آموزش گام به گام خرید کاردانو و معرفی صرافی های پشتیان کننده

رمز ارز کاردانو Cardano با نماد اختصاری ADA در رتبه ششم از نظر وسعت بازار قرار دارد. در این میان، شبکه بلاک‌چین کاردانو بستری برای انتقال مالی فراهم کرده است. همچنین این شبکه با در اختیار گذاشتن فضایی برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و ثبت قراردادهای هوشمند، رقابت تنگاتنگی با شبکه محبوب اتریوم دارد، اما آنچه کاردانو را از اتریوم متمایز می‌کند، ادعای تیم کاردانو درباره شبکه بلاک‌چین آن است. گفته می‌شود این ارز از پیشگامان به‌کارگیری شبکه بلاک‌چین نسل سوم است که با استفاده از آن کارمزد معاملات در مقایسه با بلاک‌چین‌های قدیمی، کاهش فراوانی یافته است.
با توجه به مواردی که برای کاردانو عنوان شد، خرید این رمز ارز هم برای ترید یا معامله‌گری و هم برای سرمایه‌گذاری بسیار منطقی به نظر می‌رسد که دلیل این امر احتمالاً آینده روشن این ارز است. در حال حاضر رمز ارز کاردانو با قیمت حدوداً ۹۷/۱ دلار در صرافی‌های مختلف رمز ارز در حال تبادل است؛ به همین دلیل در این مقاله هر آنچه برای خرید رمز ارز کاردانو نیاز دارید، بیان شده است.
فهرست این مقاله
آنچه برای خرید کاردانو به آن نیاز خواهید داشت
اینترنت پرسرعت
از بدیهیات مورد نیاز برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اینترنت پرسرعت است، پرسرعت‌بودن شبکه اینترنتی که از آن برای معامله‌گری استفاده می‌کنید به این دلیل مهم است که کمترین تأخیر در ارسال درخواست شما و دریافت آن توسط صرافی به وجود بیاید؛ پس برای کسب سود بیشتری و داشتن معاملات امن، فراهم‌کردن اینترنت پرسرعت امری بدیهی است؛ البته باید توجه داشت که گاهی اوقات فعالان بازار کریپتوکارنسی ناچارند به دلایل مختلف، رمز ارز مدنظر خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند؛ در این صورت علاوه بر داشتن اینترنت پرسرعت به ابزاری مانند VPN یا VPS برای تغییر آدرس IP خود نیز نیاز دارید که توصیه می‌شود از VPS های معتبر برای این‌گونه فعالیت‌ها استفاده کنید.
کیف پول دیجیتال
پس از اینترنت که نیازی کاملاً ضروری برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است، کیف پول اولین موردی است که باید برای تأمین آن اقدام کنید. کیف پول‌ها در انواع مختلف سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی موجود هستند. اگر رمز ارزی که قصد خرید آن را دارید، در وب‌سایت رسمی خود کیف پولی را ارائه داده باشد، می‌تواند بهترین انتخاب برای ذخیره رمز ارز خریداری‌شده باشد. به علاوه برخی اوقات با وجود اینکه تیم مؤسس رمز ارز، کیف پولی برای ذخیره‌سازی آن ارز طراحی نکرده‌، یک یا چند کیف پول مناسب برای ذخیره‌سازی را به کاربران معرفی کرده است.
هنگام انتخاب و تهیه کیف پول باید از اعتبار آن کیف پول مطمئن شوی و فراموش نکنید که کیف پول را تنها از منابع معتبر دریافت کنید. درنهایت باید توجه داشته باشید که نگهداری رمز ارز خریداری‌شده در صرافی کار بسیار پرخطری است؛ از این‌رو بهتر است پس از خریداری رمز ارز، آن را به کیف پول خود انتقال دهید.
برخی از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری رمز ارز کاردانو (ADA) عبارتند از:

Deadalus کیف پول رسمی رمز ارز کاردانو که تنها قابلیت استفاده بر روی کامپیوتر را دارد و کاربران سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مک می‌توانند به راحتی از این کیف پول امن برای ذخیره‌ سازی رمز ارز کاردانوی خود استفاده کنند.
Ledger کیف پول سخت افزاری لجر با ذخیره‌ی کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین، امنیت کافی برای ذخیره رمز ارز کاردانو برای مدت طولانی و مقادیر بالا را فراهم کرده است. (Ledger Nano X & Ledger Nano S)
Trezor Model T دیگر کیف پول سخت افزاری مناسب برای ذخیره‌ سازی رمز ارز کاردانو است.
Atomic کیف پول نرم افزاری اتمیک که در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است.
Exodus کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس که مانند کیف پول اتمیک در دو نسخه دسکتاپ و موبایل برای کاربران طراحی و ارائه شده است.
Guarda این کیف پول نرم افزاری را می‌توانید در هر سه نسخه‌ی موبایل، دسکتاپ و تحت وب دریافت کنید.
YOROI کیف پول نرم‌افزاری برای ذخیره رمز ارز کاردانو که در نسخه‌های تحت وب و موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

صرافی رمز ارز
در این بخش، به اصلی‌ترین بحث در فرایند خرید رمز ارز کاردانو یا هر رمز ارز دیگر می‌پردازیم. درواقع صرافی پلت‌فرمی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است؛ البته هیچ صرافی‌ای این کار را به‌صورت رایگان برای شما انجام نمی‌دهد، بلکه در ازای تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر مبلغی از معامله را به‌عنوان کارمزد از شما دریافت می‌کند. همین موضوع یکی از مواردی است که در انتخاب صرافی باید به آن توجه بسیاری داشت. از دیگر مواردی که در انتخاب صرافی باید به آن توجه کرد، این است که صرافی سابقه خوبی داشته باشد و به عبارت دیگر علاوه بر قدمت، کاربران رضایت کامل از آن صرافی داشته باشند. به هر حال بستری که شما قرار است رمز ارز خود را از آن خریداری کنید، باید اعتبار فراوانی داشته باشد؛ پس در انتخاب صرافی دقت کافی را داشته باشید.
مهارت تحلیل تکنیکال و بنیادی
به‌کمک توانایی انجام تحلیل تکنیکال و بنیادی می‌توانید ارزهای دیجیتال مناسب را در بهترین قیمت خریداری کنید تا به بتوانید سود خوبی کسب کنید. اگر شما چنین مهارتی را نداشته باشید، نمی‌توانید همیشه برآیند مثبتی داشته باشید و تنها ممکن است به‌طور اتفاقی سودهایی را کسب کنید. از آنجا که نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال معمولاً شدید هستند، توصیه می‌شود حتماً پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال دانش و سواد لازم برای فعالیت در این بازار را کسب کنید. برای رسیدن به چنین دانشی گذراندن دوره آموزش رمز ارز چیزی است که به آن نیاز دارید
خرید کاردانو از صرافی
اکنون که متوجه شدیم برای خرید رمز ارز کاردانو به چه مواردی نیاز داریم، فرایند خرید رمز ارز کاردانو را برای نمونه در یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی صورت گام به گام شرح می‌دهیم؛ البته پیش از این لازم است بدانید که خرید هر رمز ارزی از یک صرافی ایرانی راحت‌تر است؛ زیرا به‌سادگی و با استفاده از کارت بانکی شما و مانند یک خرید اینترنتی انجام می‌شود.
با این حال برخی افراد ترجیح می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند. معمولاً افرادی که قصد نوسان‌گیری دارند، سعی می‌کنند به‌دلیل بالابودن حجم معاملات در صرافی‌های بین‌المللی، این کار را در یکی از همان صرافی‌ها انجام دهند. از سوی دیگر گاهی ممکن است قصد خرید یک رمز ارز را داشته باشید که در هیچ صرافی معتبر ایرانی لیست نشده است، در این صورت نیز کاربران به خرید رمز ارز از یک صرافی خارجی اقدام می‌کنند؛ البته کارمزد معاملات که معمولاً در صرافی‌های خارجی پایین‌تر است، افرادی را به سمت خود جذب کرده است.
خرید رمز ارز کاردانو از صرافی ایرانی
در ابتدا با ثبت‌نام در این صرافی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. بهتر است پس از ایجاد حساب کاربری، احراز هویت را نیز انجام دهید تا با هیچ محدودیتی در خرید و فروش و واریز و برداشت از سمت صرافی مواجه نشوید.
۱. پس از ثبت‌نام و احراز هویت مانند شکل زیر روی کادر زردرنگ خرید و فروش کلیک کنید.

۲.با کلیک روی این کادر، زیرمنویی برای شما باز می‌شود که می‌توانید رمز ارز مدنظر خود را در آن جست‌وجو کنید. در این مرحله با تایپ‌کردن عبارت ADA که نماد اختصاری رمز ارز کاردانوست، رمزارز موردنظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک می‌کنیم. در همین مرحله، صرافی به شما امکان می‌دهد تا معامله خرید به‌وسیله استیبل کوین تتر (USDT) یا همان دلار دیجیتالی یا تومان را انجام دهید. اگر شما تومان را انتخاب کنید، می‌توانید به‌راحتی و با شارژ حساب کاربری خود به کمک کارت بانکی‌تان، رمز ارز کاردانو را خریداری کنید.
۳. اگر در این مرحله تتر را انتخاب کنید، به صرافی می‌گویید که قصد دارید رمز ارز کاردانو را به‌کمک تتر خریداری کنید؛ به این معنا که شما در حساب کاربری خود تتر دارید. اگر در حساب خود تتر نداشته باشید و بخواهید معامله خود را به‌وسیله تتر انجام دهید، باید باز هم به‌کمک حساب بانکی خود، حساب کاربری خود در صرافی را شارژ کرده و در صرافی، تومان خود را به تتر تبدیل کنید (مراحل کاملاً شبیه خرید کاردانوست؛ با این تفاوت که در مرحله جست‌وجو باید رمز ارز USDT را پیدا کنید و باقی مراحل را ادامه دهید).

۴. اگر دارایی شما در صرافی کم است یا برای اولین بار می‌خواهید در این صرافی رمز ارز بخرید، باید ابتدا حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای این کار مانند شکل زیر روی گزینه کیف پول در نوار بالایی کلیک کنید تا به صفحه بعد منتقل شوید.

۵. در صفحه پیش‌رو با انتخاب IRT تومان می‌توانید حساب خود را به‌کمک حساب بانکی شارژ کنید. این کار بسیار ساده است؛ با کلیک روی گزینه گفته‌شده و سپس مشخص‌کردن مبلغ و اطلاعات بانکی موردنظر به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید و به این ترتیب حساب شما در صرافی شارژ می‌شود، اما اگر در کیف پول خود رمزارزی داشته باشید و بخواهید آن را به صرافی انتقال دهید، با انتخاب رمز ارز موردنظر و کلیک روی گزینه واریز مراحل انتقال رمز ارز از دیگر منابع را طی می‌کنید تا حساب کاربری خود را شارژ کنید

۶. حالا که حساب کاربری شما شارژ شده است، آماده شده‌اید تا رمز ارز کاردانو را در صرافی تبدیل خریداری کنید. پس از ورود به حساب کاربری، کلیک روی کادر زردرنگ «خرید و فروش» و انتخاب جفت ارز مدنظر و کلیک روی آن به صفحه معاملاتی مربوط به همان جفت ارز هدایت می‌شوید.

۷. پس از کلیک روی جفت ارز مدنظر با چنین صفحه‌ای روبه‌رو می‌شویم، هما‌ن‌طور که مشاهده می‌کنید، نمودار قیمتی جفت ارز مدنظر بخش بزرگی از شکل را شامل شده است. در سمت راست شکل نیز آخرین قیمت‌های چند جفت ارز شناخته‌شده با آخرین قیمت در یک کادر قرار گرفته‌اند. برای انجام معاملات و خرید یا حتی فروش رمز ارز خود با اسکرول به پایین صفحه، به کادر مربوط به خرید و فروش می‌رسید.

۸. همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، معاملات خرید در صرافی تبدیل می‌تواند به دو صورت «ثبت سفارش» و «سفارش آنی» انجام ‌شود. اگر قصد خرید رمز ارز کاردانو به‌صورت آنی و سریع را داشته باشید، صرافی تنها با مشخص‌کردن حجم خرید، مبلغ معامله را براساس آنچه شما در مراحل پیش انتخاب کرده‌اید (تومان یا تتر) محاسبه می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. 
۹. درنهایت شما با کلیک روی گزینه خرید، کار را به پایان می‌رسانید.

۱۰. علاوه بر این، شما به‌عنوان کاربر صرافی تبدیل می‌توانید نوع دیگری از معامله را نیز با نام ثبت سفارش انجام دهید. در این معامله، شما باید علاوه بر مقدار مورد نیاز کاردانو برای خریداری، قیمتی را که می‌خواهید صرافی در آن برای شما خرید کند، نیز مشخص کنید. در چنین معاملاتی ممکن است معامله شما در بازه زمانی بیشتری انجام شود. درواقع در این نوع معامله شما به صرافی می‌گویید کاردانو را در چه قیمتی برای شما خریداری کند. 
۱۱. با تکمیل موارد خواسته‌شده و درنهایت کلیک روی گزینه خرید، کاردانوهای خود را در حساب کاربری صرافی خواهید داشت.

۱۲. بهتر است پس از خرید رمز ارز کاردانو، دارایی خود را از صرافی به یک کیف پول انتقال دهید؛ مگر اینکه قصد انجام دوباره معامله به‌وسیله کاردانو را در همان زمان داشته باشید، اما به‌دلیل هزینه انتقال بهتر است این کار انجام نشود.
خرید رمز ارز کاردانو از صرافی خارجی
همان‌طور که پیش از این بیان شد، برخی کاربران به دلایل مختلف و با وجود سهولت فعالیت در یک صرافی ایرانی، صرافی خارجی را برای انجام معاملات خود ترجیح می‌دهند. در این بخش ما مراحل خرید رمز ارز کاردانو را از صرافی بین‌المللی کوکوین به‌صورت گام به گام برای شما بیان کرده‌ایم.
ابتدا در پلت‌فرم کوکوین، با کلیک روی Sing Up برای ثبت‌نام و Sing In برای ورود، مرحله اول را انجام می‌دهیم. اگر قصد ایجاد حساب در این صرافی را دارید، با کلیک روی Sing Up و واردکردن اطلاعات اولیه مانند ایمیل و انتخاب یک رمز عبور و کد ریفرال (درصورت داشتن) یک حساب کاربری برای خود بسازید.
۱. برای ورود نیز نام کاربری و رمز عبوری را که انتخاب کرده بودید، ثبت کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. اگر اولین بار است که قصد فعالیت در این صرافی را دارید، یا موجودی شما کافی نیست، باید دارایی خود در صرافی را ارتقا دهید. برای این کار با کلیک روی Assets و سپس گزینه (Diposit & Withdraw) Main Account به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید رمز ارز مدنظر خود را به صرافی منتقل کنید.

۳. در این مرحله، اگر در یافتن رمز ارزی که قصد واریز و انتقال آن به حساب کاربری را دارید، مشکل پیدا کردید، می‌توانید به‌راحتی نام آن رمز ارز را در نوار جست‌وجو که در شکل مشخص شده است وارد کرده و سپس روی Deposit در روبه‌روی نام آن رمز ارز کلیک کنید.

۴. با رفتن به بخش واریز رمز ارز مدنظر، باز هم رمز ارز موردنظر را انتخاب کنید. در کادر بعد باید شبکه انتقال را مشخص کنید که بهترین گزینه، شبکه انتقال TRC-20؛ زیرا کارمزد پایینی دارد. درنهایت آدرس کیف پول را کپی می‌کنیم تا بتوانیم آن را در کیف پول یا هر منبع دیگری مانند صرافی به‌عنوان آدرس گیرنده استفاده کنیم.

۵. باید توجه داشت که در صرافی کوکوین با انتقال دارایی به صرافی، حساب کاربری اصلی شما شارژ شده است، اما شما برای خرید و فروش باید در حساب معاملاتی این صرافی فعالیت کنید؛ درنتیجه باید پس از دریافت رمز ارز تتر یا هر رمز ارز دیگر آن را از حساب اصلی به حساب معاملاتی خود انتقال دهید. این کار نیز به‌راحتی و از همان مسیر Assets انجام می‌شود. با این تفاوت که این بار پس از یافتن رمز ارز خود به‌جای انتخاب گزینه Deposit، باید گزینه Transfer به معنای انتقال را انتخاب کنید و سپس انتقال از Main Account به Trade Account را انجام دهید.
۶. از دیگر کارهایی که باید پیش از معامله برای بار اول در صرافی کوکوین انجام دهید، تنظیم یک کد معاملاتی ۶ رقمی است. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری براساس مسیری که در شکل زیر مشخص شده است؛ یعنی انتخاب LA از نوار بالایی و انتخاب Account Security از زیرمنوی نمایش داده‌شده به مرحله بعد می‌رسید.

۷. در صفحه پیش‌رو با کلیک روی گزینه Set در مقابل Trading Password یک رمز ۶ رقمی برای معاملات خود انتخاب می‌کنید. این کار برای افزایش امنیت حساب شما در صرافی انجام می‌شود.

۸. پس از کلیک روی set در مقابل Trading Password در مرحله بعد شما درخواست یک کد می‌کنید که به ایمیل شما ارسال می‌شود. با واردکردن کد و سپس کلیک روی گزینه Next به مرحله بعد هدایت می‌شوید.

۹. در این مرحله کافی است رمز معاملاتی ۶ رقمی خود را دو بار وارد کرده و سپس روی گزینه Confirm به معنای تأیید کلیک کنید تا کار تنظیم‌شدن رمز معاملاتی پایان یابد.

۱۰. با انجام مراحل گفته‌شده، عبارت مقابل Trading Password از عبارت Set به عبارت Change تغییر می‌کند. همچنین یک علامت تیک در کنار عبارت Trading Password ظاهر می‌شود که نشان‌ می‌دهد مراحل به‌درستی انجام شده است. اگر قصد تغییر رمز معاملاتی خود را داشته باشید، باید روی Change کلیک کنید.
۱۱. حالا شما آماده انجام معاملات در حساب معاملاتی خود در صرافی کوکوین هستید. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری از منوی بالا روی گزینه Markets کلیک کنید.

۱۲. در این مرحله، مشخص می‌کنید که قرار است معامله خود را براساس کدام رمز ارز انجام دهید؛ برای مثال تتر را انتخاب کرده و به این ترتیب رمز ارز کاردانو را براساس تتر خریداری کنید.
به بیان دیگر با انتخاب USDT از نوار بالا ارز کمکی را مشخص می‌کنیم و سپس با جست‌وجوی رمزارزی که قصد خرید آن را داریم، جفت ارز معاملاتی را پیدا کرده و روی آن کلیک می‌کنیم.

در اینجا صرافی از ما می‌خواهد رمز معاملاتی را که پیش از این تنظیم کرده بودیم، وارد کنیم تا بتوانیم معاملات مختلف را انجام دهیم. صفحه کلی معامله جفت ارز تتر/ کاردانو به‌صورت زیر است.
در این نمودار قیمتی، با ابزارهایی که صرافی در اختیار کاربران گذاشته است امکان تحلیل تکنیکال روی نمودار فراهم شده است. در قسمت پایینی سمت راست صفحه امکان ثبت انواع معاملات وجود دارد.
پس از ثبت سفارش خود یا انجام معامله و به‌طورکلی فعالیت‌های در رابطه با معاملات، گزارش آن در بخش زیرین نمودار قیمتی نمایش داده می‌شود.

Limit
Limit یکی از روش‌های معامله در صرافی‌هاست. در این روش، قیمتی که قصد خرید کاردانو را داریم، براساس تتر (دلار) وارد می‌کنیم. در کادر بعدی نیز تعداد و مقدار کاردانویی را که قرار است خریداری شود، وارد کرده و درنهایت روی کادر سبزرنگ Buy/ ADA به معنای خرید کاردانو کلیک می‌کنیم.
با کلیک روی یکی از درصدهای مدنظر در بخش خرید (۲۵، ۵۰، ۷۵، ۱۰۰ درصد) به صرافی نشان می‌دهیم که با چه مقدار از کل سرمایه قصد خرید کاردانو را داریم.

Market
در این نوع ثبت سفارش، صرافی بهترین قیمت برای انجام معامله را انتخاب می‌کند و شما کافی است میزان سرمایه موردنظر خود برای خرید کاردانو، برای مثال ۲۰۰ تتر را مشخص کنید؛ به این ترتیب صرافی با سرمایه‌ای به ارزش ۲۰۰ تتر برای شما کاردانو خریداری می‌کند.
باز هم مثل روش معامله Limit می‌توانید به‌راحتی روی درصد مدنظر خود کلیک کنید تا صرافی با توجه به درصد انتخابی برای شما کاردانو را خریداری کند.

Stop Limit
در این نوع معاملات شما از صرافی می‌خواهید در صورتی که قیمت کاردانو به «Stop Price» رسید، معامله‌ را در قیمتی که در کادر Price وارد کرده و به مقداری که در «Amount» وارد می‌کنید، انجام دهد.
برای مثال می‌خواهید به صرافی بگویید زمانی که قیمت کاردانو به ۵/۱ رسید، معامله خرید شما را در قیمت ۶۷/۱ انجام دهد البته به میزان مشخصی که در Amount وارد می‌کنید؛ مثلاً ۱۰۰ کاردانو.
Stop Price    ۱.۵
Price        ۱.۶۷
Amount       ۱۰۰

Stop Market
معامله خرید کاردانو در حالت Stop Market شباهت بسیاری به Stop Limit دارد؛ با این تفاوت که در اینجا کاربر قیمت نهایی برای خرید را انتخاب نمی‌کند؛ به عبارت دیگر در این نوع معامله شما به صرافی می‌گویید هر وقت قیمت به Stop Price رسید، معامله خریدی با بهترین قیمت ممکن به میزانی که در Amount وارد کرده‌اید، انجام دهد.

برای پایان‌یافتن کار، پس از واردکردن مقادیر مدنظر در هر نوع معامله‌ای که قصد انجام آن را دارید، برای ثبت سفارش خود باید روی گزینه سبزرنگ Buy/ ADA کلیک کنید. همچنین امکان انجام معاملات با مارجین یا معاملات آتی نیز در صرافی کوکوین برای کاربران فراهم شده است. در معاملات مارجین با توجه به مارجین انتخابی، صرافی پولی را به شما قرض می‌دهد که می‌توانید به‌کمک آن معاملات را باز کنید.
این نوع معاملات برای افرادی مناسب است که تجربه و دانش کافی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. در این نوع معاملات، سود شما با توجه به مارجینی که انتخاب می‌کنید، چند برابر می‌شود، اما از سوی دیگر، درصورت ضرردیدن، این زیان شما چند برابر می‌شود که می‌تواند به لیکوئید‌شدن شما منجر شود. در معاملات بعدی نیز شما به‌کمک قراردادهای آتی روی قیمت آینده جفت ارز شرط‌بندی می‌کنید که این نوع معاملات نیز به سواد و تجربه کافی نیاز دارند.
درنهایت باید توجه داشت، فارغ از نوع معامله‌ای که قرار است انجام دهید، باید حتماً مدیریت سرمایه را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است خیلی زود کل سرمایه خود را از دست بدهید.
صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز کاردانو

صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)

صرافی شناخته شده و محبوب هوبی گلوبال به کاربران خود اجازه می‌دهد با استفاده از تتر، بیت کوین، اتریوم، HUSD، رمز ارز ADA را بخرند.

صرافی بیترکس (Bittrex)

تتر، بیت کوین، اتریوم، دلار آمریکا و یورو ارزهایی هستند که کاربران برای خرید رمز ارز کاردانو از صرافی بیترکس، به یکی از آن‌ها نیاز دارند.

صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)

صرافی آمریکایی کوین بیس یک صرافی معتبر به شمار می‌آید که امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات را فراهم کرده است. کاربران این صرافی می‌توانند با استفاده از ارزهای دلار آمریکا، پوند انگلستان، یورو، بیت کوین، اتریوم و USDC برای خرید رمز ارز کاردانو اقدام کنند.

صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس به کاربران خود اجازه می‌دهد که در ازای پرداخت تتر، بیت کوین، اتریوم، BUSD، TRY، BNB، یورو، دلار استرالیا، پوند انگلستان، USDC، BRL، BIDR، TUSD، RUB رمز ارز کاردانو را خریداری کنند.

صرافی کوکوین (Kucoin)

هر آنچه برای خرید رمز ارز کاردانو از صرافی کوکوین نیاز داشتید، در بخش خرید از صرافی خارجی بیان شد.
صرافی‌ های ایرانی که از رمز ارز کاردانو پشتیبانی می‌کنند

صرافی اکسیر (EXIR)
صرافی فرهاد مارکت (Farhadmarket)
آبان تتر (Aban Theter)
صرافی بیت ۲۴ (Bit 24)
صرافی بیت پین (Bitpin)
صرافی تبدیل (Tabdeal)
صرافی نوبیتکس (Nobitex)
صرافی والکس (Wallex)
صرافی اکسکوینو (Excoino)

سخن آخر
رمز ارز کاردانو با قرار گرفتن در رتبه‌ی ۶ بازار ارزهای دیجیتال و همچنین کاربرد فوق‌العاده‌ای که دارد بسیار مورد توجه کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. شبکه‌ی بلاک چین کاردانو با معرفی خود به عنوان یک شبکه پیشگام در بلاک چین نسل سوم توانسته است کارمزد معاملات را کاهش دهد و از این نظر با اتریوم که شبکه‌ ای با اهداف مشترک است به رقابت بپردازد.
با توجه به قابلیت‌های این شبکه، خرید ارز دیجیتیل این شبکه‌ی بلاک چین یعنی کاردانو (ADA) بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ما سعی کردیم در این مطلب هر آنچه شما برای خرید رمز ارز کاردانو در صرافی‌های ایرانی و خارجی به آن نیاز دارید را پوشش دهیم.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید