باشگاه خبرنگاران جوان – افزایش ۱۱۴ درصدی صادرات کالا از گمرک بیله سوار


ریحان نیوز –
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین ظهیری، مدیرکل گمرک بیله‌سوار مغان گفت: پارسال به ارزش ۲۲۷ میلیون دلار کالا از گمرک بیله‌سوار صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش ۱۱۴ درصدی داشته است.
او افزود: در سال گذشته ۲۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۷ میلیون دلار در قالب چهار هزار و ۶۲۵ مورد اظهارنامه از گمرک مرزی بیله‌سوار صادر شده و از نظر وزنی نیز صادرات ۴۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک بیله‌سوار مغان بیان کرد: عمده‌ترین اقلام صادراتی از این گمرک سیب‌زمینی، شیشه، کاشی، سرامیک، مصنوعات پلاستیک و مصنوعات فلزی بوده است.
ظهیری اظهار کرد: در حوزه واردات نیز ۱۰ میلیون دلار کالا وارد کشور شده که از لحاظ ارزش ریالی نسبت به سال ۹۸ به میزان ۳۶ درصد کاهش داشته است.
او به آمار صادرات یک‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: امسال ۲۷ هزار تن کالا و محصول به ارزش ۲۹ میلیون دلار از گمرک بیله‌سوار مغان به کشور‌های روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است که نسبت به فروردین پارسال از لحاظ ریالی ۳۲۶ درصد افزایش داشته است.
بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.
انتهای پیام/ح
∎​

دیدگاهتان را بنویسید