاربران آن ایجاد می‌کند.
یکی دیگر از راه‌ها برای دریافت این رمز ارز جز خرید آن که در این پلتفرم تعبیه شده است، تماشای ویدئوهای تبلیغاتی در محیط آن است.
کاربران و گیمرهای پلتفرم اولترا در صورتی که بتوانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند، جوایزی را با ارزش‌های مختلف دریافت می‌کنند که اتفاقاً امکان مبادله آن‌ها در بازار این پلتفرم نیز وجود دارد.
با آنکه این ارز پلتفرمی ساخته‌شده بر مبنای بلاک چین است، اجرای بازی در آن به‌سادگی پلتفرم‌های سنتی است.
رابط کاری پلتفرم Ultra بسیار ساده و کاربرپسند است و به همین دلیل کاربران بسیاری به استفاده از این پلتفرم علاقه نشان داده‌اند. همچنین کاربران برای خرید آیتم‌های مختلف نیازی به مراجعه به دیگر پلتفرم‌ها ندارند و همه‌چیز در این پلتفرم تعبیه شده است.
تمام آیتم‌های ساخته‌شده در متاورس بومی‌شده در پلتفرم Ultra پشتیبانی می‌شوند. این آیتم‌ها شامل بازارهای NFT، برنامه‌های غیرمتمرکز و… هستند.
برای انجام بازی‌های مختلف معمولاً لازم است بازی به‌صورت کامل بارگیری شود و سپس می‌توان آن بازی را شروع کرد؛ درحالی‌که پس از خرید و شروع دانلود بازی در محیط این ارز می‌توان بازی را شروع کرد.
بنا بر ادعای تیم پروژه توسعه‌دهندگان بازی‌ها هزینه خود برای توسعه یک بازی را می‌توانند تا ۲۱ درصد کاهش دهند.
SDK به کیت‌های توسعه نرم‌افزار اشاره دارد که در اولترا نیز وجود دارند. توسعه‌دهندگانی که بازی‌های خود را روی محیط Ultra ایجاد می‌کنند می‌توانند با استفاده از این قابلیت، بازی‌های خود را با پلتفرم‌های مطرحی همچون استیم، Xbox و پلی‌استیشن هماهنگ کنند.
از آنجا که این ارز یک توکن ERC-20 است، کیف پول‌های معتبر زیادی برای نگه‌داری این توکن وجود دارند.

معایب

تعداد صرافی‌هایی که این رمز ارز را ارائه می‌دهند محدود هستند. همچنین امکان انجام معاملات Perpetual و آتی روی این ارز وجود ندارد.
نکته منفی دیگری که البته به تمام ارزهای دیجیتال تعمیم پیدا می‌کند، نوسانات بیش‌ازحد این ارزهای دیجیتال حتی در بازه‌های زمانی کوتاه است که می‌تواند سرمایه افراد زیادی به‌ویژه آن‌هایی که دانش کافی برای فعالیت در این بازار را ندارند از بین ببرد.

کاربردهای رمز ارز اولترا

قابلیت خرید و فروش رمز ارز Ultra مانند هر رمز ارز دیگری که در صرافی‌ها لیست می‌شود، وجود دارد؛ به این ترتیب کاربران می‌توانند با خرید و فروش توکن اولترا از اختلاف قیمتی آن سود کسب کنند.
افرادی که در محیط پلتفرم تبلیغات را تماشا کنند، توکن UOS دریافت می‌کنند.
کاربران می‌توانند با دعوت از دوستان گیمر خود با استفاده از لینک‌های دعوت برای انجام بازی‌های پلتفرم اولترا، توکن UOS دریافت کنند.
افرادی که به‌عنوان گیمر، بازی‌هایی را که توسعه‌دهندگان ایجاد کرده، آزمایش می‌کنند و درواقع در یافتن ایراد‌های بازی‌ها به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند، پاداش‌هایی از نوع توکن UOS دریافت می‌کنند.

کیف پول‌هایی که اولترا را ساپورت می‌کنند

ما در دنیای واقعی و زندگی روزمره برای نگه‌داری پول و دارایی خود از کارت‌های بانکی و کیف پول استفاده می‌کنیم. در دنیای دیجیتال نیز برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال خود نیاز به یک برنامه نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری نیاز داریم. کیف پول‌های بلاک چین یا دیجیتال این امکان را به کاربران می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را روی آن ذخیره و مدیریت کنند. در ادامه کیف پول‌هایی که رمز ارز Ultra (UOS) را پشتیبانی می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که به شکل دستگاهی کوچک نزد شخص سرمایه‌گذار، نگهداری می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول لجر نانو اس است که بیش از ۱۵۰۰ توکن و ارز را پشتیبانی می‌کند. ارز Ultra نیز از جمله ارزهایی است که این کیف پول از آن پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول سخت‌افزاری دیگری که از این ارز پشتیبانی می‌کند، مدل دیگری از کیف پول‌های شرکت لجر، به نام لجر نانو ایکس است که مدتی بعد از لجر نانو اس وارد بازار شد. این دو ولت از نظر قابلیت، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تفاوت عمده میان این دو کیف پول در شکل ظاهری، نحوه اتصال و قیمت آن‌هاست، نه تعداد ارزهایی که پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)

یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری که بیش از ۵۰۰ ارز را پشتیبانی می‌کند، کیف پول ترزور است که خوشبختانه نمایندگی رسمی در ایران دارد. این کیف پول در دو مدل Trezor one و Trezor Model T در بازار موجود است. دارندگان ارز Ultra می‌توانند برای نگهداری یا هودل‌کردن ارز خود، یکی از مدل‌های ولت سخت‌افزاری ترزور را استفاده کنند.

کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس (Exodus)

کیف پول‌های نرم‌افزاری، دسته دیگری از کیف پول‌های رمز ارز هستند که به‌‌دلیل رایگان بودن و دسترسی آسان، حتی با توجه به این مسئله که امنیت کمتری نسبت به ولت‌های سخت‌افزاری دارند، کاربران بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. کیف پول اکسودوس یکی از محبوب‌ترین ولت‌های نرم‌افزاری جدید است که رمز ارز اولترا را پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن برای همه بسیار آسان است. توجه داشته باشید که این کیف پول دسترسی ‌آی پی ایران را مسدود کرده است و برای استفاده از آن باید آی پی خود را تغییر دهید.

کیف پول نرم افزاری تراست‌ ولت (Trust Wallet)

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول تراست ولت است که امنیت نسبتاً بالایی دارد و کارکردن با آن بسیار آسان است. این ولت ارزهای بسیاری را پشتیبانی می‌کند. اگر به‌تازگی رمز ارز Ultra را خریده باشید، با رعایت نکات ایمنی می‌توانید با خیالی آسوده از این کیف پول برای نگهداری ارز خود استفاده کنید.

کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)

کیف پول دیگری که رمز ارز اولترا را پشتیبانی می‌کند، کیف پول کوینومی است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و افراد مبتدی نیز به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. ولت کوینومی بیش از ۱۰۰۰ ارز و توکن را پشتیبانی می‌کند. متأسفانه این کیف پول از نظر امنیتی کمی ضعیف عمل کرده است.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

کیف پول دیگری که از ارز Ultra پشتیبانی می‌کند متامسک است، یکی از بهترین کیف پول‌های اتریومی که علاوه بر نسخه اندروید و ios  می‌توان آن را به مرورگرهای کروم (Chrome) و فایرفاکس (FireFox) افزود. این کیف پول رابط کاربری آسان و امنیت نسبتاً خوبی دارد. فراموش نکنید از آنجا که این ارز یک توکن ERC-20 است، می‌توان آن را در تمام کیف پول‌های اتریومی ذخیره کرد.

کیف پول نرم افزاری ایم ‌توکن (im Token)

یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول ایم توکن است که از ارزهای زیادی پشتیبانی نمی‌کند؛ با این حال به‌دلیل امنیت بالا، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های آنلاین رمز ارز است. دارندگان رمز ارز Ultra می‌توانند برای ذخیره و نگه‌داری ارز خود از این کیف‌ پول محبوب استفاده کنند.
خرید رمز ارز اولترا

خرید رمز ارز را می‌توان از آخرین مراحل سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری دانست. درواقع شما به‌عنوان کسی که در بازار ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستید، باید بتوانید تحلیل درستی از ارزهایی داشته باشید که قصد خرید آن‌ها را دارید و در گام آخر تصمیم بگیرید آن رمز ارز را خریداری کنید یا نه، در غیر این صورت باید منتظر نظرهایی باشید که با هدف قبلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. برای تبدیل‌شدن به معامله‌گر یا سرمایه‌گذاری که با دانش خود در این بازار فعالیت می‌کند، نیاز دارید مهارت‌هایی را کسب کنید. بهترین راه‌ها برای کسب مهارت‌های موردنیاز، شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز است که خوشبختانه امروزه هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین برای در دسترس است. در ادامه فرایند خرید رمز ارز Ultra را از صرافی‌های ایرانی و خارجی شرح می‌دهیم.

خرید ارز اولترا از صرافی ایرانی

اولین گام برای خرید ارزهای دیجیتال ثبت‌نام و احراز هویت در یک صرافی معتبر است که رمز ارز موردنظر شما را پشتیبانی می‌کند. پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام و احراز هویت باید با استفاده از یک کارت بانکی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید و به نام شخص شماست، حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای این کار وارد کیف پول حساب کاربری خود در صرافی می‌شوید. گزینه واریز در مقابل تومان را انتخاب می‌کنید تا از آنجا به درگاه بانکی هدایت شوید. پس از آن با واردکردن اطلاعات کارت بانکی، حساب کاربری خود در صرافی را شارژ می‌کنید.
اکنون که کیف پول شما در حساب معاملاتی شارژ شده است، کافی است با توجه به صرافی‌ای که از آن استفاده می‌کنید، وارد قسمت خرید و فروش یا بازار شوید، رمز ارز موردنظر خود را جست‌وجو کنید و سپس با واردکردن قیمت روز این رمز ارز و مقداری که در نظر دارید از آن ارز خریداری کنید، خرید را انجام دهید. فراموش نکنید که صرافی محل نگه‌داری دارایی نیست و بهتر است پس از خرید رمز ارز موردنظر خود در صرافی، آن را به کیف پول معتبری انتقال دهید.

خرید ارز اولترا از صرافی خارجی

برخی از معامله‌گران بنا به دلایل شخصی و امنیتی ترجیح می‌دهند برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی‌های خارجی استفاده کنند. خرید و فروش رمز ارز در صرافی خارجی کار نسبتاً آسانی است؛ تفاوتی که در این میان وجود دارد این است که شما به‌عنوان یک شخص ایرانی نمی‌توانید با کارت بانکی و ریال در صرافی خارجی خرید و فروش انجام دهید و در هر صورت به یک صرافی داخلی برای تبدیل ریال به تتر یا هر ارز دیگری نیاز دارید. به این صورت که شما از صرافی داخلی یک رمز ارز (معمولاً تتر) را خریداری می‌کنید. با توجه به مسائل امنیتی و تحریم‌بودن ایران در بیشتر صرافی‌های معتبر، بهتر است ابتدا رمز ارز خریداری‌شده را به کیف پول خود انتقال دهید و پس از آن با فعال‌کردن vpn یا vps با آی ‌پی ثابت، آن ارز را به یک صرافی خارجی که رمز ارز اولترا را پشتیبانی می‌کند و از قبل در آن ثبت‌نام کرده‌اید، انتقال دهید. اکنون بعد از شارژکردن حساب کاربری خود در صرافی خارجی، این رمز ارز را در محیط صرافی خارجی جست‌وجو کنید تا وارد صفحه معاملاتی آن شوید. در این مرحله کافی است با توجه به نوع معامله خود و پس از واردکردن مقادیر موردنظر، روی گزینه buy کلیک کنید تا صرافی خرید ارز را برای شما انجام دهد.
صرافی های پشتیبانی کننده از اولترا

صرافی گیت (gate.io)

تتر و اتریوم دو رمز ارزی هستند که کاربران صرافی Gate.io برای خرید توکن UOS به آن نیاز دارند. صرافی Gate.io از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند که اولترا یکی از آن‌هاست.

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی بین‌المللی کوینکس به‌دلیل آنکه به کاربران خود اجازه می‌دهد بدون انجام احراز هویت در آن فعالیت کنند، از سمت ایرانیان با استقبال مواجه شده است. کاربران این صرافی نیز اگر بخواهند توکن UOS را در بازار اسپات خریداری کنند، به استیبل کوین تتر نیاز خواهند داشت.

صرافی کوکوین (KuCoin)

صرافی کوکوین یکی دیگر از صرافی‌های محبوب بین‌المللی با حجم معاملات بالاست که امکان خرید رمز ارز Ultra را برای کاربران خود فراهم کرده است. اگر شما هم یکی از کاربران صرافی کوکوین هستید و قصد خرید ارز Ultra را دارید، باید یکی از ارزهای دیجیتال تتر یا بیت کوین را در حساب معاملاتی خود داشته باشید.
پروژه های رمز ارز اولترا
عمده فعالیت این ارز در زمینه بازی است؛ درنتیجه عجیب نیست که ببینیم همکاری‌هایی که با این ارز صورت گرفته، عمدتاً از سمت شرکت‌هایی در همین زمینه بوده است.

AMD معتقد است با ظهور بلاک چین بازی‌های کامپیوتری با تحولی بزرگ مواجه می‌شوند؛ از این‌رو این شرکت که سابقه‌ای ۵۰ ساله در زمینه بازی‌های کامپیوتری و ساخت پردازنده‌های کامپیوتری دارد، با پروژه بلاک چینی اولترا همکاری دارد.

آتاری یکی از قدیمی‌ترین کنسول‌های بازی است که همکاری‌هایی را با پروژه‌های جدید از جمله اولترا داشته است.

یوبی سافت (Ubisoft)

همکاری یوبی سافت با اولترا شاید بیش از دیگر همکاری‌ها مطرح شده باشد. یوبی سافت نیز به‌عنوان یکی از انتشاردهندگان توکن این ارز با این پروژه همکاری دارد. همچنین در امر اعتبارسنجی شبکه اولترا به آن کمک می‌کند.
آینده رمز ارز اولترا

بسیاری از فعالان حوزه بازی‌های دیجیتال معتقدند که با شکل‌گیری بلاک چین، بازی‌های کامپیوتری مسیر جدیدی را برای ادامه راه خود یافته‌اند؛ از این‌رو شاهدیم که بزرگان این حوزه نیز به پروژه اولترا توجه دارند. از سوی دیگر هدف اصلی این پروژه ایجاد بستری برای حمایت از جامعه گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری است که به ‌دلیل حضور و فعالیت غول‌های این حوزه، با وجود داشتن ایده‌هایی نو، قدرت رویارویی با آن‌ها را نداشته‌اند. این پلتفرم با توجه به امکانات و امتیازاتی که برای این گروه در نظر گرفته است، قابلیت آن را دارد که افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. اگر تمام این موارد را کنار این موضوع قرار دهیم که بازی‌های رایانه‌ای و به‌طورکلی صنعت گیم (Game) به یکی از محبوب‌ترین صنایع در میان افراد به‌ویژه در نوع زندگی (LifeStyle) جدید بشر تبدیل شده است، می‌توان به آینده پروژه الترا در صورتی که همچنان به حمایت از کاربران خود ادامه دهد، امیدوار بود. البته نباید فراموش کرد که وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند بر سرنوشت تمام ارزهای دیجیتال از جمله رمز ارز اولترا تأثیرگذار باشد.
سؤالات متداول

آیا رمز ارز اولترا یک توکن است؟

بله، از آنجا که این رمز ارز یا توکن UOS یک توکن ساخته‌شده مبتنی بر استاندارد ERC-20 روی شبکه اتریوم است، آن را به‌عنوان یک توکن می‌شناسیم نه یک کوین.

کدام کیف پول‌ها از ارز اولترا پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)، کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس (Exodus)، کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet)، کیف پول نرم‌افزاری کوینومی ((Coinom، کیف پول نرم‌افزاری متامسک (MetaMask) و کیف پول نرم‌افزار ایم ‌توکن (im Token).

کدام صرافی‌ها رمز ارز Ultra را ارائه می‌دهند؟

صرافی Gate.io، صرافی کوینکس (CoinEx)، صرافی کوکوین (KuCoin)، Uniswap، Bitfinex، Bithumb، Coinone، Bithumb، AscendEX، Ox Protocol، Bitrue، BKEK، Fatbtc، AEX، BitMart، HitBTC، ZT و ایران بایننس.

هدف اصلی اولترا چیست؟

حمایت از گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی‌ها، اصلی‌ترین هدف این پروژه است.
سخن پایانی
بازی‌های کامپیوتری امروزه بسیار پرطرفدار هستند و افراد در سراسر دنیا در گروه‌های سنی مختلف به آن مشغول هستند. این موضوع سبب می‌شود افرادی با افکار نوآورانه نیز به سمت خلق بازی‌هایی جدید روی بیاورند که البته به‌دلیل وجود قدرت‌های قدیمی در این صنعت، توان زیادی برای ارائه نوآوری‌های خود ندارند. اکنون اولترا (Ultra) پلتفرمی را براساس بلاک چین طراحی کرده است که توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند در محیط آن بازی‌های خود را ایجاد کنند و کاربران می‌توانند در آن بازی کرده و همچنین پاداش‌هایی را دریافت کنند. در نوشتار حاضر، پلتفرم و رمز ارز اولترا را به‌طور کامل معرفی کرده و شما را در امر خرید توکن UOS راهنمایی کردیم تا اگر قصد خرید این ارز را داشته باشید، بتوانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید