باشگاه خبرنگاران جوان – پرداخت ۳۰۸ میلیارد تومان وام به روستاییان استان سمنان سه‌هزار شغل ایجاد کرد


ریحان نیوز –

جعفر کاشانی افزود: ۳۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر بابت یک هزار و ۷۴۱ طرح تصویب شده پرداخت شد.
وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون یکهزار و ۷۶۶ طرح با اشتغالزایی برای سه‌هزار و ۷۰۱ نفر به بانک‌های عامل ارسال‌شد که از این تعداد یک هزار و ۷۴۹ طرح با اعتبار بیش از ۳۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بانک‌های استان سمنان با تعهد اشتغال سه‌هزار و ۵۵۱ نفر تصویب شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه سهم استان سمنان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۳۸۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، گفت: پرداخت تسهیلات تا جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات در این بخش ادامه دارد.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری، یکی از سیاست‌های مطلوب و مدونی است که طی چند سال اخیر برای توسعه همه جانبه کشور و رسیدن به افق‌های توسعه ۱۴۰۴، آغاز شد و استان سمنان نیز در طول اجرای این طرح، عملکرد مطلوب داشته است.
وی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.
کاشانی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با بانک‌های عامل (کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید) و با نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی، عشایری و غیرمرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و با بازپرداخت حداکثر ۶ سال (تسهیلات فقط سرمایه در گردش با بازپرداخت ۱۸ ماهه) و سرانه اشتغال حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان برای هر نفر اشتغالزایی در بخش‌های اقتصادی کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و خدمات در رسته‌های اولویت‌دار تعیین شده به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزایی در سال‌های جاری به منظور مهاجرت معکوس به روستا‌ها به اجرا درآمد و تاکنون ادامه دارد.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید