باشگاه خبرنگاران جوان – قیمت نان‌های سنتی در قم افزایش نمی یابد


ریحان نیوز –
سعید محمدی گفت: آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی تولید کننده نان‌های سنتی فعال در قم همچون گذشته تامین شده و نانوایان نیز نان مورد نیاز مردم را با همان قیمت قبل عرضه می‌کنند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
او گفت: نظارت برنحوه فعالیت نانوایی‌های استان با همکاری نهاد‌های متولی افزایش می‌یابد و با هرگونه گران‌فروشی و یا تعطیل کردن واحد نانوایی با هدف تغییر قیمت نان سنتی مورد نیاز مردم در سطح استان قم بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.
مدیرکل غله قم می گوید: وضعیت تامین آرد مورد نیاز واحد‌های نانوایی فعال درقم برای تولید نان مصرفی مردم استان در شرایط مطلوبی است و هیچ جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد و مردم می‌توانند نان سنتی مورد نیاز خود را همچون گذشته و با همان قیمت تهیه کنند.
محمدی گفت: موضوع افزایش قیمت برای نان‌های سنتی مورد مصرف مردم همچون سنگک، بربری، لواش و تافتون به هیچ عنوان مطرح نیست.
او گفت: برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم برای تامین آرد و نان مورد نیاز مردم قم در جریان برگزاری جلسه‌های کارشناسی با حضور دستگاه‌های متولی در سطح استان صورت گرفته‌است و اداره کل غله قم در این خصوص آمادگی کامل دارد.
تعداد ۸۸۸ نانوایی در استان قم فعال است که ۵۸۰ مورد آن یارانه‌ای یک و ۳۰۸ مورد دیگر یارانه‌ای دو است که تفاوت آن در قیمت آرد یارانه‌ای است که به واحد‌های نانوایی تخصیص پیدا می‌کند.
همچنین پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.
منبع:ایرنا

∎​

دیدگاهتان را بنویسید