باشگاه خبرنگاران جوان – معادن شهرستان بختگان از خاک فروشی و خام فروشی پرهیز کنند


ریحان نیوز –
عبدالعلی کریمی در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان بختگان با اشاره به وجود معادن غنی سنگ چینی، کرم و منگنز در شهرستان بختگان گفت: خام فروشی این معادن موجب هدر روی سرمایه های، ملی در این شهرستان می‌شود و باید معادن تدابیری اتخاذ کنند تا محصول به صورت فرآوری شده به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شود.
او، وجود این معادن را یک سرمایه بزرگ برای کشور و شهرستان ذکر کرد و گفت: باید با ایجاد صنایع تبدیلی خام فروشی این معادن تبدیل به عرضه محصولات آن‌ها شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس، دعوت از سرمایه گذاران و همکاری مسؤولین شهرستان بختگان در کمک به آن‌ها جهت صنعتی شدن را خواستار شد.
او، همچنین باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و خشک شدن دریاچه بختگان و تحلیل آب‌های زیر زمینی شهرستان، گفت: می‌طلبد جهاد کشاورزی تمهیدات لازم در جهت آبیاری تحت فشار باغات و مزارع شهرستان اقدام و از آبیاری غرقابی پرهیز نمایند همچنین باتوجه به شهرستان بختگان به سمت سرمایه گذاری صنعتی به خصوص معادن بسیار غنی موجود در شهرستان برود.
کریمی در ادامه سخنان خود همچنین از مسئولان شهرستان خواست نسبت به تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید