دانشجو – مرادی: برای تصویب طرح قیر رایگان به نمایندگان مجلس فشار می‌آورند! / سرنوشت نامشخص قیر در صورت توزیع رایگان


ریحان نیوز –

حسن مرادی؛ کارشناس حوزه نفت و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص پیامدهای طرح توزیع قیر رایگان برای اقتصاد کشور گفت: تجربه ثابت کرده، توزیع هر کالایی به روش سهمیه‌ای به بستری برای بروز فساد در آن حوزه تبدیل خواهد شد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به دلایل موافقت نمایندگان برای تصویب این طرح نیز افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سروسامان بخشیدن به وضعیت راه‌وجاده حوزه انتخابیه خود با طرح توزیع رایگان قیر موافق هستند.
 
مرادی افزود: مطالباتی که از طرف حوزه انتخابیه نمایندگان وجود دارد، او را  مجبور می‌کند تا برای سرپوش گذاشتن بر مطالبات و کاهش فشار، امتیازاتی را در اختیار برخی افراد قرار دهد که قیر نیز از این موارد است.
 
این کارشناس نفت و انرژی ادامه داد: کارشناسان با این شیوه توزیع، مخالف هستند و آن را به صلاح کشور نمی‌دانند چرا که کسی از سرنوشت توزیع قیر با این روش، خبر نخواهد داشت.
 
وی در پایان در خصوص اقدامات لازم برای کاهش رانت توزیع قیر رایگان در صورت تصویب در صحن علنی اظهار داشت: توزیع بی‌برنامه و بی‌هدف قیر به صورت رایگان، موجب ایجاد رانت و فساد در کشور خواهد شد.
 

∎​

دیدگاهتان را بنویسید