جام‌جم آنلاین – قیمت طلا ۶ مرداد | قیمت طلا تغییر کرد


ریحان نیوز – قیمت طلا در بازار از نرخ ارز و قیمت جهانی طلا تاثیر می پذیرد. در همین وجه قیمت طلا در هر لحظه متغییر است. با جهش قیمت ارز، قیمت طلا نیز به طبع آن بالا می رود. اما پس از کاهش قیمت ارز، قیمت طلا نیز کاهش می یابد. برای اطلاع از قیمت طلا با ما همراه شوید.
به گزارش جام جم آنلاین، قیمت هر مثقال طلا امروز با افزایش ۳۲ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۹۱۱ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت خورده است.
پیش‌ بینی قیمت طلا
قیمت انس جهانی طلا به پایین‌ترین حد خود از مارس سال ۲۰۲۰ رسیده است. حالا باید دید این کاهش قیمت جهانی چه تاثیری بر قیمت طلا در بازار داخلی ایران دارد؟
به گزارش ریحان نیوز، قیمت طلای جهانی سقوط کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار بازگشت.
حالا باید دید این اتفاق چه تاثیری بر قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی دارد؟
مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با ریحان نیوز بیان کرد: در جامعه جهانی شاهد قدرت گرفتن شاخص دلار هستیم. تا جایی که ارزش آن به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید.
او ادامه داد: این اتفاق باعث کاهش ارزش انس جهانی طلا شد. علاوه بر این صندوق‌های طلا مثل SPDR و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف اقدام به فروش طلا در هفته‌های گذشته کردند و با خرید اوراق قرضه آمریکا میزانی از دارایی‌های خود را به‌عنوان پشتوانه انتقال دادند.
این کارشناس همچنین بیان کرد: انتظار می‌رود قدرت گرفتن دلار تاثیری منفی بر ارزها در تمام جهان داشته باشد. از سوی دیگر در ایران وضعیت ناپایدار مذاکرات وین باعث شد قیمت دلار یابد.
محبی گفت: اکنون ارزش انس جهانی رو به کاهش است. البته کاهش قیمت انس آنقدر در مقابل قیمت دلار قدرت ندارد. با وجود اینکه کاهش قیمت طلای جهانی وجود دارد، اما در بلندمدت کاهش چشمگیر طلا در بازار داخلی را نمی‌توان متصور بود.
اقتصادنیوز درباره کاهش قیمت طلا در بازار جهانی نوشت: دیروز طلا برای تحویل در ماه اوت در کامکس نیویورک پس از شکستن مرز حمایتی ۱۷۰۰ دلاری، ۲۹٫۷۰ دلار یا ۰٫۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷۰۵٫۸۰ دلار در هر اونس رسید. پایین ترین سطح روز گذشته ۱۶۹۵٫۰۵ دلار بود که از ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در بازار دیده نشده بود.
این ریزش قیمت طلا در حالی رخ داد که بازارها در انتظار تصمیم فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره و سیاست‌های کلی این نهاد برای مهار تورم بودند.
از زمانی که شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه منتهی به ژوئن در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر یعنی ۹٫۱ درصد رسید، پیش‌بینی‌ها در زمینه نرخ های بازار ثبات چندانی نداشت.
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده
بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته‌ای که رو به پایان است، نوسانات زیادی را تجربه کردند. با توجه به سیگنال‌هایی که برای بازارهای مالی وجود دارد، نوسانات آنها در هفته آینده چگونه پیش‌بینی می‌شود؟
به گزارش ریحان نیوز، بازار‌های دلار، طلا و سکه، در هفته جاری نوسانات زیادی را تجربه کردند. قیمت دلار بازار آزاد، بر اثر نوساناتی که از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شد و تا میانه‌های هفته اخیر ادامه داشت، حدود دو هزار تومان افزایش و کاهش را به خود دید. اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ثبات نسبی رسید. به گونه‌ای که که قیمت‌ها در بازار نوسان اندکی داشت.
در روزهای میانی هفته، دلار در یک کانال ثابت ماند و در هر دو روز، نرخ آن از کف قیمتی روز قبل بیشتر و از سقف قیمتی کمتر بود.
اخبار منفی و متضاد از مذاکرات برجام و سیگنال‌های افزایشی دیگر دلار را صعودی کرد. از جمله شاید بتوان به چشم‌انداز رشد تورم به ویژه با توجه به انتشار گزارش بانک مرکزی در مورد رشد نقدینگی و پایه پولی اشاره کرد.
در مقابل اما؛ اقدام بانک مرکزی به ارزپاشی در بازار، دلار را بار دیگر به مدار کاهش قیمت بازگرداند. هر چند بعد از ظهر دیروز، برخی فعالان بازار ارز از کمبود دلار و نبود پیشنهاد برای معامله خبر می‌دادند، اما امروز هم ثبات در قیمت دلار همچنان ادامه دارد.
نوسانات قیمت طلا
بازار طلا و سکه نیز در هفته جاری، تحت تاثیر روند قیمتی دلار، نوساناتی را تجربه کرد. قیمت طلا در هفته‌ای که رو به پایان است، بین کانال یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است. در روزهای اخیر روند قیمتی طلا عمدا در مدار کاهشی قرار داشته. در لحظه تنظیم این خبر نیز در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد.
قیمت سکه نیز نوسانات عجیبی را تجربه کرد. به گونه‌ای که سکه طرح جدید بین کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود. با وجود ریزش قیمت در روزهای نخست، در میانه هفته سکه در یک روز ۹۰۰ هزار تومان افزایش را نیز تجربه کرد. در روزهای اخیر نوسان قیمتی در این بازار ادامه داشت.
قیمت سکه طرح قدیم نیز به کانال ۱۳ میلیون تومان رفت اما دوباره به سطح بالاتر بازگشت. در لحظه تنظیم این خبر، سکه طرح جدید در مرز کانال ۱۵ میلیون تومانی و سکه طرح قدیم در کانال ۱۴ میلیون تومانی قرار دارد.
بازار طلا و سکه در هفته جاری، تحت تاثیر روند قیمتی دلار، نوساناتی را تجربه کرد.
با وجود برخی سیگنال‌ها برای افزایش قیمت دلار و به تبع آن طلا و سکه در هفته پیش رو، علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی این موضوع را بعید می‌داند.
او در گفتگو با ریحان نیوز توضیح می‌دهد: دلار در سقف قیمتی خود قرار گرفته است و احتمال توافقات هسته‌ای نیز هنوز بالاست. در این شرایط احتمالا رشد قیمت دلار متوقف می‌شود. اگر روند بازار در هفته آینده کاهشی نباشد، افزایشی بودن آن نیز بعید است.
طباطبائی در مورد بازار طلا و سکه نیز می‌گوید: قیمت طلا در بازار داخلی با توجه به دو متغیر طلای جهانی و قیمت دلار، احتمالا نوساناتی را تجربه می‌کند.
این کارشناس بازارهای مالی، می‌افزاید: برای اونس جهانی، با توجه به سیاست‌های ضد تورمی آمریکا روند کاهشی پیش‌بینی می‌شود. به ویژه اینکه این سیاست‌ها احتمالا در ماه آینده شدت می‌گیرند. در نتیجه احتمالا شاهد افت قیمت طلا و کامودیتی‌ها خواهیم بود.
او می‌گوید: در میان بازار طلا و سکه داخلی نیز دارای حباب است و با توجه به دو مورد اشاره شده، احتمال تخلیه بخشی از این حباب در کوتاه‌مدت وجود دارد. اما تداوم روند کاهشی طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار و مذاکرات هسته ای است.∎​

دیدگاهتان را بنویسید